|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Walt Disney Resort i Orlando?Noen som har vært i parken, og har en formening om hvor gammelt barnet bør være for å ha rimelig utbytte av besøket? Fem år?
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Jeg var der i 1993 og tenkte den gang at barn burde være 7 år for å få fullt utbytte. Klart de koser seg før også da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?
Ja, jeg ser også for meg at han burde vært så gammel for å fullt utbytte, men så lenge til blir det nok ikke uansett. Men da er det nok i alle tilfeller greit å planlegge Sunwing på Alcudia neste år.
![]() |
![]() |
#4 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Storebror var 6 år da vi hadde han med dit. Vi hadde det utrolig flott, og Disney er jo tilrettelagt for omtrent alle aldersgrupper.
![]() |
#5 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Broren min og jeg var der da vi var 3 og 5 og hadde det visstnok veldig gøy, men ingen av oss husker noe fra da. Da jeg var tilbake for noen år tilbake, kjørte jeg en del av barneattraksjonene, og så mange glade små barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Jeg hadde glatt reist om eldste var 3 år. Hun har hatt kjempeutbytte av fornøyelsesparker fra hun var rundt 2 år og husker ALT fra Tusenfryd da hun var rundt 2,5. Så det ville jeg ikke nølt med. Tipper Disneyland er enda mer tilrettelagt for de yngste enn det lille Tusenfryd er.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
Men det er jo litt forskjell på barn, sånn sett. Poden tror jeg faktisk ville hatt ytterst begrenset utbytte av Tusenfryd... Selv de minste karusellene i Kongeparken er i grenseland for ham.
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Vi skal på cruise til sommeren (barna er da 4 og 1,5år). Vi er litt i tvil, men tror at det blir en fin ferieform.
![]() |
![]() |
#9 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Må kanskje utfylle med at vi skal til Eurodisney nå i påsken, når barna er 3 og 5. Som du sier er det stor forskjell på barn. Storebror har likt attraksjoner på fornøyelsesparker tidligere enn lillesøster. Men attraksjonene for barn på Disneyworld er såpass "milde" at det ikke blir skummelt ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Vi har vært der to ganger, de minste var 2 og 4 år nå sist og hun på 4 hadde ganske stort utbytte av det syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Åja, ja det stemmer jo. Jeg har jo ikke andre erfaringer enn med et barn som omtrent fra fødselen av har elsket å bli svingt rundt, ta karuseller og klatre i de høyeste trærne. Hun ble rasende og laget et lite helvete i Tusenfryd i forfjor (3 år gammel) da hun ikke fikk lov til å ta Speed Monster (en av de store berg- og dalbanene).
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Cruise har en treåring absolutt glede av. Vi var i februar med vår sexåring (eller egentlig femåring, men han fyllte sex uken etter) og venners treåring. Begge storkoste seg. Dette var andre gangen og sist var sønnen fire. Da var han alene på barneaktiviten. Vi fant en annen norsk familie og da ville barna dit sammen og de storkoste seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Vår 6-åring var 5 år da vi var i Disneyland- LA i november i fjor. Han hadde absolutt fullt utbytte av besøket. Jeg tror ikke det var en eneste attraksjon han ikke kunne benytte seg av. Han tok til og med de fleste attraksjoner flere ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Vi hadde med lillegutt som nettopp hadde fylt 5 for halvannet år siden, og var strålende fornøyd! Men vi sørget for å benytte slike "ta-lapp-og-snik-i-køen"-metoder og velge en dag det ikke var smekk fullt av folk, så lengste køen vi sto i var 10 min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Det er vel fem forskjellige Disney parker i Orlando. Så du finner nok mye moro for enhver smak. Om poden er gammel nok kommer lit ann på hva han liker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Walt Disney Resort i Orlando?Tusen takk for svar! Mye har faktisk skjedd på Disneyfronten siden jeg startet denne tråden. Poden (som har vært veldig lite tv-interessert til nå) har plutselig oppdaget Mikkes Klubbhus, og nå er det virkelig helt det store. Bare slått av Små Einsteins og Supertrio.
![]() |
![]() |
|
|