Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tips til konfirmasjonsgave

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-09, 07:32   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til konfirmasjonsgave

Jeg skal i konfirmasjon til ei skjønn jente jeg er fadder på, og er totalt blank på hva jeg skal gi. Tenkte først et smykke, men så kom jeg på alle smykkene jeg fikk da jeg ble konfirmert. Ikke mange jeg bruker nå.

Så er det noen gode tips der ute? Gjerne noe jeg kan bestille på nett, eventuelt en bestemt butikk (Tønsberg) jeg kan gå i. Jeg takler ikke virring rundt uten å vite hva jeg skal ha.

Gammel 28-05-09, 08:03   #2
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til konfirmasjonsgave

Vi ga iPod nano til min tremenning i fjor, og det var knallsuksess!

Det er forøvrig lettere å komme med forslag dersom du sier noe om beløp dere skal bruke.

Gammel 28-05-09, 08:37   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liten, snerten koffert?

Gammel 28-05-09, 08:44   #4
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjøpte en litt jålete bag til nabo-jenta, og det ble stor suksess. Så henne med den allerede dagen etter. :nøgd:

Gammel 28-05-09, 08:50   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Penger. *enkel*

Gå i minibanken og ta ut, om du skal ha det konkret. Og kjøp et fint kort å legge dem inni. Gutter får jo omtrent bare penger til konfirmasjonen, men har inntrykk av at jentene får mere gaver, men vil tro at de blir like glad for penger de også. Det hadde i alle fall jeg blitt. Ikke bare gavebordet fullt av smykker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 08:58   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte en kul Pumaveske til søskenbarnet vårt husker jeg. Det ble stas.
Ellers så er en liten snerten (fargerik) trillekoffert også en bra greie.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 09:23   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Liten, snerten koffert?

Det tenkte jeg og. Det hadde jenta mi, som er konfirmant til neste år, blitt glad for. En kul bag eller veske hadde også slått an her.

Er hun friluftsinteressert? Sovepose, ordentlig liggeunderlag eller en ordentlig sekk er fine ting da.

Gammel 28-05-09, 09:32   #8
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Koffert er en fin konfirmasjonsgave syns jeg.
Ellers har jeg gitt bort kamera, klokke (en kul en) og iPod.
Andre kule gaver er:bunadsølv, penger, solbriller, sovepose, Tivoliradio, Turklær (Bergans, Norrøna eks)

Men alt kommer jo an på hvor mye det skal koste.

Lykke til.

Gammel 28-05-09, 09:51   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

finn først ut om hun samler på noe spesielt- og om hun har ipod. Har hun ikke ipod, så bestill den på eplehuset, da får du gratis gravering på den. Faller garantert i smak
Er ellers enig i at det kan bli litt mye smykker.
Ellers så er jo en god tursekk eller en ordentlig sovepose noe som alle trenger, eller ?
Eller kul sekk til laptop om hun har slikt..
Ellers vet jeg en fadder som ga fadderbarnet en Londontur sammen med seg selv. Hun betalte tur og opphold pluss en musical og litt shopping for jenta. Dette koster jo endel, men ble meget populært.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:13   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vanskelig å komme med tips nåe man ikke vet noe om vedkommende ... Synes koffert var en god idé, eventuelt ryggsekk eller noe annet turutstyr. Eller hva med en opplevelse i form av konsert, musikal, teater?

Gammel 28-05-09, 12:28   #11
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips!

Jeg vil gi henne noe som varer, og som minner om meg. Og som selvsagt passer henne. Opplevelser er ikke aktuelt. Jeg er heller ikke så lysten på å gi turutstyr og sånt heller.

Jeg har tenkt på kunst, men synes ikke det er noen OK salgsgallerier i byen. Bunadssølv er aktuelt ja, må sjekke hva hun trenger.

Gammel 29-05-09, 17:56   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Penger. *enkel*

Gå i minibanken og ta ut, om du skal ha det konkret. Og kjøp et fint kort å legge dem inni. ..............

Du kan bruke den på Heimdal

Kunst er morsomt, selv om stedet ikke har de beste utstillingsfasiliteter har de mye fint hos Berulfsen.
Vi har kjøpt det til barnedåpene til nevøene mine.

Gammel 29-05-09, 19:25   #13
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Om man skal gi penger så kan man jo gjøre det på forskjellige måter.

Sist jeg ga penger i en konfirmasjon kjøpte jeg en lekker blomsterpotte, av typen hun kunne spare på, så kjøpte jeg et sånt "pengetre", så rullet jeg hundrelapper sammen med sølvsiden ut - bandt de i flotte tråder med krøller på og festet de rundt omkring på "pengetreet". Veldig populær gave.

Gammel 30-05-09, 22:44   #14
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi ga en gang en jente jeg er fadder på en nydelig skulptur i bronsje.
Skulpturen var av en liten jente som holdt på en hund, og lignet faktisk litt på konfirmanten når hun var liten.
Ble veldig glad for den.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 23:07   #15
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ei venninne av meg har utstilling på Hvasser nå, veldig søte bilder, koster rundt 500 kr. Kanskje ikke noe for deg, men da har jeg drevet litt reklame...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 13:52   #16
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

De bildene var kjempesøte, og hadde absolutt vært aktuelle.

Men nå har jeg kjøpt en tegning en venninne av meg har lagd. Håper den faller i smak!

Gammel 31-05-09, 13:56   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du kan få cilen her inne til å male et personlig et?

:note to self: les hele tråden...Nå har du jo fått et litt personlig bilde - det tror jeg blir kjempebra!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.