|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gutteklær og jenteklærEr det bare jeg som henger meg biiittelitt opp i at det meste av klær som selges på markedsplassen blir omtalt som gutteklær eller jenteklær?
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Gutteklær og jenteklærJeg synes det er veldig greit at det står hvilket kjønn som har brukt klærne før jeg - rett og slett fordi jeg ikke trenger å gå inn i en "jentetråd" og ikke finne noe jeg vil ikle gutta.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Gutteklær og jenteklærJa du har jo et poeng. Jeg blir bare alltid så "overrasket" over at omtrent alt som selges i en guttetråd kan brukes av jenta mi så jeg er jo glad jeg går inn i de trådene også og ikke bare ser på overskriften. Jeg kan godt kle minsten i rødt, lilla og rosa også jeg, men da må det være gjennomført.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() Sv: Gutteklær og jenteklærJeg har mye jenteklær til den unge mannen min her inne.
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Gutteklær og jenteklærTja. Om en spade virkelig er en spade, så synes jeg det er helt greit å kalle den det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Gutteklær og jenteklærJeg tenker også at det bare sier litt om hvilket kjønn klærne er brukt på. Jeg har skrevet unisex på noen av det jeg har lagt ut som har vært Peder sitt, men det er vel fåtallet av de med jentebarn som har kjøpt.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Gutteklær og jenteklær
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gutteklær og jenteklærJeg ser poenget ditt, men syns det i de tilfellene det er veldig utpregede gutteklær eller jenteklær så er det greit. Er det basic utedresser, eller ting i nøytrale farger syns jeg ikke det er så viktig.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Helt sant. Men man trenger ikke å skrive unisex, man kan jo bare skrive "klær til baby/barn" og så størrelsen eller alderen, eller noe sånt.
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gutteklær og jenteklærJeg går like gjerne inn i gutteklær-tråden når jeg kikker etter klær til minstejenta, men synes det er greit at det er sortert slik. Det er jo opp til hver enkelt hvordan man bruker det, er min tanke.
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Ja, det er jo selvsagt opp til hver enkelt om man vil gå inn i tråden eller ikke. Jeg er vel bare litt lei av denne oppdelingen etter å ha hatt ei guttejente i over 5 år. Har vært i barneselskaper der guttene har fått Spiderman eller Cars-servise og jentene har fått rosa prinsesse-servise, og vesla mi har blitt SÅ skuffet (hun har jo fått bytte, da) og lignende tilfeller, og synes det er dumt at alt skal deles inn i kjønn på den måten. Jenter SKAL liksom være små rosa prinsesser og gutter skal være tøffe små terminatorer.
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
Tror svigermor er litt skuffa over den manglende intreressen for dukkeklær og dukker når det gjelder Hannah også.
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gutteklær og jenteklærJoa, jeg er helt enig i at gutte- og jentegreier er en uting, men synes ikke salgstrådene på FP er det verste eksempelet.
![]() |
#15 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gutteklær og jenteklærJeg er mere opphengt i (og en smule irritert over) at det lages kun jenteklær og gutteklær. Jeg tror aldri det har vært så stor forskjell på jenteklær og gutteklær som det er nå. Før var det ikke forskjell på dongeribuksene til gutter og til jenter, det er det nå. Gensere? Du finner sjelden en genser beregnet på begge kjønn. Til og med sokkene er tydelig enten til gutt eller til jente.
![]() |
|
|