|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
Se resultatene: Lever du lavkarbo? | |||
Jeg går for tiden ned i vekt med lavkarbo/ketolyse |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Jeg har nådd matchvekt med lavkarbo og har nå holdt vekten en stund på det kostholdet |
5 | 11,90% |
Jeg har levd lavkarbo, men ikke nå |
17 | 40,48% |
Annet (spesifiser) |
9 | 21,43% |
Deltakere: 42. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Lever du bra på lavkarbo?Jeg ser at mange bruker lavkarbo under slanking, mange har brukt det, men har gått bort fra det av diverse grunner og noen bruker det til og fra.
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Jeg kjenner en som lever 100% lavkarbo. Han er utrolig flink - til og med 17. mai sto han imot et lekkert kakebord. Han sier at han ikke lenger har noe lyst på sukker, og om han skulle forsøke en liten bit så smaker det pyton. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Jeg har jo nettopp slengt meg på lavkarbobølgen. I helgen kommer jeg til å spise masse bacongull, drikke lightbrus (som vanlig), og spise sukkerfri sjokolade om jeg vil ha noe søtt. Evt. en atkinsbar eller to (tre fire fem
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Jeg kan godt leve sånn en periode for å gå ned i vekt, det har jeg også gjort med hell et par ganger. Men jeg orker det ikke over lengre tid, nei. Det blir for mye fet og tung mat for min del, og alt for mye styr rundt matlagingen. I tillegg syns jeg de fleste av disse "lavkarbo-erstatningene" som proteinpulver-brød o.l. smaker huggorm, ihvertfall de jeg har prøvd ut. Sukkerfritt snop får jeg kolikksmerter av. Jeg er dessuten alt for glad i brødmat til å ville leve uten dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
|
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Jeg lever best på lavkarbo, både fysisk og mentalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?
Jeg ser virkelig ingen helsegevinst i noe av dette. Bortsett fra bacongullet er det ingenting av det som er godt heller.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Mannen min også. Jeg lever vel mer etter Lutz' prinsipper (maks 72 gram netto karber daglig) i det daglige, det er jo ikke så "ekstremt" (Ketolyse = 15 gram).
![]() |
#8 |
Administrator
|
Lykke til. Etter min erfaring så holder du ikke så lenge om du bare erstatter sukkeret/karbene med annet "dritt". Det må kuttes ut, for en periode, i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Ja, det er nok bare en overgang. Hun er helt fersk i dette. De fleste nye på lavkarbo.no gaper jo hele tiden høyt om alle de sukkerfrie produktene, men det roer seg når de vet litt mer.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Jupp. Idet man bruker mer tid på å finne erstatninger for mat og snop man ikke har lov til å spise fremfor å fokusere på alt som faktisk er lov, er man allerede på god vei til å sprekke. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bare sær
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Ingen av svaralternativene passer.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Det jeg er ute etter er vel suksesshistorier - folk som klarer å leve lavkarbo OVER TID. Ikke bare til å gå ned i vekt, men å bli der en god stund.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Vet ikke hvor mange suksesshistorier du får her inne da, har du sett på www.lavkarbo.no? Der er det flere tråder med suksesshistorier og mange som har gått ned opptil 60 kg på lavkarbo og holdt seg der lenge. Masse bilder og historier.
![]() |
#14 |
aldrende
Signerer HP.
![]() |
![]() |
#15 |
Einsam
|
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Har gått ned 25 kg nå på ketolyse, og nærmer meg en vekt jeg kan trives med. Har ingen planer om å gå tilbake til et høykarbo-kosthold, målet er å finne en mer moderat lavkarbo-filosofi jeg kan fortsette med. Det er mer en helsegevinst enn bare vektnedgangen, for jeg merker nå hva raske karbohydrater i form av sukker osv har gjort med kroppen, og hodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
anglofil
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Pussig å kalle seg selv en suksesshistorie men når jeg tenker meg om så er jeg muligens det. Jeg har PCOS og hadde menstrasjon kanskje par ganger i året. Pga av lavkarbo kost så har jeg nå regulert dette og fått mye bedre helse generelt de siste par årene, også sykluser på 7-8 uker. Kroppen er i god balanse og helsen min svært forbedret etter lavkarbo over tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Altså, jeg er helt ute av denne ketosjargongen og har idiotspørsmål. Jeg vet jo godt hva ketolyse og ketoacidose er og slikt, men hva er lavkarbo? Er det så enkelt at man spiser lite karbohydrater, eller er det implisert at man spiser mye fett også?
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Lavkarbo er et altfor vidt begrep. Det er "tusen" retninger innenfor det begrepet. Man sier vel at så lenge man holder seg under, er det 100-130 gram netto karber daglig (?) så spiser man lavkarbo, men som sagt så er begrepet VELDIG vidt og litt "intetsigende".
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?"Lavkarbo" er det vi som ikke vet forskjellen mellom ketolyse og ketoacidose og sånt, kaller det.
![]() |
#20 |
Administrator
|
![]() Sv: Lever du bra på lavkarbo?Esme: Jeg regner med at Polyanna sikter til lavkarbokosthold ala ketolysekuren, her kan du lese informasjon til fastlegen om denne dietten: http://ketolyse.no/?group=1443&subgroup=1444&art=2097 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|