Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Forslag til pynt av sjokoladebryllupskake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 20:50   #1
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Forslag til pynt av sjokoladebryllupskake

Egentlig tenkte jeg at overskriften skulle være: Iset, FPs kakedronning, HJELP!, men så tenkte jeg at det sikkert er andre som lager kaker her også
Jeg har nesten bestemt meg for å lage Double Fudge Chocolate Coca Cola Cake, http://detsoteliv.no/searchresults_o...pe.php?id=2031 som bryllupskake (jeg klarer ikke erstatte adressen med et enkelt ord ). Jeg har laget den en gang, og den var kjempegod, og ble bedre og bedre for hver dag som gikk. Problemet er at den ikke er så veldig pen, glasuren er så flytende og vanskelig å få til å "henge" på sidene av kaka.
Tenkte jeg kunne pynte kantene med noe, men er litt lite kreativ for tiden. Er det noen som har noen forslag? Har tenkt på krokan, kokos eller skoldete mandler, men sambo har ikke lyst på det. Kunne sånne stenger som er i Freias Dessertsjokolade vært noe? Tror det blir litt smakskræsj med en smørkrem utenpå feks.

Her er et par bilder av kaka, bare med 2 bunner i stedet for 3 som det skal være. Som dere ser er kantene litt "ruskete", og tro meg, jeg prøvde ørten ganger å glatte dem ut. Toppen ser ikke så fin og glatt ut den heller, men det regner jeg med at lar seg fikse ved å sikte melisen i glasuren og ikke fikle så mye med den etter at den er helt på kaka. Det skal også være en kakefigur på toppen som dekker litt av glasuren.

Gammel 19-06-09, 20:52   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til pynt av sjokoladebryllupskake

Dekk bakepapir med et tynt lag flytende kokesjokolade. Når det har stvinet skjærer du av flak som passer med størrelsen på kaka og legger på utsiden. Dekorativt og veldig godt.

Gammel 19-06-09, 20:58   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noe sånt blir det jeg tenkte på. Litt dårlig, gammelt bilde:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kake.jpg (135,2 KB, 71 visninger)
Gammel 19-06-09, 21:25   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Du kan bruke hvit og brun sjokolade til å lage slike flak, evt. drysse spiselige gull/sølvstjerner på (uten at jeg vet hvor man får tak i det)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 23:02   #5
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Kaktus: Takk for illustrerende svar Det tror jeg kan bli veldig stilig, særlig i kombinasjon med hvit sjokolade som du foreslår, Busy. Kaketoppen er i svart og hvitt så det kan passe godt sammen.

Bilde av kaketoppen:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.