Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fordømte katter

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-09, 13:21   #1
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fordømte katter

Arg..det går en katt her som burde gå langt utenom vår eiendom. Skremmer opp kaninen vår. Katten drømmer nok om en deilig kaninstek. Ser det på den. Og jeg som endelig har turt å slippe ut kanin for litt lengre perioder. Den har nemlig vært ute alene en hel natt . (jada jeg måtte stå opp om natten å se til den )

Sist redigert av Sonar : 25-05-09 kl 21:57.
Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 13:23   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordømte katter

Unger i bur er smart. Har vurdert ett selv, til ferien.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 13:25   #3
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Vannpistol kan være ganske effektivt på småfrekke kattepuser

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:10   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Vannpistol kan være ganske effektivt på småfrekke kattepuser

Eller rett og slett hele hageslangen med full sprut.

Men dere har kaninen i uteburet om natta? Har den da ikke noe "hus" og gjemme seg i? For det bør de jo ha. Eller springer den løs ute? Da tror jeg ikke du kan forvente at den varer særlig lenge om den gjør det natterstid. Da er det nok ikke bare katten som kommer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:13   #5
Sonar

Sonar sin avatar

Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den har fri tilgang til luftegården og har et eget hus. Og det er selvsagt tak på luftegården.

Men det er jo bare en liten vegg mellom kaninen og katten, så skjønner den blir redd. Den gjemmer seg også i tunnelen. Det er ikke mulig for katten å komme inn. Bare jeg som er så hønemor at jeg synes katten burde holde seg langt langt unna

Men det er skummelt å ha den ute om natten altså....også når jeg er på jobb...så helt utekanin er den ikke blitt ennå

Gammel 20-05-09, 14:20   #6
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Forstår kaninen. Åpningene i gjerdet gjør at en katt kan strekke seg ganske langt inn. Men det er kanskje vanlig å ha det sånn?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:34   #7
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Den utedelen på bildet, er det den kaninen går ute i til vanlig ?

Det hadde eg ikkje turt. For det er slike deler som ein kjøper på biltema du har der. Etter det eg har lest er dei ikkje rekna som trygge nok for at kaninen kan gå fast i dei. Dyr kan lett få seg ein kaninsteik til middag.

Me har laga utegård til kaninane våre av revenetting. Ligger i bunnen og, så ingen kan grava seg inn eller ut.

Gammel 20-05-09, 14:38   #8
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Den utedelen på bildet, er det den kaninen går ute i til vanlig ?

Det hadde eg ikkje turt. For det er slike deler som ein kjøper på biltema du har der. Etter det eg har lest er dei ikkje rekna som trygge nok for at kaninen kan gå fast i dei. Dyr kan lett få seg ein kaninsteik til middag.

Me har laga utegård til kaninane våre av revenetting. Ligger i bunnen og, så ingen kan grava seg inn eller ut.

De er selvsagt festet godt, så ungene får ikke de løs heller. Grave seg ut går ikke, da det er så grunt på eiendom vår. Fjell rett under plenen.

Eneste jeg er litt sånn i tvil på er at katten får labben inn....ikke at jeg tror katten kan ta kaninen, men skade den kan skje. Så der tror jeg vi må finne på noe lurt.

Revenetting er det sterkere enn hønsenetting?

Gammel 20-05-09, 16:29   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter tips her inne så har jeg forstått at sennep i rompa gjør trikset.

Gammel 20-05-09, 16:49   #10
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Revenetting er sterkare og mindre masker i enn hønsenetting. Hønsenetting kan dei faktisk klare å gnage over og komma seg ut.

Gammel 20-05-09, 17:46   #11
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Etter tips her inne så har jeg forstått at sennep i rompa gjør trikset.

Det var det å få fatt i katten da.
Regner med at mitt sinte åsyn var nok å skremme den vekk. Iallefall for idag.

Jeg skjønner jo selvsagt at vi ikke kan gjøre stort annet enn å jage vekk katten når vi ser den. Ikke har vi rev og andre dyr som lusker her, så foreløpig er det kun den ene katten som har vært litt nærgående.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.