|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Merker at den er litt vanskeligere å si ja til, men som med palestinaskjerf hadde jeg forventet at barnet hadde satt seg inn i situasjone og kunne forklare hvorfor han gikk med det.
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Dersom vi var jøder, ja. Siden vi ikke er av jødisk avstamning, ser jeg ingen grunn til at noen av oss skulle bruke davidsstjerner.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 10-01-09 kl 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Ja, om dette var hans religiøse (og politiske) overbevisning. Dette gjelder poden på snart 15, de to yngste tror jeg ikke er interessert i verken davidstjerne eller palistinaskjerf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Nei, det ville jeg ikke.
![]() |
#6 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Hvis h*n hadde ønsket å markere støtte til staten Israel og/eller markere et dypt religiøst standpunkt ville ikke problemet vært at h*n ønsket å gå med den.
![]() |
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Siden davidstjernen er et religiøst symbol, så hadde jeg nok hatt problemer med det, ja. Når ungene kan gi begrunnelse for slike valg, utenom at det er hipt og trendy, kan jeg selvfølgelig ikke nekte dem å følge sin overbevisning, selv om den ikke stemmer overens med min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?For begge kommer det litt an på alderen. De må være store nok til å mene noe med det og forstå reaksjonene som eventuelt måtte komme. I såfall er svaret ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Brukes davidstjerna for å signalisere støtte til Israel/jødene, da? Jeg trodde den var et signal om man er jøde, og i så fall ville jeg nok ikke likt at en av mine (hvis de var gamle nok til å ta et bevisst valg) gikk med det såfremt h*n ikke hadde konvertert. Hvis den også brukes som støtteerklæring hadde nok aksepten sittet ganske langt inne uansett hvor bevisst ungdommen var, men samtidig ville det vært problematisk for meg som forelder å si at det bare er greit å støtte den ene sida i konflikten.
![]() |
#10 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Jeg har sett de som bruker det for å vise sin støtte til Israel ja.
![]() |
#11 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?
Og brukte så mye vann i den forbindelse at drikkevannet til palestinerne ble forurenset av salt.
![]() |
#12 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Jeg er kristen, men foreløpig ville jeg ikke latt barna gå med kors en gang. Jeg vil de skal være bevisste på hva de velger å signalisere, og de skal kunne stå for den saken de gjennom symbolbruken har valgt vise støtte til. Når de blir eldre vil jeg nok ikke være glad for Davidsstjernebruk, like lite som jeg ville likt støtte til FRP eller andre ting jeg ikke synes mye om. Ungene måtte ha tålt en del motargumenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?
Da lærte jeg noe nytt i dag også. Har ikke hørt om saken i Kristiansand, og jeg ville nok automatisk gått ut fra at en person som bar davidstjerne var jøde.
![]() |
#14 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Tja, kanskje, siden barna mine visstnok har jødisk oldefar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Jeg ville forholdt meg til det på samme måte som ved bruk av palestinasjal eller kors. De skal være klar over symbolverdien, og så må de få velge selv. Jeg gikk med palestinasjerf og kors selv da jeg var tenåring, og visste hva det signaliserte, uten at jeg var den som sto oftest på barrikadene. Jeg hadde Nei til atomvåpenbutton, sikkerhetsnål i øret og Young Yellow lebestift også, og mine tolerante foreldre lot meg styre på.
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Helpå linje med nolo. |
![]() |
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spinoff.. Ville du latt barnet ditt gå med davidsstjerne?Svarer det samme som jeg gjorde i skjerf-undersøkelsen: Hvis han visste hva den sto for, (altså var gammel nok til å ha tatt et standpunkt) ser jeg ikke problemet med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|