Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

4 av samme gave - kan de byttes?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-08, 23:06   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

4 av samme gave - kan de byttes?

Snuppa hadde et veldig stort ønske til jul; kassaapparat. Gleden var stor da hun pakket ut det første. Hun ble også glad for de tre neste, men skjønte selv at hun ikke trengte så mange. Hun har nå valgt ut ett og de 3 andre ligger i boden.

Vi visste jo ikke at det skulle komme så innmari mange. Apparatene er nesten nøyaktig like, men med bittelitt forskjeller (farger, tilleggsutstyr osv). Vi husker ikke hvem som har gitt hvem av dem, og kan derfor ikke ta dem tilbake til rett butikk. To av dem er heller ikke kjøpt i Oslo.

Vet du om det er mulig å få byttet alle apparatene i samme butikk? Er det noen butikker som er "snillere" enn andre og som du kjenner til?

Gammel 25-12-08, 23:09   #2
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 4 av samme gave - kan de byttes?

Kan nesten garantere deg at du må finne en butikk der de har akkurat det kassaapparatet du vil bytte. Tror ingen butikker tar i "retur" varer/merker de ikke fører.

Gammel 25-12-08, 23:12   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Så lenge de har det merket i butikken har jeg aldri opplevd å ikke få bytte. Har til og med fått byttet salgsvarer på Strømmen siden de fortsatt hadde varen i butikken. Hadde selv kjøpt et stort playmo sjørøverskip på salg da lillegutt fikk "Den sorte dame" til bursdagen av farmor. Fikk byttet uten problem.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 23:13   #4
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Butikken må nok føre varen for at du skal få byttet ja.
Om de har den i butikk så skal det ikke være noe problem.

Gammel 25-12-08, 23:14   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tatt meg en tur i lekebutikkene i nærheten og notert meg hvilke merker lekeapparat de fører - og så tatt med riktig leke til riktig butikk for å bytte.

Gammel 25-12-08, 23:16   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så jeg må ta med meg alle de tre nesten identiske kassaapparatene på en turne til byens (ganske mange) lekebutikker? Og så håpe at jeg blir kvitt noen underveis? Hjelp.

Tvillingkusinene hennes blir 1 i januar. Kan man gi kassaapparat til ettåringer? (Nei, jeg vet man ikke kan det, men jeg har bra lyst.)

Gammel 25-12-08, 23:18   #7
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Kan du ikke ringe og høre med butikkene da?

Gammel 25-12-08, 23:18   #8
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde sikkert spart paa dem og gitt dem i gaver til andre barn. Hvis de saa helt nye ut, mener jeg, altsaa ingen revet i stykker emballasje og saann, mener jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 23:20   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor kan man ikke gi kassaapparat til ettåringer? Poden arvet mitt gamle fra Fisher Price, og han har lekt med siden han var ett.

Gammel 25-12-08, 23:21   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er de tunge og vanskelige å sende?

:fikk ingen kassaapparat til jul:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 23:21   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Selvfølgelig kan 1 åringer få kassaapparat.. har en knappegal 18mnd gammel gutt som godt kunne hatt det. Vi ønsket oss faktisk det. Men fikk bare alt annet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 23:21   #12
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Ja, selvsagt kan man gi gavene videre. Hvorfor ikke.

Gammel 25-12-08, 23:23   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Så jeg må ta med meg alle de tre nesten identiske kassaapparatene på en turne til byens (ganske mange) lekebutikker? Og så håpe at jeg blir kvitt noen underveis?

Ja?
Gjør det hver romjul, jeg.

Gammel 25-12-08, 23:24   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg lurer på om det vanker kassaapparat på samtlige av snuppas venner i bursdagspresang en stund fremover, og så får vi ta snuppa til en lekebutikk og gi henne en ordentlig gave som erstatning.

Det ene er kjøpt i Nord-Norge, et i innlandet et sted og to her i Oslo. Jeg vet ikke hvem av dem hun har tatt i bruk. Det nytter ikke å ringe butikker, for de er nesten identiske (to av dem er HELT like, men i forskjellig emballasje).

Gammel 25-12-08, 23:25   #15
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Kassaapparat er stas da.
Min åtteåring fikk det til jul (etter eget ønske) og det er vel den tingen hun leker mest med her.

Gammel 25-12-08, 23:26   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Du får ta bilde så kan vi hjelpe og si hvilke butikken som selger de forskjellige

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 23:27   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Ettåringenes foreldre ga oss ett av kassaapparatene, og jeg tror ikke de vil synes det er noe særlig å få to tilbake. De er litt for avanserte til å være interessante for ettåringer. Knerten her har prøvd å spise snuppa sitt, men ellers er han ikke klar for noe kassaapparat.

Men de er hele og fine, så jeg tror nok at de gis videre til andre.

Mei: bor ikke du i Oslo? Vi kan godt selge et kassaapparat videre. De er fine, og snuppa har lekt i hele dag med det ene hun valgte å beholde.

Gammel 25-12-08, 23:30   #18
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Spiller ikke noen rolle om det er kjøpt i Nord-Norge. Regner med de ikke har noen sære merker der oppe som ikke finnes på Østlandet

Gammel 25-12-08, 23:30   #19
TBM
Passiv

Standard

Storesøster fikk en bok av mormoren sin som hun hadde fra før. Det vi gjør er at hun "selger" gaven til oss for en sum penger som hun kjøper seg noe nytt for, og så bruker hun de pengene på å kjøpe noe til seg selv. Vi bruker boken som en gave i bursdagssammenheng. Storesøster skal i bursdag allerede 3. januar, så da har vi den å gi bort. Så lenge vi uansett kjøper de gavene de gir bort som bursdagsgaver, fungerer jo det fint!

Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 23:35   #20
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Står det noe merke på de? sånn at vi kanskje kan hjelpe deg med å si hvor de er kjøpt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.