|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fola Blakken
|
![]() KattelukeDet nærmer seg ferietid, og vi lurer på om vi skal skaffe katteluke slik at de små kan komme og gå som de vil når vi er vekke. Jeg ser at de ikke er så dyre i anskaffelse, men hvordan montere man? Eller må man ha erfarne snekkere? Og hva koster i såfall det?
![]() |
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KattelukeDet er ikke pent, i hvertfall ...
![]() |
#3 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: KattelukeVi har hatt 2 steder vi har bodd. Det er egentlig supert, men våre katter har tendens til å ta alle mulige døde, og halvdøde dyr inn, særlig mus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: KattelukePent spiller ikke så stor rolle, vi skal evt ha den i kjellerdøren, og den bruker ikke en gang bud.
![]() |
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: KattelukeVi kjøpte og innstalerte den billigste selv, kostet rundt 300 eller noe. Har den i kjøkkendøra. Vi reiser bort i flere uker av gangen takket være denne geniale tingen (vi setter frem haugevis med mat og drikke). Katta tar aldri noe med inn, og andre katter skjønner ikke opplegget. Vi brukte vel noen uker på å "stappe" ham inn og ut luka før han lærte det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: KattelukeJeg ønsker meg kattedør - er pisslei av å gå og lukke opp døra for den katta i eninga.
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KattelukeJeg feriepasser en katt noen ganger, og den har luke i verandadøra, men da kun utover.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KattelukeHar vært veldig fornøyd med katteluke før, men den katten vi har nå var for gammel til å lære seg teknikken da vi satt inn luke her vi bor nå, så det var heller mislykket. Måtte teipe opp luka for at pus skulle gå gjennom den |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KattelukeVi vurderer også om vi skal ha katteluke siden det er veldig kjekt å ha når man skal på ferie. Min store skrekk er jo at den drar med seg mus og tarmer og alt mulig ekkelt. Tenkte vi skulle ha inn til gangen, men da må jeg få meg skoskap til alle skoene, slik at det ikke plutselig ligger en halvspist mus i skoene til meg eller ungene (mannen overlever), og mellomdøra må være igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Originala
|
![]() Sv: KattelukeVi hadde det da jeg var liten. Pappa skar ut en del av døra og satte den inn sjøl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Curlingkone
|
![]() Sv: KattelukeVi hadde katteluke da vi bode på sørlandet, og vi syns det var helt genialt!
![]() |
#12 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KattelukeVi har katteluke fra terassen og inn til vaskerommet. Har ordnet soveplass på vaskemaskin og tørketrommel til "gullan" min. Er veldig fornøyd med den. De tar aldri med seg døde dyr inn, men det hender vi får besøk av en og annen nabokatt. Katteluke er enkelt og montere selv. Mener at det er nødvendig med kattepasser selv om man har katteluke, men det blir likevel kjekkere for katten.
![]() |
#13 |
Curlingkone
|
![]() Sv: KattelukeHelt enig med Tertit ang kattepass. Man må ha noen til å kikke innom hver dag uansett syns jeg. Tenk om noe skulle skje med katten med tanke på skader eller sykdom?
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kattelukenolo: Jeg er erfaren kattepasser, så lenge jeg slipper å ta i krekene. Jeg kan se innom dem, mot klekkelig betalt selvsagt. :edel:
![]() |
#15 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: KattelukeRu: kanskje jeg tar deg på ordet.
![]() |
![]() |
#16 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: KattelukeDessverre har vi en. Skikkelig uglybugly. Ikke vi , men tidligere eiere som monterte den.
![]() |
#17 |
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KattelukeJeg har tidligere bodd i hus med katteluke, og savner det såpass at vi antakelig kommer til å montere luke i denne boligen også. Nå har vi to katter, da hadde vi tre. Javisst er de stygge, men å, så praktiske.
![]() |
#18 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Katteluke
Neida, vi skal hyre inn folk som kommer og tømmer kattedo og sjekker mat og vann.
![]() |
![]() |
#19 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: KattelukeVi hadde katteluke der vi bodde før. Den var av enkleste stort, og gamlekatta dro inn mye rart.
![]() |
#20 |
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katteluke
Beklager, jeg kunne sikkert formulert meg mer presist i forhold til at det var en generell betraktning, og ikke at jeg oppfattet det slik at dere bare hadde tenkt å reise avgårde.
![]() |
|
|