Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nisser med masker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om nisser som har maske?
De er vel helt greit! 18 20,69%
Liker det kanskje ikke, men det er enklest 14 16,09%
Det liker jeg ikke 52 59,77%
Dustepoll! 3 3,45%
Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-08, 10:11   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nisser med masker

Jeg liker veldig lite nisser med masker, jeg syns at det ser helt unaturlig ut og skjønner ikke helt hvorfor man velger å ha/være en slik nisse. Det finnes så mye annet man kan ordne til så at man heller ser ugjenkjennelig ut.

Hva syns du?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 10:35   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser med masker

Jeg liker det ikke. Det er falskt og unaturlig. Det skal være skjegg og helst ordentlig. :kresen:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 10:36   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blobben på to år blir helt hysterisk av skrekk når noen har på seg maske, så nei, nisse med maske like jeg overhode ikke. Jeg skjønner ikke vitsen heller; man kommer mer enn langt nok med bomullsskjegg og rouge i kinnene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 10:45   #4
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Storesøster ble alltid livredd for den norske julenissen, for den hadde alltid skummel maske på. Så jeg invisterte i en nisselue med sjegg på, og den har vært en fulltreffer hver gang.

Lillesøster møtte en nisse på julegateåpningen med maske, men hun brydde seg ikke noe særlig om det. Så bare nissen hun, så var hun fornøyd.

Jeg synes det ser så unaturlig og falsk ut med maske.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 10:47   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt greit, men ser best ut uten.

Siden hele greia med julenissen er uekte , så gjør ikke en maske fra eller til noe særlig...

Gammel 27-12-08, 10:59   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har egentlig ikke noe forhold til julenisser hverken med eller uten maske, jeg syns igrunnen som Kirsebær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 10:59   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er utrolig falskt og ekkelt. Liker ikke det i hele tatt.

Er generelt ikke så veldig glad i nisser.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 11:04   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis nissen er en person barnet kjenner, så tror jeg som regel han blir gjenkjent uansett forkledning. Barn er veldig flinke på detaljer, og mine har ihvertfall kjent igjen stemmen på folk som fordreide den og nesten ikke sa et pip. Ellers så ser de klokka eller skoene eller noe annet gjenkjennelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 11:17   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fysj! Det får holde med skjegg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 11:54   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nisse med maske er en gresselig ting.

Uansett, om det er maske, vil barna kunne kjenne nissen igjen på andre ting. Ta f.eks. nissen som kom i nissefesten i barnehagen min:
"Dah - det er V - jeg ser det på øredobbene!"

Jeg mener, hvor mange julenisser går rundt med bling-bling i ørene.

Gammel 27-12-08, 11:55   #11
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Voksne med maske i det hele tatt..

Gammel 27-12-08, 12:44   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en av dei tinga eg tenke virkelig er HEILT GREIT. Det er jo ikkje for min del det er en nisse i stua, og ungane er jo ikkje så jålete.

Gammel 27-12-08, 12:46   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker nissen best uten maske - med falskt skjegg. Falske briller har i tillegg gjort suksess i forhold til gjenkjennelse her i huset.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 13:05   #14
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vår nisse har aldri hatt maske. I fjor kom det maskenisse og han ble umiddelbart avslørt som en falsk nisse. I alle år før har onkel (min mann) vært nisse og aldri har barna tvilt på at han er ekte.

Gammel 27-12-08, 13:09   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker vel ingen nisser, og hvertfall ikke de med masker, nei. Grimmere blir det ikke.

Gammel 27-12-08, 13:11   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maske?!?!?

Nissen har vel ikke maske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 13:15   #17
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grøss! Skjegg opp til kinnbena og lue ned til brynene får holde.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 13:16   #18
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Maske blir helt feil. Plæstikk fantastic liksom. :angst:

Gammel 27-12-08, 13:54   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Neitakk til maske ! Nissen vår har alltid stort løskjegg, det er noe helt annet. En må kunne se øynene til den som kommer.
Ungene hadde blitt vettskremt av en nisse med plasttryne.

Pappa har et enromt nisseskjegg med naturlig gårfarge og er også av samme vektklasse som mange nisser, han gjør stor suksess.

Gammel 27-12-08, 14:33   #20
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvis nissen er en person barnet kjenner, så tror jeg som regel han blir gjenkjent uansett forkledning. Barn er veldig flinke på detaljer, og mine har ihvertfall kjent igjen stemmen på folk som fordreide den og nesten ikke sa et pip. Ellers så ser de klokka eller skoene eller noe annet gjenkjennelig.

Vår julenisse kjenner ikke en gang moren hans igjen og ikke heller sønnen på snart 6. Han har gjort skjegget selv og han har selvsagt tatt av seg klokke, har på seg hansker og har sko og briller på seg som han ellers ligger bortgjemt. Og så er han veldig veldig sliten i ryggen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.