|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() KjøttkakerFant liksom ikke det jeg var ute etter da jeg søkte så jeg prøver her; |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() Sv: KjøttkakerJeg bare slenger oppi litt jeg. Vann bruker jeg ikke, men 1 egg og nesten en spiseskje potetmel kanskje. Og diverse krydder.
![]() |
#3 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: KjøttkakerJeg pleier å slenge kjøttdeig eller karbonadedeig i kuttebollen (i mangel på et bedre ord) ,med kniven i, på kjøkkenmaskinen. Oppi har jeg en purre eller en løk, maldonsalt og pepper, ett eller to egg, en chili (hvis det er bare voksne som skal spise) ca 1/2 dl griljermel eller 1 dl ferske brødsmuler og vann til jeg får en god konsistens - den skal være litt løs og enkel å forme kaker av. Kjører alt i kuttebollen til det er en jevn og god konsistens.
![]() |
#4 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Kjøttkaker
Oi, hørtes litt avansert ut---men er man nødt til å ha deigen oppi en foodprosessor, eller holder det å røre inn ingrediensene for hånd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: KjøttkakerHåndmikser funker også greit. Det går an å røre for hånd, men jeg føler det blir best med mikser.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Kjøttkaker
En hel løk? Blir ikke det litt mye? Eller er løken liten på din kant av landet? (
![]() |
|
|