|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() CD/DVD i mapper?Leste i en annen tråd at mange har puttet CD og DVD i mapper.
![]() |
#2 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Hiver meg på, for jeg tenkte akkurat det samme
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: CD/DVD i mapper?jeg og hiver meg på, ble så inspirert i den andre tråden.
![]() |
![]() |
#5 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Jeg har brukt noen som er ganske like, og det funker veldig bra. Kjøpte mine på Clas Ohlson, og de kostet ikke all verden.
![]() |
![]() |
#6 |
Glad
|
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Vi har samme som Juste til cdene i bilen. Til dvdene har vi en mappe som tar to plater i høyden, altså dobbelt så lang. Kjøpt på Ikea
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Vi begynte med slike som Juste har. Avanserte til noen større da det ble vel mange av dem, men har nå kapitulert og bruker egne CD-lommer i esker fra IKEA. Mannen har vel godt over 1000 filmer og om alle de skulle stått fremme/hatt eget cover/egen mappe hadde vi ikke hatt plass igjen å bo her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Men hvordan vet dere hva som står hvor? Merker dere utenpå? Alfabetisk etter gruppe?
![]() |
#9 |
Vaklende
|
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Jeg har en større (høyere) versjon av denne som har plass til 64 CD'er. Jeg vil helt klart anbefale de bøkene som har egne "ark" til coverinformasjonen ("leaflets" heter det vel? Hva er det norske ordet?). Da kan du skrive nr på coverinformasjonen med sprittusj, og sette det samme nr på lomma DVD'en ligger i. Eventuelt på selve DVD'en hvis man sjekker hva slags penn som kan brukes der. :lat: Jeg vet noen har mer avanserte system, men dette er avansert nok for meg, skal implementeres også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Doh jeg tenkte jo bare på barnefilm og bil. Snakk om og være miljøskadd. Dersom det skal være lagring av film man ...eeeeh... finner på internett eller lignende så anbefaler jeg rett og slett og bruke noe ala Strikt-serien til IKEA. Kjøp pappcover på Claes Ohlsson så kan du skrive rett på coveret og sette det i esken. Fordelen med denne lagringsmåten er at du får plass til avsindig mange DVD-er på liten plass (det går 100 i hver eske), og det er lett og holde det alfabetisert siden du kan sette inn DVD-er der det måtte trenges. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Unik
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Mye bra forslag, takk! Tar gjerne imot fler! (Skal kun lagre cd, mannen har nedstemt dvd uten cover)
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Vi har det i mapper som tar to i høyden. IKEA hadde noen fine røde, men jeg tror ikke de fører dem lenger? DVDene er kategorisert etter sjanger. Platene har vi desverre bare stappet inn, og der råder det desverre fullt kaos foreløpig. Vi må nok ha dem i esker i stedet, sammen med innmaten, f.eks, men uten jewelcasen.
![]() |
#13 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Nå som jeg har funnet igjen tråden må jeg jo spørre: hvor kjøper dere sånn plastlommer man kan ha opp eskene/boksene? Og er det så store at man får plass til papircoveret?
![]() |
#15 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Mannen sier at hans lommer er kjøpt på Clas O. Ja, de så du jo. Han antar de heter "CD-cover" eller "soft-cover" (men det ville jeg egentlig ikke stolt på). Han sier at de ikke er store nok til å ha papircoveret nedi - men det hørte jeg nettopp om noen som hadde. Acsa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Dette var interessant. Og mindre plasskrevende og billigere enn å kjøpe Billyhyllser på Ikea...
![]() |
#17 |
Går videre
|
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Og jeg som trodde at det bare var vi som var så smarte, har i alle fall ikke hørt om noen som vi kjenner som har gjort det samme. Vi har kjøpt våre mapper på Clas Ohlson, 2 i høyden. Intet system, men man kjenner jo lett igjen filmene og de fleste cd'ene. Det smarteste vi imidlertid gjorde var å innføre samme system for datteren vår da hun var ca 5 år. Før dette så hørte hun lite på sine cd'er og det var alltid rot og oppripete plater. Etter at vi innførte mappene så har hun mye mer glede av musikken for det er så lett for henne å ta ut og sett inn platene igjen. Vi har innført det samme for dataspill og filmer også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Vi har foreløpig CD'ene på gamlemåten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: CD/DVD i mapper?Jippi! Fant tynne plastmapper på CO med plass til både cd og papircoveret, det er en lomme på hver side slik at man kan putte papiret foran og cdn på baksiden. Nå skal det bli orden i Megaheimen!
![]() |
|
|