Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hel eller todelt dress til jente, str 134

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-09, 08:18   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Hel eller todelt dress til jente, str 134

Hvilket merke ser jeg etter og hvilken pris ligger dette på?

Brukeren er ei aktiv jente som sliter på klærne sine. Det er en fordel om det holder vannet ute også.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 08:40   #2
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134.

:abonnerer:

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 08:44   #3
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134.

Min aktive jente slet ut sin todelte fra TTH etter en måned, så den anbefaler jeg ikke. :bidrar:

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 08:52   #4
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134.

Jeg har i hvertfall lagt merke til at størrelse 134 er en grei størrelse å få tak i til halv pris. Reimatec for eksempel.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 09:03   #5
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.841
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134.

Er det vårdress du tenker på?
Her bruker de fleste guttene i 4 klasse klær fra Skogstad. Regner med de er slitesterke da.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 09:07   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134.

Skogstad er bra, og billig!
Min aktive 4. klassing bruker to sesonger på å slite ut en bukse fra Skogstad.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 09:18   #7
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134.

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Er det vårdress du tenker på?
Her bruker de fleste guttene i 4 klasse klær fra Skogstad. Regner med de er slitesterke da.

Regner med at det er todelte saker de har. Jeg skulle gjerne hatt en vårdress i str.128, men det er vanskelig å få tak i.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 09:30   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.847
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Jeg er hemninsløst forelsket i de todelte dressene fra SkiBum som de to eldste har brukt i tre (!) sesonger nå. Vi imprignerte dem før bruk og ca annenhver måned etterpå og de har vært helt suverene. Filsofen er av typen opp-i-trærne, ned-i-søla barn og det har holdt veldig godt hele tiden.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 09:43   #9
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Det er vårdress jeg tenkte på, ja.

Akkurat nå har hun en hel dress i str 128 fra HH med cordura. Fornøyd med den og den passer bra. Men nå trenger hun en todelt i tillegg, og en størrelse større.

Vurderer å kjøpe både todelt og hel i str 134, for variasjonens skyld.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 09:44   #10
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Storesøster har Skogstad til vår/høst, og den er slitesterk og god!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 09:55   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.847
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Men er heldress noe praktisk for skolebarn? Jeg tenker de små friminuttene altså. Mine kaster da på seg jakka og begge deler i de andre friminuttene. Tror ikke jeg har sett et eneste barn på skolen med heldress.

Skogstad er også bra, ja.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 09:57   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men er heldress noe praktisk for skolebarn? Jeg tenker de små friminuttene altså. Mine kaster da på seg jakka og begge deler i de andre friminuttene. Tror ikke jeg har sett et eneste barn på skolen med heldress.

Skogstad er også bra, ja.

Jentungen som går i 3. klasse foretrekker hel dress, mn har den hengende på skolen og bruker jakke til og fra. Dette er vinterklær da. vårdresser har ikke skoleungene brukt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 10:10   #13
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men er heldress noe praktisk for skolebarn? Jeg tenker de små friminuttene altså. Mine kaster da på seg jakka og begge deler i de andre friminuttene. Tror ikke jeg har sett et eneste barn på skolen med heldress.

Skogstad er også bra, ja.

Jenta mi vil ikke ha todelt. Jeg var og kjøpte bukse til henne, men måtte levere den tilbake. Hun er treig til å kle på seg, så hun vil ha noe som går fort. På skolen har de ikke slike korte friminutt. De dagene hun går til 12.15 har de bare et friminutt, og går hun til 14 har de to. Så, de samler opp friminuttene, så de får være ute ei stund. Og, da er ikke nok med bare jakke.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 10:11   #14
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Det er vårdress jeg tenkte på, ja.

Akkurat nå har hun en hel dress i str 128 fra HH med cordura. Fornøyd med den og den passer bra. Men nå trenger hun en todelt i tillegg, og en størrelse større.

Vurderer å kjøpe både todelt og hel i str 134, for variasjonens skyld.

Har du vurdert å selge den dressen i 128?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 12:56   #15
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.841
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men er heldress noe praktisk for skolebarn? Jeg tenker de små friminuttene altså. Mine kaster da på seg jakka og begge deler i de andre friminuttene. Tror ikke jeg har sett et eneste barn på skolen med heldress.

Skogstad er også bra, ja.

Min erfaring er at det går mye raskere med hel dress enn bukse og jakke.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 13:03   #16
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Personlig skjønner jeg ikke poenget med vår-dress til skolebarn. Når det er vinter bruker de vinterdress, og jeg ser på vår skole at i 1. klasse har stort sett alle hel dress, men i løpet av 2-3 år så øker andelen av todelte dresser svært raskt.

Når våren kommer er det mye vått, og da er det på med regntøy en periode. I en overgangsfase hender det vi bruker vinterjakke og regnbukse. Men så er den våte perioden over, og da bruker de jo bare jakke.

Tror ikke de fleste skoleunger ville syns det var spesielt ålreit med hel vårdress når "alle andre" går i bare jakke.

Men for å svare på hovedspørsmålet - hel eller todelt: todelt, selvsagt, hvis man altså mener at man må ha dress i det hele tatt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 13:09   #17
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Min snart 7åring har 2delt og heldress. Etter samtale med frøken i går fikk jeg vite at dressen kunne bli med hjem. Han dro bare på seg det to delte settet. Han har ullstillongs og bukse på når han drar på skolen, men han tar av seg buksa og går gjerne hele skole dagen i stillong for da er del lett å hoppe i boblebuksa.
Dette er vinter tøy da.

Når det blir tid for vårtøy, som nå nærmer seg veldig, ja så blir det Bergans jakke og bukse. Jakken blir med til å fra skolen og buksa hengende på skolen. Dress gidder han jo ikke dra på seg så blir uaktuelt.

Og de dagene det blir varmt er det greit å kunne ta av jakken, men samtidig ha på overtreks buksen. Å ta ned halve dressen er ikke behagelig om dem skal fly rundt.
Så kun to delt her i huset på eldtes. Kanskje et sett fra HH/skogstad også.

3åringen derimot har begge deler. Todelt fra Po.p og Reimavårdress.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 13:13   #18
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Vi kjøpte todelt til 7 åringen denne vinteren, men måtte bryte sammen og kjøpe heldress etter kort tid.
Selv om buksen var høy i livet var hun gjennomvåt under klærne hver dag når de var ute og lekte.
Heldressen er Skogstad og vi er veldig fornøyd med den.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 00:02   #19
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Skogstad er slitesterkt og vanntett/vannavstøtende (husker ikke helt). Var veldig fornøyd med det til storesøster. Ellers er Bergans veldig veldig bra (men ganske mye dyrere). Reflex har også bra todelte vårdresser til veldig bra priser.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 10:11   #20
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Da har vi funnet frem vårjakka hennes, en PoP som jeg kjøpte til henne på Island. Råsa med sort i hetta.

Den er i 128 og mer enn stort nok, så da kanskje vi bare skulle kjøpt en sort bukse til den. 128 passer sikkert? Hun er 125 cm og ca 22 kg.

ReimaTec+, har de bukser? Hvilken pris?
Skogstad? Hvilken pris?
PoP? Hvilken pris?

Er noen av disse bedre enn andre?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no