|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Mongo - mongostemmeJeg er sær - det er vel ikke noen stor hemmelighet akkurat det. Og i dag kjente jeg det stakk i det sære hjertet mitt igjen. Jeg leste et eller annet innlegg, hvor nok en gang noen understreket noe teit med "mongostemme."
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeJeg tenkte det samme jeg. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mongo -mongostemmeDu er absolutt ikke sær
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeDu er definitivt ikke sær! |
![]() |
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeJeg er sær med deg. Jeg har et familiemedlem med Downs syndrom, og skjønte før jeg var syv at "mongo" ikke var et kult skjellsord.
![]() |
#8 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mongo - mongostemmeDu er i hvert fall ikke sær.
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mongo - mongostemmeDa er jeg sær sammen med deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Studenten
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mongo - mongostemmeJeg er helt med deg, det er overhode ikke akseptabelt. Når det er sakt, har jeg brukt ordet "mongostemme". Jeg har overhodet ikke ment å hasjelere med mennesker med Down syndrom, jeg har rett og slett ikke tenkt på det før du nevner det. Når jeg har brukt ordet har jeg heller ment og bruke en tilgjort "tulle"stemme. Jeg beklager sterkt at jeg har vært ufin og uomtenksom.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeJeg synes heller ikke det er ok. Nå er det nok ikke ment som å henge ut de med Downs syndrom når det uttrykket blir brukt, men i og med at de selv kan ta seg nær av det synes jeg man skal holde seg for god til å bruke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Mongo - mongostemmeFint at du skrev dette, Inagh. Jeg er helt enig med deg.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mongo - mongostemmeÅ bruke et sånn uttrykk sier mer om den som bruker det, enn om de med Down syndrom. I negativ forstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Mongo - mongostemme:Gisp: Jeg har nettopp funnet ut at når man søker på et ord, så dukker det opp innlegg som bare har dette ordet qoutet også. Holdt på å svime av og tok dekning for tyttebær da jeg så mitt eget navn i søket på nettopp det diskuterte utrykket. |
![]() |
![]() |
#20 |
:)
![]() Sv: Mongo - mongostemmeSøkte litt, og i det innlegget er det vel eg. ment at en er uvitende. Men det er vel uansett ikke et ord man bør bruke.
![]() |
|
|