Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vis meg kule øredobber!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 19:05   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg kule øredobber!

Jeg har begynt å henge dingeldangel i ørene mine igjen, men jeg sliter med å finne kule ting som ikke er fra kjedebutikkene. For å gi dere en idé av hva jeg liker så har jeg øredobbvarianten av dette halskjedet:

Disse rosene (Nå skjønner jeg hvorfor de tok av seg øredobbene når de snakket i telefonen i gamle dager):

Samt emaljesmykker fra sekstitallet.

Etsy har jeg koll på, finnes det andre steder? Gjerne fysiske butikker i Oslo og omegn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 19:06   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg kule øredobber!

Hm, du har sikkert full oversikt over utvalget på Norway Designs?

Gammel 04-02-09, 19:08   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, egentlig ikke. Eller tenker du på emaljesmykker? De har jeg ok god koll på.

Jeg har ikke brukt øredobber på mangemange år pga allergier, men nå går det på merkelig vis ganske greit.

Gammel 04-02-09, 19:22   #4
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På Format har de også smykker. Og den andre kunsthåndtverkbutikken i Kvadraturet (husker ikke navn, men den ligger i samme gate som Format.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 19:59   #5
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Søsteren min elsker øredobber, og kjøper mange på Moonson Accessorize. De har mye stilig, men det har du kanskje oversikt over siden det er en av kjedebutikkene?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 20:11   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Cille: Ja, jeg regner de som en av kjedebutikkene. De har mye lekkert, men jeg vil ha noe litt mer unikt.

Gjerne norske smykkedesignere og kunsthåndverkere.

Gammel 04-02-09, 20:15   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det er en dame fra Lier, ikke Arts & Crafts, men hun lager smykker som heter Nora Design.Det sto en stykke om henne i Drammens Tidende lørdagsbilaget nylig, men jeg fant det ikke på nett. Damen jobber som bioingeniør, men har trappet den jobben litt ned.
Ganske nytt. Cara har det og det er lekre smykker og øredobber.
Jeg har for første gang på mange år kjøpt litt store øredobber fra dette merket. Lekre, og nydelige farger.

Gammel 04-02-09, 22:40   #8
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg forelsket meg i disse når jeg så de i dag.

De var i sølv i butikken da.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:55   #9
Lita
Passiv

Standard

Hva med å lage selv? Det finnes jo uttalige ting til å lage slikt av!
Jeg har ei venninne som driver å lager en del sånt selv, kan sikkert høre med henne hvor hun kjøper om er interressert!

Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 09:02   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Hva med å lage selv? Det finnes jo uttalige ting til å lage slikt av!
Jeg har ei venninne som driver å lager en del sånt selv, kan sikkert høre med henne hvor hun kjøper om er interressert!

Joda, jeg kan godt lage selv også, men jeg har ikke så lyst til å prioritere det. Da betaler jeg heller noen andre for å være kreativ for meg!

Gammel 05-02-09, 09:05   #11
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje sugarshop har noe? Jeg har aldri vært der, bare sett en del av smykkene derfra.

Gammel 05-02-09, 09:06   #12
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

HeddaX
http://www.heddaxc.com/

Gammel 05-02-09, 09:12   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett denne oversikten?
http://www.expoarte.no/designere.php

Gammel 05-02-09, 09:19   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Både HeddaX og Sugarshop er blant mine faste "smykkedealere"! Sugarshop simpelthen elsker jeg!

Den oversikten hadde jeg ikke sett, Veronal, takker!

Gammel 05-02-09, 09:21   #15
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har du sett denne oversikten?
http://www.expoarte.no/designere.php

Jeg vil ha ringer fra Monika Seitter.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 08:37   #16
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Eg liker godt smykkene fra Bjørg, men det er kanskje ikkje heilt din stil ?

Gammel 07-02-09, 08:48   #17
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Wow, de var lekre. Hvor får man kjøpt de?

Gammel 07-02-09, 11:09   #18
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Wow, de var lekre. Hvor får man kjøpt de?

Tror de har de hos H.Gams-Haugsøen (Bergen), har også sett de i noen klesbutikker (Celeste i Bergen).

Gammel 07-02-09, 11:17   #19
Nå også i farger

Standard

Bergen ja.

Gammel 07-02-09, 11:28   #20
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

HeddaX har mye fint.

Ellers synes jeg Folkart har noen fine. F.eks. disse:

Emneord
fargerikt, kitsch, plast, retro, øredobber

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.