|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Kidnappingen i Oslo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kidnappingen i OsloJeg mener at det ikke går an å diskutere denne saken på bakgrunn av denne "artikkelen". Ikke synes jeg det høres sannsynlig ut at det som står der har skjedd heller.
![]() |
#3 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kidnappingen i Oslo
Det blir da en case dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kidnappingen i OsloLink?
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Kidnappingen i OsloJeg har kjennskap til lovene og prosedyrene som man må bruke dersom man skal gå til et så drastisk skritt som å skille foreldre og barn, og jeg kan så godt som garantere at ikke alle opplysninger kommer frem i sitatet i hovedinnlegget. Slike saker er så godt som alltid helt umulig å diskutere. De er i tillegg med på å undergrave tilliten til barnevernet, noe som er uheldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helt konge
|
![]() Sv: Kidnappingen i OsloEnig med Olympia. Tro meg, det skal veldig mye til for at fylkesnemda tar omsorgen fra foreldre. Det kreves mer en noen piller under svangerskapet, for å si det slik. Vi har et meget sterkt foreldrevern i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Kidnappingen i OsloJeg tror ikke det der er hele historien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kidnappingen i OsloJeg er enig med de over. Hun kan snakke hvor mye hun vil med pressen, men barnevernet og fylkesnemnda kan ikke si noe som helst. Min erfaring (fra min mor som jobbet med slike ting) er at det ligger mer bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Kidnappingen i OsloI følge TV2-nyhetene er hun fratatt 3 andre barn i tillegg til denne babyen, så hele sannheten er nok ikke komt frem, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Kidnappingen i OsloJeg er enig med dem over, det må ligge noe mer bak. I tillegg er barnet tydeligvis sykt eller noe og da er det ikke i barnets interesse å stikke av med det, så det er tydelig at hun tar dårlige avgjørelser på barnets vegne nå.
![]() |
#13 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kidnappingen i OsloMen OM det var hele casen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Helt konge
|
Her er det loven sier om hva som skal til for å kunne gå for omsorgsovertakelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Jupp. Saken har jo også vært oppe i fylkesnemnda og mor fikk ikke medhold, her er det alvorlige ting som ligger bak.
![]() |
#16 |
I mål
|
Jeg synes det er helt umulig å ta stilling til, siden alle skjønner at dette ikke er hele historien. Jeg er ikke særlig inne i slikt, men for meg fremstår det helt opplagt at ikke alt kommer fram i media i en slik sak, og at det ligger ytterligere faktorer bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kidnappingen i OsloSynes du det er rart at det foreløpig er ingen som vil svare på problemstillingen i HI? Så lenge du linker den opp mot denne saken så blir det spekulativt.
![]() |
#18 |
Helt konge
|
Det går rett og slett ikke an å si noe om det, for det er ikke fakta. Avisen kommer selvsagt ikke med hele historien. De kommer med et meget begrenset del av saken, de har ikke tilgang på alle saksdokumenter og er nok heller ikke interesert i å fortelle den hele og fulle sannheten. Det selger ikke. At foreldre bedriver omsorgsvikt er ikke førstesidestoff så lenge ikke ungene dør av det eller blir alvorlig fysisk skadet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er i grunnen det særlig interessant, all den tid det er ekstremt lite sannsynlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Kidnappingen i OsloDette kan du gå ut fra ikke stemmer , at barn forsvinner fra inst. frivillig eller at barn også babyer ikke kommer tilbake til riktig tid ved sammvær skjer daglig. At politiet går ut med navn og bilde er ikke vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|