|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Jeg mener det har vært noen tråder her inne om disse selvoppblåsende dobbeltsengene, som faktisk skal være OK. Er det noen som har fått erfaring, og har en å anbefale?
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 11-05-09 kl 21:11. Årsak: OK, trenger ikke hele katalogen :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Jeg har gleden av å låne en slik når jeg overnatter hos venner i Oslo, og jeg synes den er god å ligge på. Den er ikke veldig høy, så jeg vil ikke anbefale den hvis det er gikt her og der, men hvis det er friske 60-åringer det er snakk om vil jeg tro de synes den er helt grei å sove på. Ikke kjøp for smal, forresten, man har en tendens til å sige litt mot midten, så det kan bli veldig sosialt med en som er 120 cm bred.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Vi har en slik i den modellen som er 90 eller 100 bred. God å ligge på, men man blir visst for kald på den, hvis man da ikke ligger på et gulv med varmekabler. (Jeg har kun sovet på stua, med varmekabler, mens mannen har sovet på barnas rom, uten varmekabler, og han ble iskald) Jeg har falt ut av den et par ganger, og kan ikke tenke meg at det er behagelig å sove flere på en slik en, selv om den er bredere. Men kjekk og grei å blåse opp, og pakke bort igjen etterpå.
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Mannen og jeg hadde en slik på camping den sommeren vi kjørte rundt Island.
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Broren min og dama pleier å drasse rundt på en sånn og den er faktisk veldig god å sove på. De har en som er 160 cm.
![]() |
#7 |
Trøtt
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Vi har brukt en sånn en (1,60) som gjesteseng i flere år, og det har gått kjempefint! VIlle kanskje ikke brukt den for noen som skal overnatte i flere uker i strekk, men for en helg så er den super.
![]() |
#8 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Vi har en slik en. Vi sov på den noen netter i vinter, og den var ikke spesielt kald. Min mor (og far) har sovet på den, og hun er veldig preget av gikt, så jeg tror ikke det trenger å bety så mye heller (foreldrene mine er rett over 60 år). Den er ikke så lav. En rammemadrass på gulvet er mye lavere, for eksempel.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Mannen og jeg sover på en sånn en (1,60 bred) når vi låner ferieleiligheten til pappa i Kr.sand. (Det er kun ett soverom, og av praktiske årsaker sover ungene der inne.) Syns ikke den er kald å ligge på, og jeg er en skikkelig frysepinn. Men jeg anbefaler at man bruker en overmadrass på, da føles det mer som en ordentlig seng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Vi har også en sånn som er 160 cm. Funker fint den. Men jeg pleier å legge et ullpledd under lakenet siden jeg syns den kan bli litt kald. Men en superpraktisk gjesteseng for oss uten gjesterom.
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?VI har sovet 3-4 netter på en sånn en gang - mener den var fra Ikea. Den var helt OK. Kan ikke huske at det var kaldt, og dette var noen forblåste høstdager i Manchester, så alt lå egentlig til rette for kulde.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Vi bruker en på 160 cm i teltet når vi camper og har sovet MANGE netter på den. Vi har en sommerdyne under lakenet, for da blir det verken kaldt eller klamt.
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Jeg er en av dem som også følte at den var sykt kald. Den vi lå i ble kjøpt på jysk. Den var god å ligge på, men da det ble kaldt i rommet greide jeg liksom aldri å få varmen tilbake i kroppen.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Jeg er egentlig litt kresen på senger, og forventet ikke å sove noe særlig da jeg gynget meg tilrette i gjestesengen til vennene våre, og hver lille sving mannen gjorde satte i gang en vannsengaktig gyngeeffekt. Men jommen sov jeg som en stein.
![]() |
#15 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Vi har to sånne som vi bruker som ekstrasenger. Når de ikke er i bruk, så ligger de fint brettet under senga til ungene. Har tilbragt et par netter på en slik selv, fordi vi låner bort senga vår til svigers når de er her, og jeg sov godt jeg ja. Det var i hvert fall ikke kaldt. |
![]() |
![]() |
#17 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Jeg/vi har sovet flere netter på en sånn, og jeg har ingen klager. (Jeg får vanligvis fort vondt i ryggen om jeg ligger i en "fremmed" seng) Vi har hatt et pledd eller en overmadrass på toppen, så da har det ikke vært kaldt heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Jeg har overnattet på sånn en gang, den var ganske tynn og jeg kjente til tider gulvet.. så min konklusjon etter den opplevelsen var at jeg godt kan skaffe meg en, men da skal den være veldig tykk og god! Det finnes nok "litt av kvart" out there.
![]() |
#19 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Så kjekk. Hva koster en sånn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Oppblåsbar gjesteseng - funker det?Jeg synes de er super å ligge på! Driten er når luften sakte men sikkert siver ut i løpet av natten og gjestene våkner på golvet i 5-tiden.
![]() |
|
|