|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Beredskapshjem/avlastningshjemEr det noen her som er beredskapshjem/avlastningshjem? Vil dere dele litt av deres erfaringer rundt dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemVi har vært besøkshjem/avlastningshjem, med annenhver helg og en natt i uka i ca 2 år for noen år siden. Det var utrolig givende. |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemVi har også vært besøkshjem, både som barnløse og med to unger selv. Det var veldig givende, og når ungene her blir litt større skal vi stille oss til disposisjon igjen. Vi bodde i en liten kommune som ikke hadde tilbud om kurs, så vi var der nede til samtale og hadde hjemmebesøk og ble til slutt godkjent. |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemHjemmebesøk hadde selvsagt vi også. |
![]() |
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemTakk for info og for at dere deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemJeg var avlaster i noen år (3 år, tro?) for en liten gutt som var 2,5 år da jeg begynte. Det var veldig artig, men slitsomt (jeg var barnløs og ikke vant til å stå opp 7-8 i helgene for så å gå ut på tur og løpe, sykle, whatever). Har veldig lyst til å gjøre det igjen senere, men jeg vil vente til jeg syns familiesituasjonen ikke er like slitsom lenger. Vil absolutt anbefale deg å gjøre det!
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemHar vært besøkshjem i 6,5 år. Jenta er en del av familien vår og vi er fryktelig glad i henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemwww.bufetat.no |
![]() |
![]() |
#9 |
Nå også i farger
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemJeg var avlastningshjem for 2 jenter den perioden jeg var alenemor til mine 2 eldste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdig!
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemDet er vel litt forskjell på beredskapahjem og det å være avlaster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nå også i farger
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjemDet kan da være like mye for barnas del at de er på avlastning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdig!
![]() Sv: Beredskapshjem/avlastningshjem
Selvfølgelig. Uttrykte meg klønete. Ofte er det fordi foreldrene trenger avlastning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Avlastning er når man har en krevende omsorgsoppgave ovenfor barna eller ved foreldrenes sykdom. Dette administreres via sosialtjesten i kommunene. |
![]() |
![]() |
#14 |
Ferdig!
I Oslo gjøres vedtaket av bestiller enheten og administreres av den enkelte enhet. F.eks Enhet for mennesker med funksjonshemninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|