Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bedre sexliv for småbarnsforeldre

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-09, 02:29   #1
Who
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
Who har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bedre sexliv for småbarnsforeldre

Som relativt nybakt tobarnspappa har jeg gått og undret på hvordan man kan få fart på sexlivet igjen. Det er jo så mange hensyn man må ta. Fruen sliter både med det ene og det andre og det er jo ikke så rart. Kroppen kan nok føles litt fremmed etter to barnefødsler, og det tar jo også litt tid før kroppen leges etter klipping m.m. Hvordan skal man i en slik situasjon få litt fart på sexlivet igjen uten at jeg som mann skal føle at jeg presser for hardt på? Noen som har noen gode tips?

Who er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 02:49   #2
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bedre sexliv for småbarnsforeldre

Snakk sammen

Gammel 17-01-09, 08:16   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

I veldig mange situasjoner jeg kjenner til, er det som skal til det at mannen tar endel mer av husarbeidet, sånn at kona ikke føler at det henger over seg, og får dermed overskudd til å tenke på annet enn baby og hus. Start med å gi henne oppmerksomhet og litt kos uten å forvente sex, sånn at hun føler hun er verdt noe uten at det absolutt må ende opp i et ligg. Og la henne sove nok, så kanskje du kan ta mer enn din del av nattevåk og morgener.

Og kommunikasjon er alltid viktig, selvsagt.

Gammel 17-01-09, 08:25   #4
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

• la henne sove
  • gi henne komplimenter
  • ros henne for ting hun gjør
  • tilby massasje uten at det MÅ bli noe mer
  • gi henne tid og la hun få merke at hun savner nærheten, da vil hun forhåpentligvis ta initiativ
  • og la henne sove litt til

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 08:27   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er ingenting som hjelper så godt på som å være uthvilt. Ta huset - slik hun ville gjort det - stell babyen, server en deilig middag og gi henne prinsesse treatment. Kanskje blir det ikke sex den første gangen du gjør det. (Si for Guds skyld ikke at du gjør dette for å få sex). Men da gjentar du forsøket så skal du se at hun får lyst etterhvert.

Husk at mange av oss er veldig usikre på kroppen og den seksuelle biten etter en fødsel. Man har født barn og er matestasjon - man føler seg ikke som noe sexy vesen nødvendigvis.

Også prate med henne da. Og være klar over at det hender det tar litt tid.

Lykke til.

Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 08:28   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Så må vi få høre om DU fremdeles hadde krefter igjen til å ønske sex når huset er ferdig og baby fornøyd.

Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 08:41   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gi henne og dere tid; det er ikke bare fødsel som tar på, hele barselsperioden med amming og babystell tar på for hele familien. Sørg for å bidra ekstra på de områdene du kan bidra på, siden du tross alt ikke kan amme eller har vært igjenom graviditet og fødsel.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ta huset - slik hun ville gjort det

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Så må vi få høre om DU fremdeles hadde krefter igjen til å ønske sex når huset er ferdig og baby fornøyd.

Jeg bruker anledningen til å ri en kjepphest igjen: Står det noe sted at Who gjør mindre i huset, eller på en dårligere måte, enn fruen sin? Det er liksom bare gitt ut fra kjønn?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 08:45   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La henne sove.
Men snakk sammen - om hun har vondt er det vel ikke så gøy. Om lysten mangler så kanskje en glidekrem kan hjelpe?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 08:49   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte det samme som torsken (godt vant).

Og selv er jeg enkel. Komplimenter, omsorg og god, gammeldags flørting funker. Hinting, anklager og martyrdrama funker veldig dårlig. Jeg synes ikke nødvendigvis man må snakke det i hjel heller, jeg, det blir så lett et Problem™. Kanskje holder det lenge å kysse henne i nakken og si at du gleder deg til hun er klar og at hun er Verdens Vakreste Mor.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 09:14   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode klemmer, masse nærhet og kanskje litt klining, der DU trekker bort og lar henne lengte etter LITT mer.

Gammel 17-01-09, 09:17   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Si at hun er støvete, og fei over'a!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:35   #12
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg bruker anledningen til å ri en kjepphest igjen: Står det noe sted at Who gjør mindre i huset, eller på en dårligere måte, enn fruen sin? Det er liksom bare gitt ut fra kjønn?

Akkurat det samme slo meg. Liten nedvurdering av det mannlige kjønn der mine damer?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:40   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det er gitt ut fra at han ikke får noe sex.

Neida. Jeg mente ikke at han nødvendigvis ikke gjorde noe nå, men om hun er for sliten til å ha overskudd må han gjøre MER, uansett om han nå gjør 5, 50 eller 75 %.

Gammel 17-01-09, 15:18   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

@torsk - problemstilling her er manglende sex og hva som kan hjelpe på. Det står ikke noe sted at han ikke tar huset så det skinner hver uke, men det var det rådet jeg hadde å komme med.

Jeg tror det finnes menn som er meget flinke i heimen, forøvrig. På samme måte som det finnes kvinner som kan eike om et motorsykkelhjul.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.