Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-09, 20:43   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damer

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i fine hodeplagg? Jeg mister håret i disse dager pga cellegift og kunne tenkt meg alternativer til parykken og tørklet jeg skal ha på. Hun som leverte parykken hadde ikke noe som var fint. Det var mest for gamle damer.... Jeg er ung, bare 44 år så det så....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 20:52   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsomme hatter og andre hodeplagg til hårløse damer

Min venninne som gikk gjennom cellegift i fjor sommer brukte heklehatter som denne i forskjellige farger og med forskjellig pynt.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 20:53   #3
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

De er kjempefine. Moren min har laget en slik til meg. Vurderer å lage flere slike i ulike farger med en rosett på i samme farge.

Gammel 15-05-09, 20:56   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Min venninne er en type som liker og kler knall farger og luene ble kjempefine.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 20:58   #5
Jessica
Pauset

Standard

Jeg har lyst til å være litt vågal, men vet ikke om jeg tør.... ungene har klare meninger om hva jeg kan bruke og ikke bruke... så det må nok bli en tilvenning. De vil at jeg skal bruke parykk hele tiden, men det orker jeg ikke i sommervarmen...

Gammel 15-05-09, 21:04   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min venninne som var i samme situasjon som deg ifjor, sydde noe selv men fant også mye ved å gå innom alle frisører som har parykker og slikt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 21:09   #7
Jessica
Pauset

Standard

Jeg bor i en liten by og her er det ingen slike frisører. Har tittet litt på nettet nå, men det mest passende jeg fant var hekleluer av ulike slag. Tar meg en tur på garnbutikken i morgen og leter etter oppskrifter...

Gammel 15-05-09, 21:18   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hva med å bruke noen kule skjerf/sjal ?

Gammel 15-05-09, 21:19   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Heklet/strikket ikke Shamu noen hodeplagg da?
Mener å huske det.

Gammel 15-05-09, 21:21   #10
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hva med å bruke noen kule
skjerf/sjal ?

Da tror jeg gubben får panikk, og barna he he...... Kanskje jeg skulle tatt en tur innom Grønland i Oslo. Der har de mye spennende

Gammel 15-05-09, 21:23   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

På Grønland ja, mye spennende butikker med spennende stoffer.

På Glas Magasinet hadde de en hattebutikk en gang i tiden, der hadde de mange forskjellige hodeplagg, men vet ikke om de eksisterer lenger, samme var det på Steen & Strøm.

Gammel 15-05-09, 21:27   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HM har noen capser og sånn da:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 21:29   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

De capsene var fine da guniss

Gammel 15-05-09, 21:31   #14
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

På Glas Magasinet hadde de en hattebutikk en gang i tiden, der hadde de mange forskjellige hodeplagg, men vet ikke om de eksisterer lenger, samme var det på Steen & Strøm.

den på Glasmagasinet finnes ennå. Tror at det på S&S er lagt ned.

Du kan også prøve Accezzories. De har en outlet på Grønlands bazar, samt en butikk på Oslo city.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 21:34   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Jessica, du er jo ikke den første som har bruk for hodeplagg, har du prøvd å spørre f.eks. noen i Kreftforeningen e.l. om tips? Tror det var slik min venninne fant fram.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 21:35   #16
Jessica
Pauset

Standard

Capsene er ikke helt meg, men kjenner at heklede luer nok er tingen kanskje... De som er avbildet her er fine. Artig mønster...

TAKK!

Gammel 15-05-09, 21:36   #17
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Min gode venninne som jeg har fortalt deg endel om endte opp med å bruke kun skjerf i alskens farger istedet for parykken. Etterhvert lærte hun seg teknikken med å ha det fint rundt hodet. Hun var så fin og jeg kan godt se for meg at du kan kle det.
Når det er sagt så var hun jaggu fin uten hår også med sin fine hodefasong. Tipper du også er det. Er forvørig så imponert over måten du takler dette på. Kan ikke få sagt det nok

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 21:39   #18
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men Jessica, du er jo ikke den første som har bruk for hodeplagg, har du prøvd å spørre f.eks. noen i Kreftforeningen e.l. om tips? Tror det var slik min venninne fant fram.

Hun jeg fikk parykken av idag hadde bedt om noe for en yngre dame, men det var ikke noe fint. Passet best for gamle damer og et hodeplagg sa vesla på 8 år passet henne, og det hadde hun rett i. Hun "parykkdamen" får fra Radiumhospitalet og selger for dem. Kunne vært en ide å høre med Kreftforeningen ja...

Takk!

Gammel 15-05-09, 22:28   #19
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har sydd litt forskjellig til min mor som også har litt lite hår om dagen.
Jeg ser hun mest bruker et hårband jeg har sydd etter mønster fra stoff og stil med strikk i nakken, det er best når hun ligger. Jeg sydde i tynn engelsk blonde fra stoff og stil.

Gammel 15-05-09, 23:28   #20
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

www.garnstudio.no har de flere gratis oppskrifter på heklede luer i ulike materialer. Jeg heklet et par sånne til tanta mi, som hun brukte mye den sommeren hun ikke hadde hår. De kan man variere med ulike farger og forskjellig pynt.

Hvis du vil hekle dem selv, men ikke kan hekle, ligger det også en fin hekleskole på samme nettsted.

Emneord
hodeplagg, hår

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.