Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Da du var 20 - hvordan trodde du livet skulle bli?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 16:57   #1
Left
Passiv

Standard

Da du var 20 - hvordan trodde du livet skulle bli?

Hadde du planene klare, og har det blitt slik du tenkte at det skulle bli?

Jeg skulle i hvert fall ikke bli sykepleier, det var helt sikkert. Og barn var heelt uaktuelt.
Jeg var veldig innstilt på å ta nordisk på UiO, men det ble det aldri noe av. Det kunne jeg fortsatt hatt lyst til.

Enn du? Hadde du klare mål, og har du nådd dem?

Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:03   #2
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Da du var 20 - hvordan trodde du livet skulle bli?

Tja, da jeg var 20 gikk jeg på sykepleien, men det ble jeg ikke. Tok i stedet Nordisk på NTNU, så litt motsatt av deg Sjugger. Planene ellers var vel å finne drømmemannen, noe jeg gjorde året etter. Hadde aldri drømt om at jeg skulle ende opp som rådgiver i et fagforbund i alle fall...

Merkelig hvordan livet har blitt, men jeg har det veldig bra på hjemmebane og jobb. Ville ikke byttet bort livet mitt nei, fantastisk mann og herlige unger.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:05   #3
Skvetten
Passiv

Standard

Gjett om, jeg skulle i fredskorpset, bli hjernekirurg, reise verden rundt og delta i OL. Skulle heller aldri ha barn eller bli gift. Så ramlet verden i hodet på meg da jeg fant ut at jeg var uventet på tjukken.

Har reist verden rundt og fortsetter med det så lenge jeg kan. Det ble aldri fredskorpset på meg men i fremtiden vil det bli en stasjonering i Afrika et halvt års tid tenker jeg. Hjernekirurg ble jeg aldri og OL deltakelse vil aldri komme på tale.

Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:07   #4
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er jo "bare" 25,men allikevel har det ikke blitt som jeg trodde. Jeg hadde da fått mitt første barn,og gikk siste året på spl.skolen. Jeg trodde at karriere og jobb kom til og få prioritet de neste årene. Jeg visst eikke om jeg ville ha flere barn.

I dag har ejg 2 barn,og vil gjerne ha flere. Karriere betyr svært lite,og jeg er fornøyd med at jeg om en uke skal begynne og jobbe 70% stilling. Men hadde jeg hatt mulighet kunne jeg fint gått hjemme 1 år til.

Gammel 11-01-09, 17:10   #5
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Tja, jeg trodde ikke jeg skulle miste mannen min da jeg var 23 år gammel, og han kun 25 år. (Vår datter var 3 år da han døde.)
Ellers har jeg alltid sagt jeg ville ha 3 barn, og det har jeg fått;-)
Ang utdanning hadde jeg vel ikke planlagt å ta den i 2 etapper, men slik ble det da jeg ble mor i en alder av 20 år.

Nå i en alder av 38 år, men mann og 3 herlige barn, og jobb jeg trives i, er jeg fornøyd.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:13   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var 20 tok jeg nordisk på UiO og ante ikke hva jeg skulle bruke det til. Jeg har forsåvidt ikke brukt det til så mye heller, annet enn å kverulere på alt kolleger skriver.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:14   #7
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Da jeg var tjue fødte jeg et barn.

Før fødselen trodde jeg at jeg skulle fortsette aktivt med hest, bli "ponnimamma", bo på landet, og leve lykkelig i alle mine dager.

Etter fødselen ble jeg voksen i en fei, og drømmene mine ble urealistiske og uoppnåelige, før de forsvant i en hektisk hverdag der alt dreise seg om sykdom og overlevelse.

Gammel 11-01-09, 17:14   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bare 24, men livet mitt sporet av ganske kjapt etter fylte 20.
Jeg skulle ha meg en knall karriere før jeg i det hele tatt tenkte på familie, jeg trodde rett og slett ikke man kunne kombinere de to.

Jeg begynte på veterinærhøgskolen rett etter vgs, men der ble jeg ikke. Året etter bar det inn på jussen, men der ble jeg heller ikke, og etter 2 år i kjedsomheten der begynte jeg på ingeniør. I mellomtiden hadde jeg møtt drømmemannenTM og flyttet inn hos han.

3 uker før jeg begynte på ingeniørstudiet fant vi ut at jeg var gravid (p-pillebarn), så det var tøft å begynne der gitt. Men jeg har IKKE angret et sekund, jeg stortrives med det faget.

