Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 20:00   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?

---

Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 19:49.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:04   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?

Merker at den er litt vanskeligere å si ja til, men som med palestinaskjerf hadde jeg forventet at barnet hadde satt seg inn i situasjone og kunne forklare hvorfor han gikk med det.
Men måtte nok ha tålt endel motargumenter fra min side ja.

Gammel 10-01-09, 20:05   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom vi var jøder, ja. Siden vi ikke er av jødisk avstamning, ser jeg ingen grunn til at noen av oss skulle bruke davidsstjerner.

Ei heller er vi kristne, så jeg tviler på at guttungen finner ut at han vil begynne å gå med davidsstjerne i sympati med den israelske stat.

Sist redigert av Inagh : 10-01-09 kl 20:20.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:07   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, om dette var hans religiøse (og politiske) overbevisning. Dette gjelder poden på snart 15, de to yngste tror jeg ikke er interessert i verken davidstjerne eller palistinaskjerf.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:12   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det ville jeg ikke.

Gammel 10-01-09, 20:14   #6
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hvis h*n hadde ønsket å markere støtte til staten Israel og/eller markere et dypt religiøst standpunkt ville ikke problemet vært at h*n ønsket å med den.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:20   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Siden davidstjernen er et religiøst symbol, så hadde jeg nok hatt problemer med det, ja. Når ungene kan gi begrunnelse for slike valg, utenom at det er hipt og trendy, kan jeg selvfølgelig ikke nekte dem å følge sin overbevisning, selv om den ikke stemmer overens med min.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:22   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For begge kommer det litt an på alderen. De må være store nok til å mene noe med det og forstå reaksjonene som eventuelt måtte komme. I såfall er svaret ja.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:23   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Brukes davidstjerna for å signalisere støtte til Israel/jødene, da? Jeg trodde den var et signal om man er jøde, og i så fall ville jeg nok ikke likt at en av mine (hvis de var gamle nok til å ta et bevisst valg) gikk med det såfremt h*n ikke hadde konvertert. Hvis den også brukes som støtteerklæring hadde nok aksepten sittet ganske langt inne uansett hvor bevisst ungdommen var, men samtidig ville det vært problematisk for meg som forelder å si at det bare er greit å støtte den ene sida i konflikten.

Gammel 10-01-09, 20:30   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sett de som bruker det for å vise sin støtte til Israel ja.
En av de påstod at Palestierme gjerne ille at Israel skulle være på Gaza og Vestbredden, for uten de ville ikke palestinerne klare seg.
At hele Israel bare var en ørken omtrent, helt til israelerne kom og gjorde alt så fruktbart og fint der...........

Gammel 10-01-09, 20:32   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg har sett de som bruker det for å vise sin støtte til Israel ja.
En av de påstod at Palestierme gjerne ille at Israel skulle være på Gaza og Vestbredden, for uten de ville ikke palestinerne klare seg.
At hele Israel bare var en ørken omtrent, helt til israelerne kom og gjorde alt så fruktbart og fint der...........

Og brukte så mye vann i den forbindelse at drikkevannet til palestinerne ble forurenset av salt.

Gammel 10-01-09, 20:37   #12
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er kristen, men foreløpig ville jeg ikke latt barna gå med kors en gang. Jeg vil de skal være bevisste på hva de velger å signalisere, og de skal kunne stå for den saken de gjennom symbolbruken har valgt vise støtte til. Når de blir eldre vil jeg nok ikke være glad for Davidsstjernebruk, like lite som jeg ville likt støtte til FRP eller andre ting jeg ikke synes mye om. Ungene måtte ha tålt en del motargumenter.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:42   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja den brukes som et slikt signal. Det ble mye ståhei for noen år siden da en lærer i Kristiansand ble nektet å bruke Davidsstjerne på jobb.
Han var ikke jøde.

Da lærte jeg noe nytt i dag også. Har ikke hørt om saken i Kristiansand, og jeg ville nok automatisk gått ut fra at en person som bar davidstjerne var jøde.

Gammel 10-01-09, 20:43   #14
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Tja, kanskje, siden barna mine visstnok har jødisk oldefar.
Men jeg hadde kanskje ikke likt det spesielt godt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:46   #15
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville forholdt meg til det på samme måte som ved bruk av palestinasjal eller kors. De skal være klar over symbolverdien, og så må de få velge selv. Jeg gikk med palestinasjerf og kors selv da jeg var tenåring, og visste hva det signaliserte, uten at jeg var den som sto oftest på barrikadene. Jeg hadde Nei til atomvåpenbutton, sikkerhetsnål i øret og Young Yellow lebestift også, og mine tolerante foreldre lot meg styre på.

Gammel 10-01-09, 20:53   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Helpå linje med nolo.

Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:45   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarer det samme som jeg gjorde i skjerf-undersøkelsen: Hvis han visste hva den sto for, (altså var gammel nok til å ha tatt et standpunkt) ser jeg ikke problemet med det.

Og nå venter jeg spent på neste poll...Hakekors?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.