Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: "Menneskenavn" på dyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 00:35   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Spinoff: "Menneskenavn" på dyr

Hva synes dere om "menneskenavn" på dyr?

Jeg synes det kan være litt kult jeg da.
Vi hadde en schäfer som het Frida.
(kunne velge fritt da hun kom i et kull hvor navnene skulle starte på Q, så hun het egentlig Gjervins Q-Frida...)
Før det hadde vi en som het Rosso, men det var ikke vi som "døpte" den.

En nabo borti gata her hadde en ulvehund som het Jens.
Av en eller annen grunn virket det navnet veldig malplasert på det beistet av en hund. (snill som dagen var lang, men den var ikke helt klar over at den var stoooor)

Men har også eksempel på ei som kalte opp hunden sin etter faren som nettopp hadde dødd. Ei lita rotte av en hund som het Hugo..
Når jeg var liten hadde vi to katter som het Festur og Svarteper. Sistnevnte ble døpt om til Adolf for den hadde svart barn.
Hadde flere katter, men husker bare navnet på en til og det var Mons.

Kom på en tidligere nabo også som hadde en uringul kongepuddel som het Peder. Fint navn, ikke like fin bikkje.

Gammel 13-10-08, 00:38   #2
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: "Menneskenavn" på dyr.

Har katter som heter Nadia, Kelly og Jesper,
Bare snowball som ikke har menneskenavn av våres 4 katter.

Gammel 13-10-08, 00:43   #3
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er helt greit, hvorfor ikke liksom?
Men jeg synes det er litt kult med "rare" navn da, en kan liksom ikke kalle barnet sitt balthazar, torbo eller miss, så da er det jo greit at det kan være dyrenavn.
En bruker det en liker.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:45   #4
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har to dyr med menneskenavn, men de het det de het da vi fikk dem. Svinkule er de dog. Eksotiske dyr med norrøne navn som ikke passer i det hele tatt.

De to dyrene familien min har gitt navn til selv har fått manganavn, to små krigerprinsesser må vite.

:arveligbelastet:

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 13-10-08 kl 08:55.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 01:17   #5
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er det foresten ungene som har funnet på navn på kattene, Nadia het Isilya, Jesper het Nosferatu, og Snowball het Quincey fra oppdretterene, bare Kelly som har fått beholdt navnet som oppdretteren ga henne.

Gammel 13-10-08, 07:35   #6
Left
Passiv

Standard

Har hatt hund som het Tommy, en liten kneldrete Papillon.
Den første katten min het Blacky, som ikke akkurat er et menneskenavn, den andre het Gudrun, og den siste het Erna
Nå har jeg en gullfisk som heter Petter.
En venninne hadde en hund som ble døpt Lasse Hansson, for det hørtes nesten ut som rasenavnet. En liten terriersak.

Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 07:59   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er oppvokst med Fritz Harry, von Artur, David Bowie og Marvin på kattefronten, så jeg synes det er helt naturlig. Bikkja vår het Angus, men om jeg har skullet navgi den selv, har jeg kalt den Frode - definitivt.

Gammel 13-10-08, 08:01   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg foretrekker menneskenavn, eller totalt malplasserte navn, på dyr. Har nå en katt som heter Duracell, og har tidligere hatt Eyolf, Stian og Kissa. (Kissa het egentlig Christian, men var innom både Christopher og Christine pga kjønnsforvirring.) Får jeg en ny hannkatt, evt. hannhund, så vil jeg at den skal hete Roger.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 08:04   #9
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Katten vår heter Sofus og kaninen vår heter Sofie.
Foretrekker menneskenavn.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 08:09   #10
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Har selv hatt Ayla, Martin, Vetle og Bjorn (med o og ikke ø av ukjent årsak).

Gammel 13-10-08, 08:52   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Med unntak av en undulat som het Erik, så har jeg ikke hatt dyr med menneskenavn, men det har ikke vært et bevisst valg. Synes menneskenavn kan være fint på dyr.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 08:55   #12
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syns det er morsomt med menneskenavn på dyr.

Når jeg vokste opp hadde jeg tre katter som het: Karstein, Lars og Hallgrim.

Gammel 13-10-08, 09:00   #13
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: "Menneskenavn" på dyr

Vi hadde en hun som het Lise.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 09:03   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Den eldste hunden vår heter Katja.

Gammel 13-10-08, 09:22   #15
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Våre skildpadder er navngitt etter to av mine søsken. Mest på tull da.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 09:24   #16
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Syns det er morsomt.

Gammel 13-10-08, 09:26   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaller dyrene mine det de passer til å hete. Perserkatten vår heter Sorry, et navn som passer veldig godt til han. Hunden har et poppisnavn, ett av de mest populære jentenavnene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 09:26   #18
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Min søster har hatt en ku som navnesøster, og min far argumenterte heftig for at en annen ku måtte kalles opp etter ham.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 09:27   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

J (Kissa het egentlig Christian, men var innom både Christopher og Christine pga kjønnsforvirring.) .

EI jeg kjenner har alle de 3 navnene på barna sine, med unntak av Kissa da.

Gammel 13-10-08, 09:38   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er litt på kanten. Det er greit at dyrene blir "som en del av familien", men det skal likevel være et skille. Et dyr er et dyr.

Enda verre er det med dem som har hundenavn som "kosenavn" på ungene sine.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.