Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bank i bordet!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sier dere "Bank i bordet!"?
Nei, aldri. 11 11,00%
En gang i blant, og mener noe med det. 15 15,00%
En gang i blant, og mener egentlig ikke så mye med det. 36 36,00%
Ofte, og mener noe med det. 11 11,00%
Ofte, og mener egentlig ikke så mye med det. 6 6,00%
Veldig ofte/alltid, i de riktige sammenhengene, og mener noe med det 12 12,00%
Veldig ofte/alltid, i de riktige sammenhengene, og mener ikke så mye med det 6 6,00%
Annet 1 1,00%
Dustepoll 2 2,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 23:29   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bank i bordet!

Sier dere "bank i bordet"? Og mener dere noe med det? Altså, tror dere at det hjelper, eller er det bare noe dere har blitt vant til å si?

Jeg er ekstremt lite overtroisk når det gjelder sånne ting, og bruker ikke å si "bank i bordet". Men jeg kjenner flere som sier det, og jeg tror en del av dem sier det for at de tror eller håper det kan avverge at f.eks. sykdom skal ramme dem.

Gammel 16-03-09, 23:33   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bank i bordet!

Jeg sier det innimellom, og gjør det en sjelden gang iblant, og mener absolutt ingenting med det.

Gammel 16-03-09, 23:35   #3
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Jeg gjorde det ofte før. Sa det høyt inni meg og banket tre ganger i noe av tre, eller noe som var veldig likt tre.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 23:35   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier og gjør det en gang i blant, men tror ikke det har noen hensikt.

Gammel 16-03-09, 23:35   #5
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sier det til tider ja, men legger ikke så mye mer i det enn at det er et uttrykk/handling.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 23:35   #6
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg sier det innimellom, og gjør det en sjelden gang iblant, og mener absolutt ingenting med det.

Her også.

Jeg sier det vel mest for at situasjonen krever det; for å understreke et poeng nærmest. "I dag ser det jammen ut til at Felix tar en langdupp - bank i bordet", og da mener jeg at det er sjelden kost og at jeg håper det varer.

Gammel 16-03-09, 23:36   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang i blant og sier/gjør det mer for å understreke noe enn at jeg tror det har noen som helst virkning.

Gammel 16-03-09, 23:40   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sier og gjør det en gang i blant uten at jeg legger noe mer i det enn rent "symbolsk", som et uttrykk for noe.

Gammel 16-03-09, 23:41   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Uten at jeg egentlig har noen tro på virkningen bankes det i bordet stadig vekk her
Samboeren min er veldig opptatt av at jeg må banke når han banker, og han banker ofte. Grunnen til at det er blitt sånn er en humoristisk greie oss i mellom der vi drar ting alt for langt og angrer litt etterpå (enn om det går troll i ord??? ) også banker vi for å veie opp

Det hele er med andre ord ganske latterlig

Gammel 16-03-09, 23:46   #10
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Hos meg var det nærmest en nevrose.
Dersom jeg tenkte på noe grusomt, måtte jeg si det inni meg og banke. Uansett om jeg sto og stelte en bruker/pasient på jobb, så banket jeg 3 ganger i sengen o.l.
Ikke hardt såklart, og ikke synlig.
Jeg følte at tankene mine ville bli en sannhet dersom jeg ikke gjorde det.

Nå skal det sies at det ikke var forkjølelse, langdupp og slike småting jeg tenkte på, men dødsfall, ulykker og sykdom. Grusomme ting.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 07:05   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg banker i bordet både titt og ofte.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 08:07   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier det alltid i de riktige sammenhengene og mener det helt oppriktig.

Gammel 17-03-09, 08:22   #13
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg gjør det innimellom, og det er mer en lettvint måte å signalisere til andre at jeg håper det jeg snakker om vil skje/ikke skje.

Jeg har ingen overtro knyttet til det, og jeg banker heller aldri.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 08:23   #14
Skvetten
Passiv

Standard

Manglet et alternativ:
Sier det nå og da men mener ingenting med det. Er mer et uttrykk jeg har hatt med meg siden barndommen.

Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 09:26   #15
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg banker i bordet både titt og ofte.

Jeg også.. sist jeg ikke gjorde det, var når jeg i uke 34 tullet med mamma som var på besøk, og sa "jeg kan jo bare føde nå, for du er jo allerede her så slipper jeg ringe etter barnevakt"... To timer etterpå gikk vannet.

*overtroisk*

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 09:58   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg banker stadig vekk, men som et "statement" over at jeg håper det vi/jeg snakker om (ikke) skal skje. Og jeg tror overhodet ikke at det har noen betydning.

Men jeg tenker over at jeg banker i plast dersom vi er i bilen etc, og jeg ikke banker i et bord (eller er det tre som er gangbart materiale, uansett form?)

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 10:01   #17
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig ofte, alltid når det er på sin plass liksom, men mener ikke noe med det.

Gammel 17-03-09, 12:58   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier det, og mener vel egentlig noe med det.

Jeg er ikke overtroisk, men er vokst opp til å ha stor respekt for ordets makt, så det har jeg. Nå tror jeg ikke at det at jeg banker i bordet har noen innvirkning på noe som helst, men det gir et signal til ...tja, hvem det nå måtte gjelde, om at jeg ikke flåser eller tuller med alvorlige ting.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 13:03   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier det ofte, gjør det ikke fullt så ofte og mener ikke så mye med det.

Gammel 17-03-09, 14:12   #20
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Lille Ru sa.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.