|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerEr det noen som vet hvor jeg kan få tak i fine hodeplagg? Jeg mister håret i disse dager pga cellegift og kunne tenkt meg alternativer til parykken og tørklet jeg skal ha på. Hun som leverte parykken hadde ikke noe som var fint. Det var mest for gamle damer.... Jeg er ung, bare 44 år så det så.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerMin venninne som gikk gjennom cellegift i fjor sommer brukte heklehatter som denne i forskjellige farger og med forskjellig pynt.
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerDe er kjempefine. Moren min har laget en slik til meg. Vurderer å lage flere slike i ulike farger med en rosett på i samme farge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerMin venninne er en type som liker og kler knall farger og luene ble kjempefine.
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerJeg har lyst til å være litt vågal, men vet ikke om jeg tør.... ungene har klare meninger om hva jeg kan bruke og ikke bruke... så det må nok bli en tilvenning. De vil at jeg skal bruke parykk hele tiden, men det orker jeg ikke i sommervarmen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerJeg bor i en liten by og her er det ingen slike frisører. Har tittet litt på nettet nå, men det mest passende jeg fant var hekleluer av ulike slag. Tar meg en tur på garnbutikken i morgen og leter etter oppskrifter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerHva med å bruke noen kule skjerf/sjal ?
![]() |
#9 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerHeklet/strikket ikke Shamu noen hodeplagg da?
![]() |
#11 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerPå Grønland ja, mye spennende butikker med spennende stoffer.
![]() |
#13 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerDe capsene var fine da guniss
![]() |
#14 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damer
den på Glasmagasinet finnes ennå. Tror at det på S&S er lagt ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerMen Jessica, du er jo ikke den første som har bruk for hodeplagg, har du prøvd å spørre f.eks. noen i Kreftforeningen e.l. om tips? Tror det var slik min venninne fant fram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerCapsene er ikke helt meg, men kjenner at heklede luer nok er tingen kanskje... De som er avbildet her er fine. Artig mønster... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
X First Lady
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerMin gode venninne som jeg har fortalt deg endel om endte opp med å bruke kun skjerf i alskens farger istedet for parykken. Etterhvert lærte hun seg teknikken med å ha det fint rundt hodet. Hun var så fin og jeg kan godt se for meg at du kan kle det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damer
Hun jeg fikk parykken av idag hadde bedt om noe for en yngre dame, men det var ikke noe fint. Passet best for gamle damer og et hodeplagg sa vesla på 8 år passet henne, og det hadde hun rett i. Hun "parykkdamen" får fra Radiumhospitalet og selger for dem. Kunne vært en ide å høre med Kreftforeningen ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerJeg har sydd litt forskjellig til min mor som også har litt lite hår om dagen.
![]() |
![]() |
#20 |
WF: BNBE
![]() Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damerPå www.garnstudio.no har de flere gratis oppskrifter på heklede luer i ulike materialer. Jeg heklet et par sånne til tanta mi, som hun brukte mye den sommeren hun ikke hadde hår. De kan man variere med ulike farger og forskjellig pynt.