|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Utskjelt på SFOJeg har et aldri så lite dillemma. Enern (ni år) kom hjem fra SFO idag, helt oppløst i tårer. Hun klarte nesten ikke fortelle hva som hadde skjedd, men stykkevis og delt kom det etterhvert frem at hun hadde fått en overhøvling av en SFO-ansatt uten å ha gjort noe som helst. For en jente som aldri gjør noe galt og alltid er snill og grei var dette omtrent verdens undergang. Hun hadde fått beskjed om å skamme seg, og det var spesielt sårende.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg hadde krevd full unnskyldning foran din datter + de andre barna som var tilstede.
![]() |
#6 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg hadde tatt det opp med den det gjaldt, og krevd en unnskyldning.
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOSelvsagt tuller jeg ikke. En offentlig unnskyldning er på sin plass. Hun fortjener å drite seg ut for det hun gjorde og de andre barna + din datter fortjener å se en voksen legge seg langflat etter en tabbe, samt at da skjønner alle at slik oppførsel er ikke lov fra en voksen.
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg spør fordi jeg lurer på om jeg overreagerer.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOHehe, du skulle sett den listen jeg hadde med ting jeg ønsket å ta opp på foreldremøtet, ting jeg hadde reagert på som ble fortalt hjemme. Jeg syns IKKE du overreagerer.
![]() |
#10 |
frakoblet
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg har litt klump i halsen ennå, jeg. Moren til bestevenninnen ringte meg tilbake etter en stund, og da hadde jeg hulking i stereo. Jentene satt og gråt fortvilet, begge to.
![]() |
#11 |
Energirik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Utskjelt på SFOHuff dette hørtes ikke bra ut, og tror jeg ville tatt det opp med en gang (i morgen) Dra sammen med din datter til skolen i morgen og få snakket med den det gjelder. Kanskje hun kan ta det opp på en ok måte på SFO og forklart ting for barna. Håper iallefall det ordner seg!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg opplever her når jenta mi på 11 år kommer og forteller noe som har skjedd på skolen mellom henne og en lærer at hun ikke vil være til stede når jeg snakker med denne læreren. Hun begrunner dette med at hun syns det er ekkelt og at hun er redd for å få mer kjeft fra læreren. Snakk med datteren din og hør om hun vil være tilstede når du snakker med denne ansatte. Vil hun ikke så ikke tving henne, men oppford henne til likevel å bli med, for det er tross alt lettere for henne og forholde seg til denne ansatte etterpå. Så slipper hun og komme dagen etter og ikke vite noe om samtalen dere har hatt. |
![]() |
![]() |
#13 |
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utskjelt på SFOStakkars begge jentene.
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg hadde enkelt og greit tatt den ansatte ved SFO for meg, og bedt vedkommende tenke seg om både to og tre ganger før h*n sprekker neste gang!
![]() |
#15 |
Leser
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOHar bare lest hovedinnlegget.
![]() |
#16 |
frakoblet
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOTakk for respons - det er godt å høre at jeg ikke var på bærtur. Jeg ringte faktisk denne ansatte da enern fortalte hva som hadde skjedd, og la igjen beskjed på mobilsvaren hennes om at jeg ønsket at hun skulle ringe tilbake. Intet svar. Jeg ville forklare henne hva som hadde skjedd, og at enern var veldig lei seg og følte seg urettferdig behandlet. Nå tror jeg jammen meg jeg skal be henne å oppklare hendelsen med jenta, og gjerne unnskylde seg også.
![]() |
#17 |
Leser
|
![]() Sv: Utskjelt på SFO
Jeg også synes oppførselen er uakseptabel, men jeg regner med at du gir den ansatte muligheten til å forklare seg ovenfor deg - på samme måte som datteren din sin oppførsel var uakseptabel, men den ansatte burde ha latt henne få muligheten til å forklare seg. Og hvis datteren din hadde fått forklart seg hadde det vel ikke vært noen sak iom dette var en misforståelse? Og det er slik jeg oppfatter oppførselen fra den voksne også - en misforståelse.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 13-12-06 kl 07:52. Årsak: oppførsel en -> oppførselen |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
frakoblet
|
Jeg er ikke akkurat den som biter hodet av folk, det gjør jeg stort sett bare på nett.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik er vår gutt også, men likevell opplevde vi
![]() |
![]() |
#20 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOAlle mennesker kan misforstå og bli sinna, men å skjelle ut noen uten å høre den personens side av saken er rimlig uakseptabel spør du meg.
![]() |
|
|