Kjøregodtgjørelse fra NAV (julegave!)
Denne skulle kanskje vært i økonomi-et eller annet (fant det ikke).
Dette siste året har gått mye med til diverse timer med barna og meg; nevrologer, øre-nese-hals-spesialister, ortopeder osv, og ved en av disse timene med barna fikk jeg altså utlevert en bekreftelse på at jeg hadde vært til time med ene barnet. Jeg noe forundret, hvor damen i skranken forteller meg at "jo, denne trenger du om du vil søke NAV om kjøregodtgjørelse." Ok, tenkte jeg, er det også noe? Mulig jeg burde fått med meg denne muligheten for lenge siden, men det har jeg altså ikke gjort. Men jeg har nå gjort en kraftanstrengelse og samlet inn i ettertid bekreftelse fra nesten samtlige spesialist-timer for meg og barna inneværende år, og idag leverte jeg bunken hos NAV.
Jeg hadde kanskje håpet på en liten tusing, og trodde derfor jeg skulle dåne da fruen i skranken oppsummerte med "hvilket kontonummer ønsker du at jeg overfører 2.400,- til?"
Så nå skal jeg iallfall sørge for å samle inn bekrefelse for de siste timene og levere før nyttår, ja!
Noe annet jeg har lært meg dette året, er at man får gratis parkering på sykehus om man har timer med barn...
Vel, bedre seint enn aldri, og jeg skal nå forsøke å nyte mine 2.400 etterbetalte kroner uten å irritere meg for mye over tanken på de årene jeg ikke visste dette. Dog har dette året vært fullbooka med sånne timer, så utbetalingen ville neppe ville like høy de andre årene.