|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Jeg har fått spørsmål om jeg kan lage after-eightkake til konfirmasjon i morgen. Den har fløtekrem med sjokolade i seg - både som fyll og som pynt. Kan den lages i kveld, eller vil den bli veldig stygg mon tro?
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Du kan lage den i kveld. Jeg lager alltid kaker dagen før de skal serveres og det tror jeg de fleste andre gjør også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Fint. Da satser jeg på at det går fin. Ble litt usikker i og med at det er krem. Jeg er ingen kremkakelager, kjenner jeg.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?De aller fleste kaker er best dagen etterpå. ;-) Jeg lager også kaker dagen før.
![]() |
#5 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Når jeg lager kremkaker dagen før så pisker jeg kremen neste dag og har på. Litt vanskelig med fyllet, men pynten kan du kanskje hive på i morgen tidlig?
![]() |
#6 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?
Kaker blir bedre når de står til neste dag ,det blir mere smak i de.
![]() |
#7 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Jeg har nettopp laget en kremkake (med marsipanlokk, dog) til i morgen.
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Ofte må man jo lage kaken kvelden før, f.eks. til konfirmasjon. Og mange blir bedre av å stå litt. Men hvis det skal være krem og f.eks. bær som pynt, syns jeg det blir finest om det ytterste laget er lagt på mest mulig rett før servering - den ser litt freshere ut da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Kaken er ferdig pyntet og alt nå. Bunnen (mandelbunn med sjokolade i) er ganske seig og litt tørr, så å dynge på med krem idag tror jeg er en svært god greie. Kaka er kjempefin nå, men blir nok litt sigen i morgen. Det får så være. Jeg skal lage to kaker og den andre skal ha gelelokk som jeg bare MÅ lage i morgen - så da ble det sånn. Det får stå sin prøve. Bare kjentfolk som skal spise den uansett.
![]() |
#10 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Det går sikkert fint, Bauche.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Det jeg ikke skjønner er hvorfor denne tråden er helt uten oppskrifter?
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kake med krem - kan jeg lage den i kveld når den skal serveres i morgen?Krem holder seg da alltid bra!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|