|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har du opplevd drikkepress?Leste en avisartikkel om drikkepress på julebord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Nei...men jeg er jo heller ikke avholds... Drikker skjelden mye, men liker å ta meg et par glass vin. har aldri opplevd å bli presset til å drikke mer eller blitt presset dersom jeg av ulike grunner har ltt være å drikke ved en eller annen anledning...Utrolig at folk ikke respekterer at noen ikke vil drikke, enten det er en gang i mellom eller man er avholds. Sist redigert av MsM : 03-12-06 kl 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Trenger ikke presses. Drikker når det passer meg og er edru når det passer. Hva andre mener om mitt alkoholkonsum gir jeg blaffen i, jeg har i voksen alder aldri latt meg presse til å drikke hvis jeg ikke vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Jeg er ikke avholds, men er stort sett veldig forsiktig med alkohol.
![]() |
#6 |
Bølle
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Har ikke blitt presset til og drikke. Er ikke avholds, men drikker sjeldent. Jeg liker ikke så mye, kun cider.
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Selvfølgelig. Har ikke alle det? Alle som har vært gravide har vel følt, før graviditeten er offentlig, at de har måttet finne på en unnskyldning for hvorfor de ikke kan drikke alkohol. For å bare si "nei takk" er ikke nok. Man må ha en gyldig grunn, det at man ikke har lyst på er ingen grunn. Grunnen må innebære at man ikke kan drikke. Og den må være godkjent. Dette er i høyeste grad drikkepress.
![]() |
#8 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Ja, det har jeg opplevd mye av faktisk. Sikkert fordi jeg sjelden drikker alkohol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ræv med ører
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?
Her kan jeg signere alt, bortsett fra det med avholdsbevegelsen.
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Tror alle har kjent drikkepress ved enkelte anledninger. Selv føler jeg det ikke som press om noen spør hvorfor jeg ikke drikker på en fest, eller hvorfor jeg kjører og slikt. Men jeg føler det litt som et press når det ikke holder å si "jeg hadde ikke lyst på alkohol i dag". Og hos meg er det oftest det som er grunnen.
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Jeg er nok fryktelig dom fordi jeg kan ikke huske å ha opplevd drikkepress. Jeg har blitt spurt om jeg ikke skal drikke, men ingen har spurt merv ett første spørsmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Akkurat det klarer jeg å styre selv. Husker en gang under russetiden at jeg sa høyt i klassen at man kan ha det gøy uten å drikke, ble ledd litt av...Men jeg er voksen nok til å drite i andre.
![]() |
#13 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Har aldri opplevd drikkepress, det har bestandig holdt med et nei og har ikke lyst på alkohol i dag og aldri fått noe mere spørsmål om det. Sist redigert av Tinka : 04-12-06 kl 08:56. Årsak: Måtte legge til en setning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Eller de frykter at den som er edru vil huske alt av pinligheter som måtte oppstå gjennom kvelden, og gni det inn i evigheter i etterkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Nei, det kan jeg ikke si at jeg har. De gangene jeg velger å ikke drikke alkohol, så hender det jeg får kommentarer, men jeg opplever det ikke som press. Jeg opplever det ikke som press om noen spør hvorfor jeg ikke drikker heller. Nå har jeg ingenting i mot å drikke alkohol, så det kan jo være at jeg hadde opplevd spørsmålene som drikkepress om jeg hadde vært avholdsmenneske.
![]() |
#16 |
Administrator
|
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Jeg er avholds, men har aldri opplevd drikkepress. Det er stadig folk som er overrasket og sjokkert, men jeg opplever ikke det som noe press. Jeg kan forøvrig ikke skjønne meningen med å ha sosiale sammenkomster der det eneste formålet er "å drikke", og jeg er glad for å ikke bli invitert på slike. Spill-, film- eller gourmetkvelder er mye kjekkere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Øyboer
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Jeg liker veldig lite alkohol. og når jeg drikker drikker jeg skjeldent mer en 2 drinker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Nettopp! Det er dette jeg også mener. Det behøver jo selvfølgelig ikke å oppleves som noe press, og da kan det vel ikke kalles drikkepress direkte, men det er likevel en forventning om at alle som ikke har en grunn skal drikke alkohol. Og den grunnen må man selvfølgelig oppgi. Unødvendig spør du meg. Og jeg er ikke bedre enn andre, bare for å ha sagt det, eller i allefall var jeg ikke det. Fikk meg en vekker en gang jeg var ute og reiste. Samboer og jeg satt og tok oss en whisky eller hva det var utenfor et guesthouse, og kom i prat med en annen gjest. Vi spurte om han ville ha også, men han takket nei. Men var det bra nok for meg? Å nei da. Først spurte jeg om han ikke likte whisky (eller hva det var), men det var ikke det. Så tenkte jeg at han bare var beskjeden så jeg spurte igjen om han var sikker på at han ikke ville ha, og jeg husker ikke helt hva jeg sa, men han måtte selvfølgelig til slutt ut med at han var tørrlagt alkoholiker. SOM OM DET VAR MIN BUSINESS!
![]() |
#19 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Jeg syns jeg opplever mer drikkepress som voksen jeg. Har ved flere anledninger ikke drukket alkohol fordi jeg da var hemmelig gravid (men drikker svært lite til vanlig også), og har opplevd å få drinker kjøpt og plassert rett foran meg med beskjed om å drikke!!! Kan lure på hva slags mennesker jeg omgås, men det er faktisk oppegående folk!
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du opplevd drikkepress?Jeg kan ikke huske å ha opplevd drikkepress, jeg. Enten det nå er fordi jeg har fornuftige og hyggelige venner, eller fordi jeg såpass sjelden takker nei, og dermed ikke opplever oppfordringer/forespørsler som "press".
![]() |
|
|