Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken blomst/plante er din favoritt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-09, 22:12   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken blomst/plante er din favoritt?

Jeg har gått en lang tur i kveld og har snust inn naturen rundt meg. Mitt favoritt-tre/busk er syrin. Jeg elsker lukten av syriner, det minner meg om min mormors hage i min barndom. Og jeg synes de er nydelige å se på.
syrin.jpg

Så er det lupiner da. Jeg kan la øynene hvile på dem når jeg sitter på i bil der de fyller hele veigrøfter. Jeg bare nyter synet av dem. Og så minner de meg selvfølgelig om bryllupet vårt der vi pyntet kirken og lokalet med dem. Og ikke minst kvelden før bryllupet da vi var ute på tokt sent på kvelden for å plukke dem.
lupiner.jpg

Hvilke er dine favoritter og hvorfor? Og bilder er nærmest påkrevet så jeg vet hva det snakkes om, jeg har ikke akkurat grønne fingre.

Gammel 14-06-09, 22:20   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken blomst/plante er din favoritt?

Tulipaner.

Og Peoner! De er nok de vakreste.

Gammel 14-06-09, 22:26   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Alle ovennevnte er jo bare nydelige, det er ingenting som slår lukten av syrin. Har en kjempestor syrinbusk i hagen og den er jeg kjempeglad i.

Ellers er jeg veldig glad i Hortensia, har to store i krukker på hver side av huset, og Rhododendroen min har virkelig vist seg fra sin beste side i år med så mange blomster at jeg knapt kunne se bladene på den.

Kan like godt stoppe her før jeg nevner alle blomsterslag jeg vet om.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 22:27   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå blomstrer min enorme rodhodenrdon samtidig som sibiririsen er på sitt flotteste.

Peoner står høyt på favorittlista mi og jeg håper å utvide artsmengden i hagen etter hvert.

En liten junibukett fra hagen

Kornblomster er jeg også svak for, hatt det mange år i kanten av kjøkkenhagen

Gammel 14-06-09, 22:29   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Märtha-liljer. Ikke at vi har så mange av dem voksende fritt i nabolaget, altså.

Ellers er det fristende å si løvetann, som ville forklare det mest fremtredende plantelivet i hagen vår.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 22:38   #6
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Syrin er jeg også veldig glad i, både pga lukten og utseendet. I tillegg føler jeg at syrinblomstringen bringer en positiv stemning med seg. Det er tidlig på sommeren, man ser fra til den varme lyse dager som man har foran seg, Jeg syns hagene er på det aller fineste akkurat når syrinen blomstrer. Jeg gleder meg liksom over det meste akkurat når syrinen blomstrer. Og når syrinen holder på å falme, kommer gullregn med sitt vakre flor som en god trøst. Gullregn i full blomstring er kanskje enda vakrere enn syrin, men lukter ikke og gir meg ikke den positive stemningen som syrin.

Favorittblomsten min må nok sies å være liljer. Ikke bare Märtha-liljer som de Teofelia viser, men alle typer.

Sist redigert av ElinM : 14-06-09 kl 23:01.
ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 22:40   #7
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå er det nok Rose hagtorn treet som står i hagen min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 100-0069_IMG.jpg (183,5 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg 100-0094_IMG.jpg (211,9 KB, 8 visninger)

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 22:44   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Åh, åh, åh! Valmuer.

Jeg vet ikke kakkurat hvorfor, men syns bare de er så vakre. Har en kjole full av valmuer.

Jeg er nok mest glad i augusthagen her i trøndelag.
Mamma er skikkelig hagegal, og å komme hjem dit i august er som å bli slått i bakken av lukter, farger og smaker for den del om man går i grønnsakshagen. Det er så deilig der da!
Her er det foreløpig bare stein og grus.
Men har en ampel med jordbær utenfor døra da. Og en med hengelobelia, pluss tre krukker. MÅ ha blomster rundt meg på sommeren jeg.

Gammel 14-06-09, 23:10   #9
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lukten av brudespireaen når den blomstrer rundt 17. mai... da merker man at sommeren nærmer seg.
Eller den søte kaprifolduften på høy- og sensommeren. Det er også en utrolig vakker blomst synes jeg. Spesielt den ville som finnes på sveriges østkyst.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:34   #10
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blåklokker er noe av det vakreste jeg vet. De virker så sarte, men tåler mye. Nydelig farge. Fremkaller glade sommerminner.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:42   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rhodondendron. Og peoner. Og hortensia.

Og så er jeg svak for masse masse masse viltvoksende lupiner i veikanter. (En fantastisk Monty Python sketsj da... )

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:47   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:49   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og denne:

Mørkerøde roser og solsikker er veldig, veldig vakre i buketter sammen.

Gammel 14-06-09, 23:50   #14
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvilken sterk dragning, mot blomsten.

Gammel 14-06-09, 23:50   #15
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Ranukler!

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:53   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid vært glad i storkenebb:

Dessverre holder de så dårlig når man plukker dem med seg inn. Av kjøpeblomster liker jeg bl.a. calla:

Gammel 14-06-09, 23:55   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg er veldig glad i gerbera også:

Akkurat når det gjelder blomster er jeg veldig "more is more", og elsker fargerike, overdådige buketter.

Gammel 15-06-09, 00:01   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse er de fineste jeg vet om.

Jeg er generelt lite glad i blomster som er store og lukter mye (allergi).

Gammel 15-06-09, 00:04   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Åh! Disse!

Gammel 15-06-09, 00:20   #20
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Masser av flotte blomster!

Først hvitveisen som gir løfte om vår. Hardfør med dog tander ... forunderlig deilig liten blomst. Gir barndomsminner om frodige buketter sammenklemt i hånden.

Engkarse, av samme grunn som løvetann

Snøklokke er blitt litt min og gubben sin blomst da han hver vår overrasker meg med den første han finner. I år fant jeg en slik på puten min når jeg våknet etter at jeg hadde hatt et hysterisk sinneutbrudd som kun kan skyldes på gravidehormoner (det eneste jeg hadde heldigvis).

Syrin vekker barndomsminner for fult, herlig lukt og flott blomst.

Syns løvetann er en flott blomst, både av utseende, men også pga metaforen som er knyttet til den ... En hardfør liten sak!

Blåklokke, minner om varme sommerdager og markjordbær

Og her kunne jeg sikkert ha jabbet på i hele natt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.