Og nå er jeg gift, har en sønn på 2 år, har leilighet og har skaffet meg jobb til jeg er ferdig med studiene om et halvt år. Jeg ville ikke byttet det bort mot noe i verden!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:15   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg så vel for meg at jeg etterhvert skulle bli siviløkonom og sjef Barn skulle jeg ikke ha....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:18   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg giftet meg da jeg var 20 og trodde livet alltid skulle være en dans på roser, akkurat slik det ble.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:19   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm... Da jeg var 20 synes jeg det var tungt nok å være i live til morgendagen, så jeg tror ikke jeg så for meg så mye. Om jeg våget å håpe og drømme, så jeg neppe for meg det har i dag. Jeg trodde vel aldri jeg skulle bli gift, aldri bli mor, og hvertfall aldri hjertesyk. Oh, the irony; fra lei av livet til hjertesyk.

Gammel 11-01-09, 17:20   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle bli førskolelærer, trodde jeg. Det ble jeg ikke, det ble innenfor IT istedet. helt ok det.
Skulle ha minst to barn, og det ble fire. Noe jeg er veldig fornøyd med.

Gammel 11-01-09, 17:20   #13
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skulle i alle fall ikke bli lærer (som jeg er i dag), og barn hadde jeg lyst på så fort som mulig (fikk barn først da jeg var 27 år).

Gammel 11-01-09, 17:20   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra jeg var 20 til jeg var 21 jobbet jeg som legesekretær. Jeg hadde ikke gjort det lenge før jeg ble sikker på at jeg skulle ha mer utdanning og gjøre noe helt annet. Så jeg tok et par fag på kvelden det året sånn at jeg kunne ta de siste to årene på allmenn videregående på ett år og komme meg videre. Jeg hadde ikke ofret mann og barn så mange tankene, det kom først fem-seks år senere, da jeg ble helt sikker på at jeg ville ha barn og helst mange.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:21   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Null planer. Jeg klarte ikke bestemme meg for hva jeg skulle bli, så jeg gjorde et halvhjertet forsøk på Blindern men droppet ut etter ett semester. Fikk med meg ex-phil, da.

Gammel 11-01-09, 17:26   #16
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skulle ut i verden, endte opp i Sveits ...

Så skulle jeg bli noe samfunnsnyttig, og det har jeg blitt ...

Barn skulle jeg ha før jeg var 25 eller noe, det utgikk med skyhøye kneløft!

Gammel 13-01-09, 14:30   #17
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Da jeg var 20 hadde jeg jobbet 1 år som fagutdannet hjelpepleier. Jeg jobbet i hjemmesykepleien og PUH boliger. Jeg ble sammen med han jeg er sammen med i dag og han var i militæret på den tiden. Jeg sendte han penger fordi de fikk bare 1300 kr annenhver uke å leve for. Jeg jobbet mye frem til jeg ble gravid 3 år senere. Ble mamma som 24 åring, andremann kom da jeg var 27. Livet mitt er helt perfekt. Jeg satte jobben og `karrieren` på hylla, og der står den så fint enda.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:37   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De jeg var 20 hadde jeg studert i 2 år og hadde ingen andre planer enn å bli ferdig med hfag og så drgrad. Hadde ingen planer om å ha planer om mann og barn, men visste at jeg ville bli boende i Oslo/Akershus.

Gammel 13-01-09, 14:44   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ekstremt ambisiøs. Jeg hadde nettopp begynt på siv.øk. og planen var å bli administrerende direktør. Jeg trodde dette helt oppriktig, og jobbet beinhardt de første årene av studiet.

Jeg skulle ikke gifte meg, men var på glid angående tanken på å få barn en gang i fremtiden (dette skulle i så fall skje i Danmark med ukjent far).

Sånn gikk det ikke. Jeg er riktignok siv.øk., men jeg er lykkelig gift og kjenner faren til barna mine. Ikke er jeg sjef heller, men har det veldig bra med meg selv.

Gammel 13-01-09, 14:51   #20
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Da jeg var 20, var jeg, for én gangs skyld i mitt liv, singel, så alle muligheter var åpne, og sånn føltes det også. Før det hadde jeg trodd jeg skulle gifte meg og få barn ganske raskt, da jeg hadde et langt forhold bak meg.

Jeg var midt i en utdannelse, men hadde ikke noe bestemt mål. Likevel bestemte jeg meg for å ta hovedfag en gang i fremtiden - i en annen by - noe jeg også gjorde, selv om jeg bare to år senere var godt gift med en mann som hadde fast jobb i vår felles hjemby.

Jeg skulle ikke bli lærer selv om jeg har typiske lærerfag. Det har jeg heller ikke blitt.

Barna lot imidlertid vente på seg, både fordi vi ville det og fordi de ikke kom da vi ønsket oss barn - sju år senere.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.