|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Vokal eller konsonant som siste bokstav i navnet? | |||
Jeg har én eller flere jenter med konsonant som siste bokstav i navnet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 17,44% |
Jeg har én eller flere jenter med vokal som siste bokstav navnet |
89 | 51,74% |
Jeg har to eller flere jenter og de har både vokal og konsonant som siste bokstav i navnene |
4 | 2,33% |
Jeg har én eller flere gutter med konsonant som siste bokstav i navnet |
101 | 58,72% |
Jeg har én eller flere gutter med vokal som siste bokstav navnet |
19 | 11,05% |
Jeg har to eller flere gutter og de har både vokal og konsonant som siste bokstav i navnene |
10 | 5,81% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterNavnstatistikk er gøy. Jeg kikket litt på SSBs statistikk for et par måneder siden, men det slo meg først nå at det er en markant forskjell på gutte- og jentenavn. I alle fall blant nye navn. Guttenavn slutter ofte på en konsonant og jentenavn på en vokal. Jeg har sjekket navnstatistikken hos SSB for 2007, og blant de 20 mest populære guttenavnene sluttet samtlige på en konsonant, mens 17 av 20 jentenavn sluttet på en vokal. Blant guttenavnene er det én vokalendelse med stum h. Blant jentenavnene er de tre konsonantene en tilnærmet stum d og to stumme h’er. Så ordlydmessig er det 19-1 i konsonantenes favør for guttene, og 20-0 i vokalenes favør for jentene. |
![]() |
![]() |
#2 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterGut med konsonantending. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterÆsj, vi følger visst teorien din. Når det er sagt så er det fremdeles håp - jeg må si at det blir langt mer schwung over Førstedamens navn hvis vi dropper vokalendingen.
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterJeg i alle fall ikke med på å endre noe på statistikken.
![]() |
#6 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterJente med konsonat ending, jente med vokalending (ikke ti på topp navn). Gutt med konsonant ending og en gutt i magen som mest sannsynlig får en vokalending. Følger dermed ikke helt teorien.
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterÉn gutt med konsonantending og én gutt med vokalending.
![]() |
#10 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterJentenavn med konsonantending.
![]() |
#11 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterHar to. Jente med vokalending og gutt med konsonantending.
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterEn gutt med konsontantending på begge navn og en jente med vokalending på begge navn.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterHar en gutt med to konsonantendinger (to navn) |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterJeg har to gutter med konsontantending i navnet - K og D.
![]() |
#16 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterJente med vokal og gutter med konsonant. :forutsigbar:
![]() |
#17 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterGutt med r som siste bokstav og jente med i som siste.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterMå bare få presisere at de som har to eller flere barn av samme kjønn, men hvor de både har vokal- og konsonantending, er det meningen at man skal bruke svaralternativ 3 eller 6. Man skal altså ikke velge alternativ 1 og 2 hvis man har to døtre som heter Marit og Mina, men alternativ 3. Om dette ikke kommer klart frem, så er flervalgsdelen kun ment for de som har barn av begge kjønn. |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanterGutt med vokalending. |
![]() |
![]() |
|
|