Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er greia med begrenset profil på FB?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 20:50   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er greia med begrenset profil på FB?

Hva er vitsen med å ha noen med begrenset profil på vennelista?

Når hele veggen er borte, så er det jo ingenting igjen. Hva "skal" man med en sånn venn? Og om noen av dere gir enkelte venner begrenset tilgang på deres profil - hvorfor?

Har akkurat lagt til en jeg kjenner gjennom jobb. Vi prater ofte sammen og trives i hverandres selskap - så får jeg begrenset tilgang på profilen?

Helt poengløst, for min del. Jeg bruker FB aktivt og skriver stadig på veggen til vennene mine og vise versa. Uten vegg er jo 100% av poenget med FB borte?

Gammel 05-03-09, 20:56   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med begrenset profil på FB?

Det er fordi jeg ikke har lyst til å dele bilder og annen personlig informasjon med folk jeg knapt kjenner feks. Dette er jo en nettverksgreie, og det at jeg kjenner til folk trenger ikke bety at jeg annser de som venner. Da er dette et greit kompromiss. Ikke alle trenger legge nesa si i min bisniss og ikke alle er den tillitten verdig heller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:00   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er fordi jeg ikke har lyst til å dele bilder og annen personlig informasjon med folk jeg knapt kjenner feks. Dette er jo en nettverksgreie, og det at jeg kjenner til folk trenger ikke bety at jeg annser de som venner. Da er dette et greit kompromiss. Ikke alle trenger legge nesa si i min bisniss og ikke alle er den tillitten verdig heller.

Men... hvorfor har du dem på vennelista di da?

Altså, hva "skal du med dem"? Og dem med deg? All den tid det de stort sett har tilgang på er profilbildet ditt, noe man strengt tatt har tilgang på uten å stå på noens venneliste.

Jeg var på vei inn for å skrive noe hyggelig på veggen til kollegeaen min, jeg - og så var det ingen vegg der...

Gammel 05-03-09, 21:02   #4
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vi testet ut hva man kunne se på limited profile, så fikk mannen til å se veggen min.

Gammel 05-03-09, 21:03   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man bestemmer vel selv hvor mye som skal vises på begrenset profil mener jeg.

Gammel 05-03-09, 21:06   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan vel være forskjellige årsaker til at man har venner på vennelista med begrenset profil
Jeg har f eks min ex mann på vennelisten min. Vi er gode venner,men jeg ønsker ikke at han skal se hva min nye kjæreste f eks skriver til meg på veggen... Det blir litt for personlig, og jeg føler at han da får mere info om meg enn det jeg ønsker...

Gammel 05-03-09, 21:07   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Man bestemmer vel selv hvor mye som skal vises på begrenset profil mener jeg.

Jepp...det kan man bestemme helt selv. Det kan man faktisk med det meste på Facebook. Hadde det ikke vært slik, hadde jeg nok ikke vært der...

Gammel 05-03-09, 21:12   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker facebook aktivt i jobbsammenheng, ergo har jeg mange jobbkontakter på lista. det er ikke alle de jeg ønsker at skal se mine private bilder f.eks.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.