|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() EtternavnDere som ikke er gift, bruker dere partnerens og deres eget etternavn til barna? Sist redigert av Lita : 20-02-09 kl 23:05. |
![]() |
![]() |
#2 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Etternavn.Da vi fikk prinsen var vi ikke gift, men han fikk mannens navn siden jeg skulle bytte til det da vi en gang giftet oss. Nå har vi samme etternavn alle fire.
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Etternavn.
Spørsmålet er vel like relevant å stille til de som har en kone? :flisespikker: Sånn ellers så har jeg ikke så mye å si, ettersom jeg er gift. Men vi hadde garantert landet på det samme dersom vi ikke var gift, begge sitt etternavn med bindestrek. Alternativet var kun mitt.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: EtternavnVi er gift, men har ikke samme etternavn. Poden har pappaens etternavn. Og Irma har et poeng.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Etternavn.
Ja, jeg kan endre det til partneres etternavn. |
![]() |
![]() |
#6 |
superbruker
|
![]() Sv: EtternavnVi er ikke gift. Barna har mitt etternavn, så mannens etternav. Det klinger best å si det på den måten. Det var den avgjørende grunnen til å velge den rekkefølgen. Vi har begge svært sjeldne etternavn. Mitt etternavn er det 6 som har i Norge, ca 15 i Sverige. Mannens er hakket mer sjeldent. Det er 5 i Norge og 1 i Sverige som heter det. Snakk om uflaks i forhold navn. Ingen av oss vil gi fra seg sitt navn siden begge er sjeldne og fine.
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnVi er gift og ungene har mitt etternavn.
![]() |
#9 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Etternavn
Mine også.
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: EtternavnDa jeg fikk storebror var vi ikke gift. Jeg ville at han skulle ha mitt navn, men det fikk jeg ikke gehør for. Da jeg så ble gift måtte jeg ta mannens navn. (Skriver det slik fordi jeg følte det slik). |
![]() |
![]() |
#11 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnJeg har beholdt mitt.Barna har hans etternavn som mellomnavnog mitt etternavn.
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: EtternavnVi var ikke gift da storebror kom. Han har pappas etternavn. MItt er egentlig mer sjeldent, men med pappans etternavn fikk han et veldig kort og enkelt navn ("allergisk" mot ørten dobbeltnavn) Han vil få tilbud om å få mitt navn som mellomnavn når han blir eldre.
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: EtternavnVi er gift, men har forskjellig etternavn. Vesla har mannens etternavn og mitt etternavn som mellomnavn.
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: EtternavnNå har alle mine kun mitt navn og slik skal det være. Jeg fant det hysterisk festlig da Jørgens far spurte om han ikke kunne bytte til farens -sen navn siden han nå bor der.
![]() |
#15 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnJeg har tatt mannen sitt etternavn etter mitt pikenavn. Med bindestrek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnVi er gift. Ungene har mannens etternavn, mens jeg har både mitt og mannens.
![]() |
#17 |
Unik
|
![]() Sv: EtternavnMe flytta om på etternavna våre då eldstemann sitt navneskjema skulle inn.
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: EtternavnVi snakket litt om dette da vi fikk Poden, og vi var enige om at han skulle ha ett etternavn. Og av diverse årsaker var det greiest at han tok pappan sitt etternavn.
![]() |
#19 |
I farta!!
|
![]() Sv: EtternavnMe er gift og både eg og ungane har mannens etternavn.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: EtternavnVi er gift, og ungene har kun mitt etternavn.
![]() |
|
|