|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Gardiner eller ei?Vi har ikke hatt gardiner i stua på en stund. Sofaen vår står klint opp i vinduet og da ble de helt most. Jeg lurer litt på om vi skal ha gardiner igjen fordi det blir litt tomt uten. På den annen side får vi mer lys inn uten gardiner noe som er fint fordi det fort blir litt mørkt her inne.
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner eller ei?Ikke. gardiner er en uting. Hva skal man med vinduer om man skal stenge lyset ute? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Gardiner eller ei?Jeg føler sterkt for å dulte heftig på hu der Chanett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Gardiner eller ei?
Man trenger ikke trekke gardinene for selv om man har gardiner, altså. Gardiner er greit for pyntens del, for å hindre sollys eller innsyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
navnet sjemmer ingen
:bluss:
Gardiner tar lys selv om de ikke er trukket for. Sånn er det med den saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Gardiner eller ei?Ikea har noen transparente rullegardiner i hvitt og brunt som jeg tror kunne vært pene i vinduene deres. De forsvinner helt når de er oppe, og jeg synes de er dekorative når de er trekt halvveis ned. Det jeg IKKE ville hatt, er lange eller halvlange gardiner. For meg hadde alternativet vært en lett liftgardin. |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Gardiner eller ei?Jeg ville hatt liftgardiner bare. Slik at det går an å skjerme om det er sterk sol etc. Ellers er jeg tilhenger av mest mulig lys og luft. |
![]() |
![]() |
#8 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner eller ei?Jeg er ingen ekspert på interiør, men tenkte også akkurat at jeg skulle foreslå noen pene liftgardiner av noe slag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Gardiner eller ei?Vi har ingen gardiner, kun lameller og persienner. Det passer ikke med gardiner her synes jeg. Liftgardiner er også pent, det skal jeg ha på mitt nye kjøkken.
![]() |
#12 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Gardiner eller ei?Jeg har liftgardiner i lin, de slipper gjennom lys samtidig som de gjør det lunt og trivelig.
![]() |
#13 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner eller ei?Ville bare hatt persienner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ringskrømt
|
Det kommer helt an på hvilke gardiner man har. Man kan absolutt ha de så trukket tilbake at de ikke stjeler lys. Om man vil, that is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Gardiner eller ei?Jeg ville hatt noen florlette, småromantiske gardiner. Minimalistisk er ut (i mitt hode, altså) , og jeg forbinder vinduer uten gardiner med minimalistikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Gardiner eller ei?Eller så falt jeg litt for denne brune. Kan det bli fint mot alt det hvite mon tro? Har også en kontrastvegg i fargen sand så det blir jo litt likt.
![]() |
#20 |
Har bakt søte kaker
|
Det var veldig fint! Vet du om de kan kuttes til passende bredde?
![]() |
|
|