|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Jeg leste nå litt kjapt gjennom tråden og så at utrolig mange sitter på legevakta i timesvis. Hvordan fungerer legevakta hos dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Vi får tildelt time.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Avsporing: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Vi får tildelt time om det er noe på dagtid. Er det kveld/natt/helg må vi til en annen legevakt hvor man må sitte i kø. Men om man kommer med Lillebror som har falt og slått hull i hodet så må man vente bare littegrann. |
![]() |
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Avsporing: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?Jeg har bare vært på den vanlige legevakten 1 gang. Da satt jeg i en halvtime før jeg dro til Volvat. :forventer effektivitet:
![]() |
#6 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
![]() Sv: Avsporing: Er du fornøyd med behandlingen du får på legevakta?her trekker vi kø lapp,og må gjerne vente leeeeeenge
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Her er det ikke noe timeutdeling, nei.
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Får ikke tildelt time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Vi fikk tildelt time der vi bodde før, og nå hører jeg med gru at den legevakten vi kommer til å høre til fra sommeren av (Sola) har samme systemet som Stavanger, at man må trekke kølapp og sitte i timesvis og vente, gjerne med barn.
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Vi får ikke tildelt time.
![]() |
#13 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Vi får tildelt time. Dvs, vi ringer og en sykepleier vurderer situasjonen ut fra det vi sier og konfererer evnt med legen. Så får vi beskjed om at vi kan komme en tur.
![]() |
#14 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Legevakta her er forøvrig bare åpen etter kl 16. Før det bruker vi det lokale legekontoret, og vi må aldri vente lenge på time. Er det akutt, får vi alltid time samme dag.
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Her får man tildelt time, men det betyr ikke at man kommer inn på det klokkeslettet. Det er ofte lang ventetid. Jeg tror legevakta her bare er åpen etter vanlig åpningstid på legekontorene. Noe av poenget med legevakta er vel at de mest akutte tilfellene kommer fort inn, så om man har noe som ikke er SÅ akutt så er det vel ikke så rart om det kan bli ventetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Bor i Oslo. Her ankommer du og venter til det er ledig lege. Det tar som regel veldig mange timer.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Vi får tildelt time, og slipper å sitte i kø i evigheter.
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?
Nå kom jeg til å tenke på et ansurd legevaktbesøk i Portugal i 1985. En diger hall full av syke mennesker, noen som hadde kuttsår over hele seg og blødde friskt, noen som virkelig så ut som de lå for døden. De ventet i køen. Og det var helt utrolig mange. Vi som var litt bedre vant fikk skikkelig følelsen av å være i krigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Her får vi time, iallfall fra tidlig på morgenen til langt utpå kvelden. Hvordan det er på natta vet jeg ikke.
![]() |
#20 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Avsporing: Får du timeavtale på legevakta?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|