|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Spørsmål om religion på sykehusJeg har sett noen episoder av Sykehuset. I går, tror jeg det var, så viste sykehuspresten folk rundt i kapellet. Dette var da et livssynsnøytralt kapell. Fine greier. Men jeg lurte da jo selvsagt på om slike store sykehus har ansatt andre enn protestantiske prester? Er det rabbier og katolske prester tilknyttet, eller imamer eller andre? Har man noen som ikke jobber der, men som man kan ringe til ved behov? Eller må den som ønsker en rabbi tilstede kontakte denne selv? Noen som har peil?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Spørsmål om religion på sykehusVi har kun prest ansatt ved sykehuset. Jeg har noen ganger kontaktet andre "religiøse overhoder" på direkte forespørsel fra pasienter, og det har vært uproblematisk; de har stilt opp. |
![]() |
![]() |
#3 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spørsmål om religion på sykehusJeg vet ihvertfall at mamma fikk besøk av katolsk prest på sykehuset da jeg ble født.. og noen nonner |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spørsmål om religion på sykehus
Problematisk blir det vel bare om det er akutt?
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spørsmål om religion på sykehusDet er ikke ansatt sykehusimamer eller rabbier i Norge, men det blir formidlet kontakt ved behov. I fengselsvesenet har det vært frivillige fengselsimamer, men det er tatt til orde for å ansette fengselsimam nå fordi det er stort behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|