|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Erfaringer med å fryse melk?Vi drikker lite melk her i huset, og når vi en sjelden gang skal ha melk til et eller annet blir det alltid endel igjen som blir stående til den er sur og må kastes. |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Erfaringer med å fryse melk?Det vil jeg tro går helt fint, om du skal bruke den i mat når du tiner den igjen. |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Erfaringer med å fryse melk?Jeg er faktisk helt sikker på at det går, for mormor pleide å fryse ned melk som hun ville bruke i brøddeig etc. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med å fryse melk?Jeg leste en gang en reportasje om livet i en iskald Sibir-landsby. Der hadde man vinterens melkeforsyning i en diger frossen blokk på verandaen, og hugget løs litt og tinte når man trengte det.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Erfaringer med å fryse melk?
Jeg tror ikke jeg har veldig lyst til å drikke den etterpå, altså, men å bruke den i matlaging bør vel kunne gå. |
![]() |
![]() |
#7 |
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med å fryse melk?Det går helt fint å fryse melk og bruke til matlaging etterpå. Bare frys det før den blir sur. Har laget både grøt og boller av frosset melk.
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Erfaringer med å fryse melk?
Nå varmebehandles vel strengt tatt vafler da... |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med å fryse melk?Jeg har jobbet på tankbåt, og der frøs de melken når vi var lenge i sjøen. Den smakte pyton etter tining. |
![]() |
![]() |