Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg har kyllingfileter men dårlig fantasi

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-09, 17:14   #1
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kyllingfileter men dårlig fantasi

Kan noen komme med tips til hva jeg kan lage av kyllingfiletene jeg har i kjøleskapet? Gjerne noe sunt.
I tillegg til kyllingfiletene har jeg sopp, litt grønnsaker av forskjellig slag, løk og hvitløk, chili, fløte, creme fraiche, ris og pasta. Har muligens noe ost også. Men hva skal jeg lage? Jeg er helt tom for ideer i dag, men har lyst å lage noe litt ekstra godt. Sånn bare fordi.
Blir veldig glad for tips.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:17   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kyllingfiléter men dårlig fantasi.

Stek kyllingen, ha den i en form sammen med grønnsakene. Hell cremefraishen over og ha littebitt ost på toppen. Gratiner og server med ris.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:25   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har kyllingfileter men dårlig fantasi

Sikkert litt sent, men hva med kyllingfileter i sennepssaus? Brun kyllingfiletene på begge sider, legg til side på et fat. Surr deretter en halv finhakket løk i pannen, kok så ut stekepannen med litt hvitvin og kyllingkraft/-fond/-buljong, (evt. kan eplejuice også brukes). Tilsett 2-3 ss crème fraîche til sausen, og et par ts god sennep, og gjerne litt honning som smakstilsetning. Hvis sausen trenger å tyknes, bruk maizena utrørt i litt vann. Legg deretter kyllingfiletene tilbake i sausen, og la det hele putre i noen minutter. Godt tilbehør til er for eksempel ovnsbakte potetbåter, og brokkoli.

Gammel 07-02-09, 17:33   #4
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Stek kyllingen, ha den i en form sammen med grønnsakene. Hell cremefraishen over og ha littebitt ost på toppen. Gratiner og server med ris.

Om du har litt feta ost blir dette veldig godt oppi også

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:35   #5
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kyllingfilet med cornflakes
Kyllingfilet - braset i panna m/krydder, båtpoteter og en salig blanding av bacon/aspargesbønner

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:40   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stek opp masse champinjong og sett til side, stek så mye halve løkringer og 1 finkuttet chili og hakket hvitløk (jeg bruker mye hvitløk). Ha oppi 2 bokser matfløte og 1/2 beger Creme Fraiche og kok opp. Samtidig steker du kyllingfileter med salt og pepper på. Når sausen er ferdig tar du oppi soppen og kyllingen. Serveres med ris og salat.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:40   #7
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips.
Mye godt som må prøves ser jeg.
Men kyllingfilet med cornflakes? Hvordan tilbereder man det?

Kom gjerne med flere tips.

Gammel 07-02-09, 17:43   #8
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sender deg oppskrift pr pm

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 18:18   #9
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Sender deg oppskrift pr pm

Takk

Gammel 08-02-09, 14:10   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maya80, her.

Om du har litt feta ost blir dette veldig godt oppi også

Man kan i praksis ha hva som helst oppi. Jeg har hatt cherrytomat, feta og pesto som en favoritt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:13   #11
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Takk for tips alle sammen. Det ble noe lignende det som Joika foreslo, og det ble veldig godt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.