Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bruker du din kenwood til?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 10:47   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hva bruker du din kenwood til?

Kjøpte K major i dag, og sambo mener det er enda en ting som ikke blir brukt. Jeg skal motbevise det! Så tips meg, har ikke hatt kjøkkenamskin, så nå må jeg lære meg hva jeg kan bruke den til!

Gammel 09-03-09, 10:49   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: hva bruker du din kenwood til?

Setter brøddeig.

Gammel 09-03-09, 10:51   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: hva bruker du din kenwood til?

... og jeg som alltid kjøper ferdigbrød....

Kanskje noen må dele sin gode brødoppskrift med meg? Jeg har noe kefir som skulle vært brukt, og fri hele dagen...

Gammel 09-03-09, 11:20   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva bruker du din kenwood til?

Google ingers rugbrød. Noen av oppskriftene på den er med kefir tror jeg.

Ellers er den genial til alt av deig. den klarer å elte sammen massevis. Og den pisker eggene mye stivere enn små maskiner så kakene blir kjempefine.

Også får du ismaskin til den.

Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 11:22   #5
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Hvorfor kjøpte du den hvis du ikke aner hva du skal bruke den til?

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 11:25   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Hvorfor kjøpte du den hvis du ikke aner hva du skal bruke den til?

tilbud vettu

Nei dam vet jo at man kan bake brød etc, men jeg må jo bruke den mest mulig, og da er det sikkert mange som har tips til hva de bruker den til

Og så tenker jeg den blir super å bake kaker i nå når det straks er bursdag!

Gammel 09-03-09, 11:30   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker min flere ganger i uken.

Brød, kaker, rundstykker, boller, pannekakerøre, kjøttkaker/boller og krem ol.

Gammel 09-03-09, 11:33   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

krem skal jeg jo uansett piske i dag!

Men dere, vasker dere alle deler for hånd, eller kan de i maskin?

Gammel 09-03-09, 11:34   #9
Malus
lurer

Malus sin avatar

Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

krem skal jeg jo uansett piske i dag!

Men dere, vasker dere alle deler for hånd, eller kan de i maskin?

Alt går i oppvaskmaskinen.

Gammel 09-03-09, 11:53   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Kanskje noen må dele sin gode brødoppskrift med meg?

Jeg har en kjempegod en! Skal legge den inn i kveld. Det er superdeilig med hjemmelaget brød.

Ellers bruker jeg min Kitchen Aid til all annen baking.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:01   #11
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker også min en hel masse!
I tillegg til røre og deig har jeg kjøttkvern og blender (sånn smoothiesak), kan anbefales …
Ikke sammen kanskje, da …

Gammel 09-03-09, 12:04   #12
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hahaha, dette var en ordentlig god, norsk setning kan jeg lese!!
I tillegg til å LAGE røre og deig, bruker jeg kjøttkverna og av og til den smoothieblendersaken!

Gammel 09-03-09, 12:09   #13
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker min en del. Brød, boller, rundstykker, foccacia, kaker, kjøttkaker osv. Elsker den maskina

Gammel 09-03-09, 12:37   #14
Malus
lurer

Malus sin avatar

Standard

Da A var liten baby, moste jeg babymat av kokte grønnasaker oppi blenderen.

Gammel 09-03-09, 13:04   #15
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Jeg bruker min en del. Brød, boller, rundstykker, foccacia, kaker, kjøttkaker osv. Elsker den maskina

MMmm focaccia …
Oppskrift?

Gammel 09-03-09, 13:07   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en eldgammel Kenwood. Bruker den til alle slags deiger, både kaker og brød. I morges laget jeg fullkornsbirks i maskinen. Jeg bruker den nesten hver dag.

Gammel 09-03-09, 16:16   #17
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

MMmm focaccia …
Oppskrift?

Jeg har en enkel en.
6 dl vann
50 gram gjær
1 ts sukker
1 ts salt
Mel etter behov

I tillegg bruker jeg å helle i olje sammen med vannet.
Hever deigen både før og etter kjevling.
Bruker å smøre olje på brødet og tilsette det krydderet jeg måtte ønske. Alt etter hva vi skal spise til.
Stekes på 200 grader i 15-20 minutter.

Gammel 09-03-09, 18:55   #18
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg bruker min flere ganger i uken.

Brød, kaker, rundstykker, boller, pannekakerøre, kjøttkaker/boller og krem ol.

Min står fremme på benken og er i daglig bruk.

Gammel 09-03-09, 18:59   #19
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lager alt av gjærdeiger og kakerører i Kenwooden. Bruker blenderen til mudi og mandelhakking, og kjøttkverna brukte jeg i min ungdom da jeg var en ræser på å lage leverpostei. Hvis bigami var tillatt skulle jeg ha gifta meg med Kenwood.

Gammel 09-03-09, 19:27   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er i drift flere ganger i uken. Rundstykker, boller, annen gjærdeig, kakerøre, pannekaker, vafler, smoothies, smørkrem (ikke hver uke altså), piske eggehviter til gratenger... i det hele tatt er den i drift. Og alt går i oppvaskmaskina etter bruk. Jeg ønsker meg foodprosessormodul til den.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.