|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Musikk du blir i bedre humør av?Vi har hatt tråder om musikk å trene til, musikk å arbeide til, musikk når man vasker huset til, musikk som vekker følelser og hva vet jeg. Jeg finner imidlertid ingen tråd om musikk som man blir littegrann gladere av når dagene er mørke på alle måter, når kulda biter og hjertet knuses litt. Jeg vet at den finnes. Hva slags musikk er det som løfter deg litt når du er trist og lei? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vaklende
|
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?Jeg kan godt dele den eneste jeg kommer på i farten, den er ikke den aller beste, men hjelper litt av en eller annen grunn: (Kilde: youtube.com) Put on my blue suede shoes And I boarded the plane Touched down in the land of the Delta Blues In the middle of the pouring rain W.C. Handy -- won't you look down over me Yeah, I got a first class ticket But I'm as blue as a boy can be Then i'm walking in Memphis Was walking with my feet ten feet off of Beale Walking in Memphis But do I really feel the way I feel Saw the ghost of Elvis On Union Avenue Followed him up to the gates of Graceland Then I watched him walk right through Now security they did not see him They just hovered 'round his tomb But there's a pretty little thing Waiting for the King Down in the Jungle Room When I was walking in Memphis I was walking with my feet ten feet off of Beale Walking in Memphis But do I really feel the way I feel They've got catfish on the table They've got gospel in the air And Reverend Green be glad to see you When you haven't got a prayer Boy you got a prayer in Memphis Now Muriel plays piano Every Friday at the Hollywood And they brought me down to see her And they asked me if I would -- Do a little number And I sang with all my might She said -- "Tell me are you a Christian child?" And I said "Ma'am I am tonight" Walking in Memphis I was walking with my feet ten feet off of Beale Walking in Memphis But do I really feel the way I feel Walking in Memphis I was walking with my feet ten feet off of Beale Walking in Memphis But do I really feel the way I feel Put on my blue suede shoes And I boarded the plane Touched down in the land of the Delta Blues In the middle of the pouring rain Touched down in the land of the Delta Blues In the middle of the pouring rain |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?Akkurat nå klarer jeg bare å svare; ALT av Kings of Leon. Jeg har tatt helt av på vokalen, rytmene og absolutt alt med musikken til KOL. Det er faktisk noe av det råeste jeg har hørt på åresvis. Sist redigert av Fruktflua : 08-01-09 kl 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?Jeg blir i godt humør av "Friday, I'm in love"/The Cure, "Hyler meg hes"/Dum Dum Boys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?Det er mange det, men den som dukker opp er "Hard to stay awake" med Morten Abel (av alle ting). Den kom plutselig på radioen da jeg gikk til jobb i morges, og da ble jeg i veldig godt humør. Ikke så mye teksten, men melodien var fin å gå til.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?
KOL var nytt for meg, men du verden... |
![]() |
![]() |
#7 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?Gir meg nok ikke med KOl-misjoneringen min med det første. (Kilde: youtube.com) ) ) (Kilde: (Kilde: (Kilde: (Kilde: youtube.com) ) ) (Kilde: (Kilde: (Kilde: (Kilde: youtube.com) ) ) (Kilde: (Kilde: (Kilde: (Kilde: youtube.com) ) ) (Kilde: (Kilde: (Kilde: (Kilde: youtube.com) ) ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?Pet Shop Boys
![]() |
#9 |
trøtt
|
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?Om jeg føler meg litt blå (og ikke vil være det) er dette sanger som får meg i godt humør: (Kilde: youtube.com) Iggy Pop: The Passenger (Kilde: youtube.com) Men at Work: Down Under (Kilde: youtube.com) Sterk, Naken og biltyvene: Sommerlykke (Kilde: youtube.com) Raga Rockers: Hun er fri (Kilde: youtube.com) Toy Dolls: Nelly the Elephant (Kilde: youtube.com) Jokke & Valentinerene: Sola skinner (Kilde: youtube.com) Rancid: Time Bomb (Kilde: youtube.com) Madness: Baggy Trousers (Kilde: youtube.com) ![]()
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?"Get me away from here I'm dying" med Belle And Sebastian. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?Chesney hawks :I am the one and only får meg liksom i godt humør (Kilde: youtube.com) Ellers så liker jeg veldig godt Bare Egil med "alle dyr er lagd av papp" (Kilde: youtube.com) Og egentlig veldig mye av bare egil, kjenner jeg.. Og "Jump" med van halen (Kilde: youtube.com) Egentlig er det mye musikk som får meg i godt humør. Kan jo ikke glemme raga og dumdum.
![]() |
#12 |
Vaklende
|
![]() Sv: Musikk du blir i bedre humør av?Her var det kommet mye fin musikk! Jeg har aldri hørt KOL, men det var et fint bekjentskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|