Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbudet mot kjøp av seks?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 18:17   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forbudet mot kjøp av seks?

Skrudde på Dagsrevyen for noen dager siden for å få med meg nyhetene innimellom barne-tv og PS3, og min håpefulle snart 8-åring satt ved siden av meg. Hovedsaken var det nyinnførte forbudet mot salg av sex. Vanligvis så pleier ikke sønnen min være så interessert i å følge med på nyheter, men innslaget hadde elementer som helt klart tiltrakk seg min sønns oppmerksomhet. Nemlig politibiler og klipp av bilder av toppløse damer og bare romper... Sønnen fulgte nøye med og følgende samtale foregikk:

Sønn: -Hva handler det om, mamma, hva er det som er forbudt?
LaBanga: - Nei, det er bare noe voksengreier, gå på rommet ditt og lek du.
Sønn: - Har ikke lyst til å leke. Følger enda nøyere med, og spisser ørene.
Sønn: - Forbud mot kjøpt av seks? Hva mener de, mamma?

Han skjønte virkelig ikke hva forbudet gikk på, og jeg fikk meg ikke helt til å starte en lang utredning om hva sex er, og hvorfor man selger det, og hvorfor det nå er blitt forbudt.

Jeg tror jeg får nøye meg med å se 21-nyhetene heretter...

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:20   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbudet mot kjøp av seks?

Den praten må du ta før eller senere uansett så det er bare å hoppe i det.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:22   #3
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Den praten må du ta før eller senere uansett så det er bare å hoppe i det.

Hadde liksom håpet å kunne ta det litt gradvis jeg da...

Gammel 06-01-09, 18:26   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Dette taklet du ikke spesielt bra nei....

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:28   #5
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Dette taklet du ikke spesielt bra nei....

Kaller du meg en dårlig mor?

Gammel 06-01-09, 18:30   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ærlig talt at hvis du ikke er villig/klar til å forklare nyhetene for han, så bør du se på nyhetene kl. 21:00.

Dessuten synes jeg ikke at akkurat denne nyheten var så veldig touchy. Men jeg kan være med på at den kan være vanskelig å forklare for en åtteåring uten særlig forkunnskaper.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:31   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Her er en glimrende informasjonskilde du evt kunne pense ham inn på.

Gammel 06-01-09, 18:44   #8
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:15   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Heter det ikke "LaBangas sex- og samlivsforum"? Skulle tro du tok et sånt spørsmål på strak arm.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:20   #10
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:22   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Snart 8-åringen her leste på forsiden av Aften aften i går og lurte veldig han også.

Jeg sa bare at det var noen som betalte penger for å ligge med damer.

"Æsj!" var svaret jeg fikk og ferdig med det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:27   #12
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Aha, er det derfor jeg ikke ser nyheter?

Gammel 08-01-09, 22:44   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn kan det gå når man er uforberedt, ja.

Gammel 09-01-09, 00:26   #14
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

"Nei, nei lille venn. Kjeks, det er forbud mot kjøp av kjeks, så det blir ikke mer bokstavkjeks gitt."

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:00   #15
Skvetten
Passiv

Standard

Plutten var på den alderen da vi var i London, der gikk vi forbi en "sex shop". Hvorpå Plutten utbryter: "Mamma hva er det for noe, hva selger de der, kan vi gå inn?" Vel mamma overhørte å tenkte hva pokker sier man da. Så dukker det opp enda en butikk denne gangen med en svær utstilling og Plutten fornekter seg ikke: "Se de selger nakne damer der mamma!" Mamsen overser igjen helt til Plutten sier: "Du mamma, hvorfor kjøper noen damer?" Ja, da var det bare til å tegne å forklare da. Når jeg var vel ferdig utbryter han: "Å, var det alt liksom? De er jo dumme om de kjøper et menneske."

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:05   #16
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

"Nei, nei lille venn. Kjeks, det er forbud mot kjøp av kjeks, så det blir ikke mer bokstavkjeks gitt."

Men det er lov på lørdager fortsatt, altså.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:07   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Plutten var på den alderen da vi var i London, der gikk vi forbi en "sex shop". Hvorpå Plutten utbryter: "Mamma hva er det for noe, hva selger de der, kan vi gå inn?" Vel mamma overhørte å tenkte hva pokker sier man da. Så dukker det opp enda en butikk denne gangen med en svær utstilling og Plutten fornekter seg ikke: "Se de selger nakne damer der mamma!" Mamsen overser igjen helt til Plutten sier: "Du mamma, hvorfor kjøper noen damer?" Ja, da var det bare til å tegne å forklare da. Når jeg var vel ferdig utbryter han: "Å, var det alt liksom? De er jo dumme om de kjøper et menneske."

He, he.
Som minsten her det da vi var i byen i sommer og han var på full fart inn i Kondomeriet. Jeg og mannen lo, eldste ble dritflau og han skjønte ikke noe.
Det så jo ut som en spennende butikk bare. Fylt av leketøy....for voksne.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:24   #18
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sex er i følge oss (når eldstejenta spør) voksne som koser. Den har hun godtatt kjempegreit.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:25   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og kjøp av sex er?

Gammel 09-01-09, 09:56   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke uten grunn at vi er blitt uhyre bevisst på å unngå at tv viser nyheter kl 19 (hvis tven står på så er det Americas funniest homevideos som går). Det er ganske mange nyheter som ikke egner seg for barn av flere grunner.

En av dem er krigsscener fra Gaza for eksempel. Men jeg synes ikke akkurat at vi trenger å forklare forbud mot kjøp av sex riktig ennå heller. Nyhetene er rett og slett ikke egnet for barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.