Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er sirkus ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-09, 10:54   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er sirkus ok?

Jeg har egentlig alltid syntes at sirkus virker som litt dyreplaging. Husker jeg var på sirkus når jeg var 8-9 år, og syntes det så ut som dyrene ikke hadde det så bra. Siden har jeg aldri vært på sirkus.

Nå som jeg har barn selv, har et dilemma dukket opp. Eldstemann har lyst til å dra på sirkus og andremann elsker elefanter. Men jeg vet ikke om jeg vil støtte noe som jeg egentlig ikke synes er bra.

Hva mener dere om sirkus? Drar dere på sirkus med barna deres?

Gammel 17-01-09, 10:57   #2
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Er Sirkus ok?

Vi var på sirkus med tulla i høst og hun synes det var kjempe moro,
jeg synes vel egentlig at deter litt dyreplaging, men det er jo så mye som ikke er bra ellers i verden også, fek bruk av pels, dyreparker osv

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 10:59   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går ikke på sirkus. Jeg orker ikke å se dyr som opptrer på den måten.

Jeg kommer selvsagt ikke til å nekte mine barn til å gå på sirkus, men da må det være sammen med noen andre eller når de blir store nok til å gå selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:01   #4
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg kommer ikke å ta med våre barn på sirkus. Liker ikke måten dyr blir behandlet på og vil ikke støtte det.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:01   #5
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pels er jeg også motstander av, og til en viss grad dyreparker. Men det er forskjell på dyreparker. Løveparken i Danmark ser ut til å ha ganske brukbare forhold for dyrene sine, og Ree Park ser ennå bedre ut. Men Aalborg Zoo likte jeg ikke. Fikk vondt i magen av å se på mange av dyrene der. Dyreparken i Kristiansand virker semi-ok. Men Sirkus synes jeg virker veldig ille.

Gammel 17-01-09, 11:02   #6
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Vi går ikke på sirkus. Det sier seg jo selv at dyr som tilbringer masse tid i en vogn ikke har det bra. Så også en dokumentar om dette på tv som bekreftet dette for en liten stund siden.

Er det ikke en tråd om det her inne tro?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:03   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg går ikke på sirkus. Jeg orker ikke å se dyr som opptrer på den måten.

Jeg kommer selvsagt ikke til å nekte mine barn til å gå på sirkus, men da må det være sammen med noen andre eller når de blir store nok til å gå selv.

Signerer dette.
Når Poden blir så stor at han spør om Sirkus så kommer jeg til å fortelle ham hva jeg syns om slik underholdning, men også la han forstå at det er mange som syns dette er helt ok, og at det er lov å gå på Sirkus. Jeg vil bare ikke dra selv.

Gammel 17-01-09, 11:05   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med dyreparker også, og velger i hvert fall ikke å gå dit. Men jeg har vært to ganger i Kristiansand og må innrømme at den er godt drevet og at dyrene har ganske store områder og ser ut til å bli behandlet ordentlig. Så der dro jeg i hvert fall tilbake. Men jeg regner med å være ferdig med den også nå.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:11   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med dyreparker også, og velger i hvert fall ikke å gå dit. Men jeg har vært to ganger i Kristiansand og må innrømme at den er godt drevet og at dyrene har ganske store områder og ser ut til å bli behandlet ordentlig. Så der dro jeg i hvert fall tilbake. Men jeg regner med å være ferdig med den også nå.

Ja, jeg har også et lit sånn anspent forhold til dyrehager. I Norge har vel sikkert dyra det forholdsvis greit, men jeg blir bare så trist og motløs av å tenke på at dyra lever i fangenskap hele livet.
Jeg er ikke en sånn voldsom dyrekjær person, så det er ikke derfor heller. Det er bare den fange-tanken som er så ekkel.

Gammel 17-01-09, 11:15   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen interesse av å dra på sirkus. Jeg koser meg ikke der i det hele tatt.

Om noen ønsker å invitere med seg storebror på sirkus, så skal jeg selvfølgelig la han få dra, men jeg kommer ikke til å dra han med meg på sirkus.

Gammel 17-01-09, 11:20   #11
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt jenten min med på sirkus.
har egentlig ikke tenkt over om det er bra eller ikke. Kanskje jeg burde tenke mer på det

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:21   #12
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av sannereg, her.

Vi var på sirkus med tulla i høst og hun synes det var kjempe moro,
jeg synes vel egentlig at deter litt dyreplaging, men det er jo så mye som ikke er bra ellers i verden også, fek bruk av pels, dyreparker osv

Ikke sant? Og vi er med på å opprettholde det, ved å se på elendigheten.
Det hadde ikke eksistert et sirkus eller en dyrepark om ikke folk besøkte dem. Det hadde ikke vært en eneste pelsprodusent om ingen ville ha det.
Så nei - jeg går ikke på sirkus.
Jeg kunne godt ha gått på sirkus om det ikke innbefattet dyr. Det kan bli en ganske magisk opplevelse for barn uten dyr også tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:21   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er Sirkus ok?

Her er en av sikkert flere tråder om temaet her inne, hvis du søker finner du nok fler:
http://www.foreldreportalen.no/forum...=sirkus&page=2

Vi går selvsagt ikke på sirkus med dyr, det kommer jeg aldri til å støtte.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:23   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke noe glad i sirkus. Det hadde ikke hjulpet om jeg visste dyrene hadde det som plommen i egget, jeg syns fortsatt ikke noe om hele konseptet.

Minsten har vært med besteforeldrene på sirkus en gang, eldstemann har vel vært et par ganger.
Jeg har bare hatt han med en gang, og da hadde han mareritt en god stund etterpå. Klovnene var visst ikke så morsomme.

Pappa har bestandig vært motstander av sirkus, så jeg har nok litt av holdningen min derfra og.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:24   #15
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg går ikke på sirkus som har dyr som underholdning, synes det er dyreplageri. Poden har vært en gang med en kompis, da han kom hjem var kommentaren hans at han syntes elefantene så triste ut og at han ikke ville på sirkus igjen. (Det kan jo hende han var litt farget av min oppfatning, men han har hvertfall gjort seg opp en mening om det uten at jeg var der.)

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:26   #16
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har skrive ettertrykkeleg kva eg meiner i den tråden som Aminta linkar til her oppe.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:32   #17
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke noe glad i sirkus, eldste har gått med andre, minsten har aldri vært. Dyreplageri!!

Gammel 17-01-09, 11:37   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke vært på sirkus på mange, mange år. Jeg undersøker hvert år om de som kommer vår vei er dyrefrie. Ingen er det. Ergo drar vi ikke.

Gammel 17-01-09, 11:38   #19
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Jeg kommer ikke å ta med våre barn på sirkus. Liker ikke måten dyr blir behandlet på og vil ikke støtte det.

Dessuten syns jeg sirkus er en smule kjedelig og!

Gammel 17-01-09, 11:42   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Oslo har vi alltid alternativer i nysirkusoppsetninger, og jeg kommer til å velge det. Jeg syns sirkus er kjempegøy, men på grunn av forholdene dyra lever under vil jeg ikke støtte det. Jeg syns ikke argumentet med at det finnes verre ting så derfor kan man dra er særlig holdbart.
Dyreparker har vi sålangt valgt i forhold til hvor bra dyra har det, og har bare vært i Nordens Ark.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.