Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dyr på fly

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-09, 12:39   #1
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Dyr på fly

Kan dyr sendes alene på fly, eller nå det være med noen sammen med dyret?

Gammel 29-05-09, 12:42   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyr på fly

De kan sendes alene. I bur i lasterommet. De plukkes da opp på godsavdelingen .

Gammel 29-05-09, 12:42   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Er ikke sikker men skulle tro at man ikke kan sende de alene. Ring et flyselskap og hør med de. Eller Gardemoen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:50   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan, men det er ikke så veldig snilt med mindre dyret får beroligende. Og det er kjempedyrt. nesten 2000 kroner ekstra - så billett tur/retur for en selv er billigere om man har en så liten hund at den får plass i reiseveske for hund/katt.

Gammel 29-05-09, 12:54   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, stakkars liten. Kan ikke være noe særlig festlig å være i lasterommet i et lite bur nei. Tenk på det bråket også.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:56   #6
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sant, men prøver å få hentet den hunden hit, så jeg selv slipper å fly. Jeg har sånn flyskrekk

Gammel 29-05-09, 13:12   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sendt katter i lasterommet flere ganger. De har bare reist alene en gang - det var da vi fikk dem, men også når man reiser sammen med dem må de ofte i lasterommet hvis det er flere dyr på flyet eller allergikere. Faktisk kan det være minst like bra for dem der, de har en egen dyreavdeling i lasterommet. I kupeen er det jo fremmede mennesker, lukter og barn som skriker, i lasterommet er det jevn dur og temperert. Og de ligger i sitt eget bur som er kjent. Om man skal gi dem beroligende er omstridt, mange fraråder det også fordi dyr da kan føle at de ikke har kontrollen selv og blir redde av den grunn. Mine katter har vært sendt uten beroligende, men på et kjent lammeskinn inni buret, og har vært rolige og fine ved avhenting ved rullebåndet.

Gammel 29-05-09, 13:15   #8
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Det høres fint ut at det er en mulighet. Men det er ikke sikkert oppdretter godtar det da, så vi får se. Har ei venninne som muligens stiller opp, om jeg ikke finner andre måter å få hunden hit på. Jeg makter ikke reise alene, sikker på at jeg hadde vært mye reddere enn hunden!

Gammel 29-05-09, 13:15   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor holder hunden til da?

Gammel 29-05-09, 13:16   #10
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Hvor holder hunden til da?

Hunden er i Stavanger, og er gammel nok til å komme til oss den 21 juni.

Gammel 29-05-09, 13:20   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Hunden er i Stavanger, og er gammel nok til å komme til oss den 21 juni.

Så du kjøpte ikke fra der jeg hadde bikkja mi fra? Kan du ikke få noen til å ta med bikkja f.eks til Oslo, så tar du road-trip med bil nedover å henter den da?

Gammel 29-05-09, 13:23   #12
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Så du kjøpte ikke fra der jeg hadde bikkja mi fra? Kan du ikke få noen til å ta med bikkja f.eks til Oslo, så tar du road-trip med bil nedover å henter den da?

Nei, det var så mye fram og tilbake, følte at jeg på en måte ble satt på vent og at hun ville selge de hun kunne, så kunne jeg få en av de som hun ikke fikk solgt. Jeg betaler like mye som alle andre, så jeg mener jeg skal ha samme behandling som de andre som vil kjøpe.

Gammel 29-05-09, 13:24   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg vil tro oppdretter er litt skeptisk til å sende hunden alene med fly når den er så liten, men jeg vet ikke. Men det må da være noen som kan ta turen for deg hvis du betaler flyreisen? Håper det ordner seg .

Gammel 29-05-09, 13:24   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Nei, det var så mye fram og tilbake, følte at jeg på en måte ble satt på vent og at hun ville selge de hun kunne, så kunne jeg få en av de som hun ikke fikk solgt. Jeg betaler like mye som alle andre, så jeg mener jeg skal ha samme behandling som de andre som vil kjøpe.

Ja, ser den - hun virker litt sær. Ønsker vel å holde hundene innenfor utstillingsverden eller noe sånn....

Gammel 29-05-09, 13:27   #15
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, ser den - hun virker litt sær. Ønsker vel å holde hundene innenfor utstillingsverden eller noe sånn....

Meget sær, i grunn. Hadde ingen god magefølelse. Og synes det er synd det ble slik, jeg hadde jo involvert ungene, og vi hadde gledet oss til hund denne uka, men sånn gikk det ikke. Synes kanskje hun hadde overdrevet mange hunder også, og føler kanskje hunder har det bedre når de alle kan tas god av og få den kosen de burde få. Hun skulle jo ha en haug fra dette kullet også.

Gammel 29-05-09, 13:29   #16
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vil tro oppdretter er litt skeptisk til å sende hunden alene med fly når den er så liten, men jeg vet ikke. Men det må da være noen som kan ta turen for deg hvis du betaler flyreisen? Håper det ordner seg .

Jeg skjønner oppdretter kan være skeptisk til det, og jeg er jo det selv også. Men jeg tror ikke at JEG kan være beroligende for hunden under turen hvertfall, så venninna mi må nok dra i tilfelle. Prøver å finne noen skal skal fra Stavanger tol Trondheim i tidstommet 21-28 juni, som kan ta den med for meg

Gammel 29-05-09, 13:49   #17
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Ja, stakkars liten. Kan ikke være noe særlig festlig å være i lasterommet i et lite bur nei. Tenk på det bråket også.

¨
Vår hund er med på flytur (i bagasjeommet) flere ganger i året, og det går kjempefint! Han virker ikke stresset, og oppfører seg egentlig ikke noe annerledes enn etter en lengre biltur. Han var 10 uker første gangen med fly.

Gammel 29-05-09, 21:07   #18
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Vår katt får noia i kabinen, men klarer seg flott i lasterom. Vi lærte det med kabinen etter å ha vasket bur og katt ren for løs avføring i vasken på handicaptoalettet på Bodø lufthavn.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 21:38   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Du kan sende dyr alene på fly, men jeg vil absolutt ikke anbefale det. Hunder liker det iallfall særdeles dårlig...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 22:56   #20
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mange oppdrettere er skeptiske til å sende valper som frakt.
Det er stor forskjell på å sende en voksen, trygg hund enn en valp som såvidt har begynt å oppdage verden …

Er det ingen mulighet å kjøre, møtes på midten eller fly, evt få noen andre til å fly??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.