Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva liker barna å se på TV?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 13:21   #1
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Smil

Hva liker barna å se på TV?

Nå er det jo ikke slik at man tyner TV på barn født i juni. Men når man er litt sen med å lage maten, og magen er i veien (eller hoften for smal) for å ta den der kvinnelige "barn-på hoften"-varianten, så hender det tidvis at TV blir en kriseløsning for at ikke verden skal gå under i hyl og spetakkel mens det mikses mat.

Jeg har oppdaget noe eiendommelig, og det er at sønnen på fem måneder ikke fikser noe som helst annet enn Discovery, og da allerhelst "Deadliest catch". Om han får den foran seg, så har jeg tvert skaffet meg et kvarter ekstra. Holder med en dull på kinnet annenhvert minutt. Alt mulig annet, og han bare blåser det av tvert. Jeg tør for eksempel ikke tenke på hva Jan Tomas ville ha hatt slags innvirkning.

Spørsmålet må være, finnes det barn så unge som ser TV, og i tilfelle, hva ser de på? Det er vel på ingen måte omsorgspersonens vaner som kommer inn her?

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:30   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva liker barna å se på TV?

Var det ikke Baby Einstein som var så fengende for så små barn?
Mye farger, store øyne og sånt

Gammel 26-11-08, 13:33   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Baby Einstein er en hit her i gården i hvertfall.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:35   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Baby Einstein er fantastisk! Jeg er like fascinert som ungene. Eldste synes ikke det er like spennende lenger, men kan se på det av og til. Minsten er bare 8 mndr men jeg skal innrømme at han har sett det flere ganger og er dypt fascinert. Masse farger, klassisk musikk og leker.

Jeg har lastet ned nesten alle sammen, 13-14 stykker. De er på engelsk da, men det er jo en bagatell. Den med jul (Santa's music box) er så koselig.

Gammel 26-11-08, 13:37   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Her i huset ble det bom stille og intens lytting om vi satte på en live-DVD med Dream Theater.
I akkurat vårt tilfelle hadde det muuuligens med omsorgspersonenes vaner å gjøre, men hvorfor babyen din har interesse av Sig Hansson og kompani, aner jeg ikke.
Sånn rent bortsett fra at det er veldig interessant program - for oss voksne i alle fall - da.

Gammel 26-11-08, 13:45   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Baby Mozart, som vel var den første Baby Einstein-utgivelsen, var en kjempehit fra Poden fikk den, da han var omtrent seks måneder gammel. Og den var populær lenge. Jeg husker at han fremdeles kunne finne på å plukke den frem da han var nærmere fire; "dragen som sa blæ" bodde visstnok lenge i klesskapet vårt, og senere ble ungen dens en fast, usynlig lekekamerat en periode.

Gammel 26-11-08, 14:05   #7
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Skal ta med meg alle rådene inn i fildelingsprogrammet og laste dem ned. Nå er han forøvrig mett, så nå er det tilbake til normalen. Dog, mulig pappa kikker litt på TV. Har du skulle ha sett, Discovery ennå jo. Denne gang er det møkkajobber.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 14:09   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Hvor får man tak i baby einstein da?

Gammel 26-11-08, 14:12   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa elsket baby Einstein. Fra hun var ca 8 måneder kunne jeg få 27 minutters arbeidsro ved å sette på den dvd'en.

Knerten har vært helt uinteressert i det, men han ser gjerne på tv. Nå sitter han ganske fengslet til Drømmehagen og kanskje enda mer til vanlig barnetv.

Jeg skulle ALDRI bruke tv som barnevakt, men der har jeg svelget en stor og hårete kamel. Litt ro til å lage middag synes jeg at jeg fortjener.

Gammel 26-11-08, 14:16   #10
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Her er det Little Einsteins og Mikke Mus klubbhus.

Gammel 26-11-08, 14:19   #11
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Baby Mozart, som vel var den første Baby Einstein-utgivelsen, var en kjempehit fra Poden fikk den, da han var omtrent seks måneder gammel.

4-åringen ser den med glede sammen med 1-åringen vår.
Førstemann så den fra ca 6-mnd alder. Den grønne ormen (?) som sier BLÆÆ, er høydepunktet!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 14:20   #12
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Drømmehagen var og er populær her i huset. Dessverre.

Gammel 26-11-08, 14:21   #13
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skulle ALDRI bruke tv som barnevakt, men der har jeg svelget en stor og hårete kamel. Litt ro til å lage middag synes jeg at jeg fortjener.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 22:58   #14
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ettåringen elsker Drømmehagen. Hun hyler av begeistring når hun hører kjenningsmelodien

Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:41   #15
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Her sitter de som regel spikret til Drømmehagen, og det er det eneste programmet som fenger så lenge som det varer (er vel nesten en halv time).

De får se det, også står kanskje tv'n på litt når barnetv begynner.
Jeg synes Jul i Blåfjell er litt koselig, og det kan se ut som om den ene gutten vår liker det ganske godt han også.

Gutta er 14 mnd.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 20:04   #16
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Snuppers på 1 år er ikke så veldig interessert i tv, har altfor mye mark i rompa til det Hun liker å høre på musikken på MTV, men ellers driter hun langt i barnetv eller hva det nå måtte være

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 20:11   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man kalle sitt eget barn for teit?

Jeg syns poden er kjempeteit når han faller helt i transe forran drømmehagen. Det er ikke noe bedre enn Teletubbiene som han likte før.

Han liker bare dritt han! Han er 3,5 år! Er det ikke på tide med Lion King og Biler og Nemo?!

Gammel 10-12-08, 13:34   #18
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i huset har Thomas toget vært en uforbeholden suskess! Det var lykke på jord hver gang det lille blå toget viste seg på skjermen.
Nå er eldstemann så stor at han ser barne-tv, og ellers det meste av tegnefilmer. Minstejenta derimot, er ikke så fan av tv eller film. Hun har ikke ro i rompa til å sitte så lenge stille ... Prøver seg på drømmehagen eller Patta (postmann Pat) av og til, men aldri lenge av gangen.

Så en tv-slave og en urokråke har vi her ...

Gammel 10-12-08, 13:40   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine gutter er 3,5 og 6,5 år gamle. De liker begge to Playhouse Disney, selv om den eldste nok er begynt å dabbe av. Han liker visst Cartoon Network nå.

3-åringen liker Mikke Mus klubbhus og Små Einsteins best. Og Bilerfilmen og Rorri.
Eldste likte teletubbiesene i sin tid, men yngste har ikke vært så opptatt av de. Det har nok med at vi fikk Playhouse da han var i "tubbiealderen".

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:43   #20
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kan man kalle sitt eget barn for teit?

Jeg syns poden er kjempeteit når han faller helt i transe forran drømmehagen. Det er ikke noe bedre enn Teletubbiene som han likte før.

Han liker bare dritt han! Han er 3,5 år! Er det ikke på tide med Lion King og Biler og Nemo?!

Ja, ikke sant! Når skal hun begynne å like det jeg liker å se på Disney tegnefilmer og sånn. Blir sprø av Teletubbies snart!

Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.