|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Dere som er skilt, eller har skilte i familienHva gjør dere med gaver til (skilsmisse)barna i julen?
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienVi har annenhver jul og nyttårsaften. Og alle pakkene åpnes hos den som har ungene julekvelden. Enkelt og greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familien
Hva skjer med dem etterpå da?
![]() |
#4 |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienHaha, ja det er jo litt ymse. Min sønn har alltid hatt dem med hjem, det er jo her han er siden faren har hatt ham annenhver helg (og nå kun i ferier). Stedatter bor like mye hos oss og mamma'n og har hatt noe med seg hit. Nå er hun så stor (13) at jeg syns hun kan velge selv. Men det er viktig å la oss få vite hva hun har fått av vår familie. Med mange pakker er det vanskelig for ungene å huske det, så der må jo foreldrene passe litt på syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienOm man kjøper noe som man vil skal hjem igjen hit, så er det jo bare å si ifra, er det ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienMine to eldste feirer annen hver jul (hele juleferien) hos oss eller pappaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienEldstemann er skillsmissebarn. Han er annenhver jul hos hver av oss. Vi avtaler gjerne oss foreldre i mellom hva han skal få til gave og i år spleiser vi oss på gaven. Vi spleiser alltid på bursdagsgaven og.
![]() |
#8 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienPoden er annenhver jul hos pappaen og annenhver hos meg. I år er første jul hos pappaen, så da sender jeg med alle gavene dit tenker jeg. Poden får selv bestemme hvor han vil ha de ulike tingene, det meste havner nok her hos meg siden han er her mesteparten av tiden. Jeg har en drøm om at vi en gang kanskje kan feire sammen, men det går ikke foreløpig.
![]() |
#9 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienJeg har kråkebolla anenhver jul. Den som har henne har også alle gavene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienDere som er skilt; hvordan løser dere julaften? Eller har dere barna på julaften annethvert år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienVi forsøkte med julaften hos faren en gang. Da hadde de med seg et par gaver hver hjemmefra å åpne der. Deretter avviklet vi en julaften til da de kom hjem fjerde juledag. (De insisterte på en ordentlig jul, det ble ikke det samme hos pappa.) |
![]() |
![]() |
#12 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienAnnehver jul hos pappaen og meg.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienJeg har ikke selv skilsmissebarn, men i familien. De er alltid hos moren på julaften og hos faren 1. eller 2. juledag da det er en mini-juleaften der. Faren feiret alltid jul hjemme hos eksen slekt tidligere så det er der de har juletradisjonene. Det fungerer bra, men var tungt fra faren når barna var mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienVi har annenhver jul og nyttårsaften, så i år skal eldste til faren juleaften, og være hjemme nyttårsaften.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienVi har ingen skilsmissebarn, men vi har en omgang skilmissebarn i familien. Der feirer barna julaften sammen med mor, stefar, far og fars foreldre hjemme hos mor. Foreldrene samarbeider veldig godt, og ingen av dem kunne tenke seg å være uten ungene en julaften. |
![]() |
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
Broren min har en stesønn, han feirer annenhver jul hos faren. De pleier å ha en liten "minijulaften" før han reiser, da får han noen gaver, som oftest de som er fra nærmeste familie. Det er mest praktisk siden han reiser med fly og det blir mye å dra med seg, i tillegg får han jo gaver hos faren som han skal ha med seg hjem. Han har alt med seg tilbake til mor, det er jo der han bor.
![]() |
#17 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienDatteren til mannen er nå 19 år og har de siste 3 årene villet være hos oss hver julaften for vi har mest tradisjoner og har mange på besøk, både store og små. Mammen drikker seg så full tidlig på kvelden så da blir det tidlig masse rør der...
![]() |
#18 |
Travelt opptatt
|
Så hyggelig av "tanten", da.
![]() |
#19 |
Bare sær
Ja, hun er alle tiders. Synd de bor så langt fra oss.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienJeg hadde skilte foreldre, og husker at jeg hatet de "minijulene" for å pakke opp presanger hos den delen av slekta som hadde gitt dem. Da jeg ble stor nok til å si ifra, ga jeg klar beskjed om at jeg ville at alle pakkene skulle pakkes ut på selve julaften.
![]() |
![]() |
|
|