|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() FrivillighetJeg har i helgen vært med å arrangere et arrangement der jeg trengte frivillige som kunne stille opp. Det var i forbindelse med jobb og dermed hadde jeg 200 potensielle frivillige. I min naivitet trodde jeg at det kom til å bli en god gjeng, men det viste seg at jeg nok har ramlet av et eller annet lass en eller annen gang, for det var jammen ikke enkelt å få med seg folk. Jeg fikk til slutt med meg en gjeng og arrangementet ble veldig bra.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FrivillighetMitt inntrykk er at nordmenn er veldig dårlige på sånt.
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: FrivillighetJa, enkelte familier stiller nok oftere enn andre. Til en viss grad kan nok slike holdninger formidles barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Frivillighet
Her var det snakk om å heie på kollegaer som syklet sykkelritt.
![]() |
#5 |
I mål
|
Åh ja. Hyggelig gjort, men det hadde jeg neppe giddet med mindre det var venner av meg i tillegg. Ser liksom ikke at det er noe man BØR stille opp på med mindre man har lyst. En del type frivillige ting BØR man jo stille opp på selv om det er frivillig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Etylbarbital
![]() Sv: FrivillighetJeg er god på frivillighet i nærmiljø og barnehage så langt, men frivillighet ifht. jobben ut ser jeg ikke syn på. Sånn ut over overtid, mener jeg.
![]() |
#7 |
Tatt på
|
![]() Sv: FrivillighetDette merkes i stor grad i korpset som jeg er med i. Det er alltid de samme medlemmene som stiller på dugnader og alltid de samme som aldri melder seg til å stille, uansett hva det er. Og de som stiller ofte, drar gjerne med seg familien ja.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
Jeg er egentlig veldig god på frivillig arbeid, og stiller som oftest opp på dugnader, skole- og barnehageaktiviteter og hva har du, men akkurat den hadde nok sittet langt inne å delta på hvis det ikke var en nær venn eller kollega som deltok. Jeg hadde definitivt ikke brukt lørdag eller søndag til å se på sykkelritt bare fordi "en kollega" var med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: FrivillighetJeg stiller gjerne opp på dugnad og arrangementer i forbindelse med ungenes skole/barnehage/fritidsaktiviteter, men jeg må innrømme at jeg hadde ikke engasjert meg så veldig i kolleger på sykkelritt. Det må liksom være ett eller annet som interesserer meg, eller om det ikke interesserer meg så veldig så bør det ihvertfall føles desto mer nyttig. Særlig når man har mange barn så må man velge hva man vil bruke tiden på, og kan ikke si ja til alt. Det er alltid noen som stiller opp mye, og andre som bidrar lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: FrivillighetJeg synes man kan delta på for mye også, og at det kan slå uheldig ut på barna også den veien. Snakker ikke nødvendigvis bare om frivillige saker nå, men det i tillegg til alle slags fritidsaktiviteter i tillegg til full jobb osv.
![]() |
#13 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: FrivillighetÅ heie i et sykkelritt hadde jeg nok aldri prioritert, men dugnader er jeg rivande god på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: FrivillighetMin familie nærmest driver det stedet jeg kommer fra, og er kjempegode på dugnad. Jeg ser at det er litt sånn rundt, at noen kjenner sterkere på plikten enn andre, og er bevisste på at man må yte for å nye, barnehage, samfunnshus eller borettslag.
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: FrivillighetJeg hadde forøvrig aldri heiet på en kollega som ikke også var en nær venn i et sykkelritt. Jeg synes rett og slett ikke det er edelt nok. :arrogant: Jeg jobber frivillig for de nære ting, Vel'et, barnehagen, idrettslaget osv, og de store tingene: kultur og politikk.
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: FrivillighetJeg har forresten jobbet frivillig i dag. Jeg har vært med på å merke, veie, vaksinere og middbehandle 80 utegangarlam. Målet er verdens beste pinnekjøtt til jul.
![]() |
#17 |
kan tilsettes alkohol
|
Det er jeg uenig i. Tenk på all barneidretten som organiseres rundt omkring i landet. Alle trenere, lagledere, kioskverter, baneansvarlig etc. får ikke betalt. Så og si alt skjer på frivillig basis. Det samme med dirigenter og alle andre som får skolekorpsaktivitetene til å gå rundt. Nordmenn er veldig gode på frivillig arbeid.
![]() |
#18 |
kan tilsettes alkohol
|
Jeg tror jeg ganske sikkert ikke ville stilt opp jeg heller, jeg heier ikke alltid på mannen når han sykler en gang.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: FrivillighetJeg er dårlig på å stille på dugnader. Det jeg har prioritert har vært trenergjerning (barn og unge) som også tok helger og nesten alle kvelder i uken over flere år. Nå er det ungdommer jeg kjenner som jeg stiller opp for når det trengs utover det er det lite jeg stiller på. Har valgt å prioritere tenåringen i og med at vi er totalt alene slik at dugnader i forbindelse med 17. mai og andre ting i forbindelse med skole har utgått. Var i mange år i folkehjelpen og har vært hundefører, slik at jeg har gjort en del men ikke nå lengre. |
![]() |
![]() |
|
|