|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er sirkus ok?Jeg har egentlig alltid syntes at sirkus virker som litt dyreplaging. Husker jeg var på sirkus når jeg var 8-9 år, og syntes det så ut som dyrene ikke hadde det så bra. Siden har jeg aldri vært på sirkus.
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Er Sirkus ok?Vi var på sirkus med tulla i høst og hun synes det var kjempe moro, |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Er Sirkus ok?Jeg går ikke på sirkus. Jeg orker ikke å se dyr som opptrer på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Sirkus ok?Jeg kommer ikke å ta med våre barn på sirkus. Liker ikke måten dyr blir behandlet på og vil ikke støtte det.
![]() |
#5 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Sirkus ok?Pels er jeg også motstander av, og til en viss grad dyreparker. Men det er forskjell på dyreparker. Løveparken i Danmark ser ut til å ha ganske brukbare forhold for dyrene sine, og Ree Park ser ennå bedre ut. Men Aalborg Zoo likte jeg ikke. Fikk vondt i magen av å se på mange av dyrene der. Dyreparken i Kristiansand virker semi-ok. Men Sirkus synes jeg virker veldig ille.
![]() |
#6 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Sirkus ok?Vi går ikke på sirkus. Det sier seg jo selv at dyr som tilbringer masse tid i en vogn ikke har det bra. Så også en dokumentar om dette på tv som bekreftet dette for en liten stund siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er Sirkus ok?
Signerer dette.
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Er Sirkus ok?Jeg må innrømme at jeg sliter litt med dyreparker også, og velger i hvert fall ikke å gå dit. Men jeg har vært to ganger i Kristiansand og må innrømme at den er godt drevet og at dyrene har ganske store områder og ser ut til å bli behandlet ordentlig. Så der dro jeg i hvert fall tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
Ja, jeg har også et lit sånn anspent forhold til dyrehager. I Norge har vel sikkert dyra det forholdsvis greit, men jeg blir bare så trist og motløs av å tenke på at dyra lever i fangenskap hele livet.
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er Sirkus ok?Jeg har ingen interesse av å dra på sirkus. Jeg koser meg ikke der i det hele tatt.
![]() |
#12 |
Passiv
|
Ikke sant? Og vi er med på å opprettholde det, ved å se på elendigheten. |
![]() |
![]() |
#13 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er Sirkus ok?Her er en av sikkert flere tråder om temaet her inne, hvis du søker finner du nok fler:
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Er Sirkus ok?Jeg er ikke noe glad i sirkus. Det hadde ikke hjulpet om jeg visste dyrene hadde det som plommen i egget, jeg syns fortsatt ikke noe om hele konseptet.
![]() |
#15 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er Sirkus ok?Jeg går ikke på sirkus som har dyr som underholdning, synes det er dyreplageri. Poden har vært en gang med en kompis, da han kom hjem var kommentaren hans at han syntes elefantene så triste ut og at han ikke ville på sirkus igjen. (Det kan jo hende han var litt farget av min oppfatning, men han har hvertfall gjort seg opp en mening om det uten at jeg var der.)
![]() |
#16 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er Sirkus ok?Eg har skrive ettertrykkeleg kva eg meiner i den tråden som Aminta linkar til her oppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Sirkus ok?Ikke noe glad i sirkus, eldste har gått med andre, minsten har aldri vært. Dyreplageri!!
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er Sirkus ok?Vi har ikke vært på sirkus på mange, mange år. Jeg undersøker hvert år om de som kommer vår vei er dyrefrie. Ingen er det. Ergo drar vi ikke.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er Sirkus ok?I Oslo har vi alltid alternativer i nysirkusoppsetninger, og jeg kommer til å velge det. Jeg syns sirkus er kjempegøy, men på grunn av forholdene dyra lever under vil jeg ikke støtte det. Jeg syns ikke argumentet med at det finnes verre ting så derfor kan man dra er særlig holdbart.
![]() |
|
|