|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)29 august i år dro jeg til England for å gå den ruta som Alfred Wainwright har gjort så populær blant "walkers"; fra St. Bees ved Irskesjøen til Robin Hood's Bay ved Nordsjøen, rundt 190 miles eller i overkant av 300 km. Ved hjelp av litt søking på nettet hadde jeg funnet fram til en turoperatur med bagasje-eskorte som guidet små grupper gjennom denne ruta. Vi skulle bruke 13 dager på å komme oss fra a til å, noe som skulle tilsi ganske overkommelige dagsetapper på gjennomsnittelig 23-24 km. Bagasjen vår ble hele tida fraktet fra ett overnattingssted til det neste, hovedsakelig Bed & Breakfast, men et par ganger også på noe mer lukseriøst og hotell-lignende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord England (fottur)Takk for rapporten fra en fantastisk tur. Jeg vil gjerne lese bloggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord England (fottur)Jeg synes det høres kjempekult ut, og kunne godt tenke meg den nøyaktige samme, jeg er anglofil og liker å rusle.
![]() |
#5 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)Takk for tilbakemeldinger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)Skal lese den mer nøye senere, akkurat nå så jeg bare at du hadde EagleCreek sine pakkekuber. Er ikke det det mest nyttige siden oppskjært brød?
![]() |
#7 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)Pakkekubene er virkelig geniale! Utrolig flott system, særlig når man drar til et nytt overnattingssted hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord England (fottur)Det hørtes helt fantastisk ut. Og for noen fantastiske farger!
![]() |
#10 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)Tusen takk for rapport og bilder! For meg som drømmer om Englandsferie etterhvert, er dette veldig ok å høre om.
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)Takk, folkens! Grønnfargen er virkelig så grønn som på bildet, ikke noe photoshop-lureri her. Men så hadde det også regnet i over en måned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)Har oppdatert - og redigert det første innlegget litt - Coast to Coast med et par posteringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)Så ut som en fantastisk tur! |
![]() |
![]() |
#16 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)Takk for flott reisebrev. Jeg vil gjerne følge med på loggen din.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)Hei hei! For en tur du har gjennomført! Grattis! Kunne veldig tenkt meg å gå samme turen. Kor fant du informasjon om turen? Kor trent må man være? Gjekk man heile dagen? Ca timers gange pr dag? |
![]() |
![]() |
#18 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)
Hei, |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|