Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Beslutningsvegring (ferie)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 23:24   #1
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Beslutningsvegring (ferie)

Min mann blir 50 i februar.
Vi har tenkt på Sør-Afrika (for farlig), Cruise (for stivt og bundet), etc.

Vi veksler så fælt. Mannen har vært på slike dyre "spandert av søster-turer" til Brüssel, Canada, USA, etc. Ambassadør-diplomat-type-ting.
Pluss 14 dager på Ibiza på grisefylla for "100" år siden, og en tur til Tyrkia da han/vi var separert i fjor hos en kamerat som bor der.

Jeg har kun vært sydlig på en alenetur til Gran Canaria en jul/nyttår.

Nå vet vi overhodet ikke hvor vi skal dra, men har funnet ut at vi vil ha:

Litt sommervarme i februar, fra ca 17. februar og i 14 dager. (20 - 29 grader celsius på dagtid, og "fint-vær-hele-tiden-prognose".

Kan noen gidde å anbefale en tur til oss?

Kriterier: Mulighet for avslapning, helst havutsikt fra en balkong, hotell/leilighet, kort avstand til strand/hav, gjerne fasisliteter som spa og uteliv i ikke for fjern avstand, men likevel "småbymuligheter med pub", restauranter vi kan oppsøke å spise god mat, ja.....og ca +- 20 000. Ikke MYE over, og All Inklusive er ikke så interessant lenger, for vi vil ha mulighet til å velge middagssted og middag hver dag.

Store krav?

Dere som er litt reisevant, gidder dere å lete litt sammen med/for meg?

Det er vel greiest med Charter???

Gammel 17-06-09, 00:10   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beslutningsvegring (ferie)

Egypt?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 00:13   #3
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Thailand?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 00:34   #4
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Ble fasinert av Egypt.
Har den inne, men vet ikke helt.
Hurghada er fristende, men har ikke ALT det vi satt som kriterie...
Kan godt ta Gran Canaria også, om "krava" ligger der.
Vanskelig å finne "location"....

Og Cuba...20 000 + -....

Gammel 17-06-09, 00:35   #5
Line*
Expired

Standard

Jeg trenger "fin-info..."

Gammel 17-06-09, 00:36   #6
Line*
Expired

Standard

Altså, jeg har 25 000 å bruke på selve turen....Pluss lommepenger.

Gammel 17-06-09, 00:37   #7
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Thailand?

Jeg er redd for fuktig, klamt klima....

Gammel 17-06-09, 08:36   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke dra til Hurghada, makan til tulleby skal man lete lenge etter. Thailand er perfekt i den tiden, ikke for klamt.

Sakset om klima i Thailand:
Thailand har et tropisk klima med tre distinkte årstider. Over det meste av Thailand inntreffer den varme årstiden fra mars til mai, den grønne årstiden fra juni til oktober, og den kjølige årstiden fra november til februar.

Den kjølige årstiden er mild og solrik, med en luftfuktighet som er betydelig lavere enn ellers. Temperaturen varierer stort sett mellom 20 og 30 grader Celsius i Pattaya og omegn, med en klar himmel og milde briser.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 09:07   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Thailand.

Se på dette søket på solfaktor:
http://www.solfaktor.no/tour/charter...s=2&sort=price

Se f.eks på Maritime Park&Spa med Apollo i Krabi Town eller Evason Hua Hin resort med Apollo.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 09:38   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Line, sjekk ut Makadi Bay i Egypt du. Det er luksus, luksus, luksus og deilig mat. Jeg anbefaler Grand Makadi hotel.

Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 12:19   #11
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser du nevner at du tror cruise er stivt og at man føler seg bundet. Det stemmer lite med den erfaring jeg har. Det var "den gang da" at cruise var stivt. I dag reiser "alle" på cruise, ung som gammel, fra alle lag i samfunnet. Cruiseselskapene har tilbud til absolutt alle ombord og det er blitt en svært populær ferie-form. Man bør allikevel sette seg litt inn i hva de forskjellige rederiene tilbyr. Ut i fra det du nevner, så vil jeg anbefale RCCL (Royal Caribbean Cruise Line). De har flotte, velholdte båter, holder svært høyt service-nivå og har spennende rutenett over hele jordkloden.

Gammel 17-06-09, 12:23   #12
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ble fasinert av Egypt.
Har den inne, men vet ikke helt.
Hurghada er fristende, men har ikke ALT det vi satt som kriterie...
....

Ikke Hurghada!!! Det er skrekkelig stygt der, og stedet kan ikke tilby stort annet enn det som de enkelte luksushotellene kan tilby inne på hotellene. Sistnevnte gjelder egentlig for alle typer "badeferier" i Egypt.

Skal villig innrømme at jeg ikke er spesielt begeistret for Egypt som solferie-destinasjon. Har vært i Sharm el Sheikh og Hurghada. Sharm er penere enn Hurghada, men forøvrig...?

Gammel 17-06-09, 12:23   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått for cruise. Det er slett ikke så stivt og formelt lenger. Så får man sett mye forskjellig samtidig som man slipper å "flytte" hele tiden.

Mamma kom nettopp hjem fra cruise og var strålende fornøyd. Vi skulle egentlig også reist i sommer, men så var alle de kabinene vi ville ha opptatt.

Gammel 17-06-09, 13:31   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ville gått for cruise, og absolutt ikke Hurghada. Det er det vesrte stedet jeg har vært.

Gammel 17-06-09, 13:32   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes cruise er kjedelig, og føler meg litt innestengt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 13:43   #16
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Cruise eller Thailand!

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 13:48   #17
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Ååå Thailand! (ikke kho samui...)

Gammel 17-06-09, 13:52   #18
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Thailand.

Se på dette søket på solfaktor:
http://www.solfaktor.no/tour/charter...s=2&sort=price

Se f.eks på Maritime Park&Spa med Apollo i Krabi Town eller Evason Hua Hin resort med Apollo.

Han har bursdag 23.02, og vi vil gjerne være der akkurat da. Så det må bli 2 uker i den perioden, og slik at vi slipper å reise dagen etter feiringen, liksom.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Line, sjekk ut Makadi Bay i Egypt du. Det er luksus, luksus, luksus og deilig mat. Jeg anbefaler Grand Makadi hotel.

Nå har vi blitt frarådt Egypt.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg ser du nevner at du tror cruise er stivt og at man føler seg bundet. Det stemmer lite med den erfaring jeg har. Det var "den gang da" at cruise var stivt. I dag reiser "alle" på cruise, ung som gammel, fra alle lag i samfunnet. Cruiseselskapene har tilbud til absolutt alle ombord og det er blitt en svært populær ferie-form. Man bør allikevel sette seg litt inn i hva de forskjellige rederiene tilbyr. Ut i fra det du nevner, så vil jeg anbefale RCCL (Royal Caribbean Cruise Line). De har flotte, velholdte båter, holder svært høyt service-nivå og har spennende rutenett over hele jordkloden.

Men da tenker vi også at vi blir "innesperret" på et flytende hotell, liksom. Vil ha mer frihet.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ikke Hurghada!!! Det er skrekkelig stygt der, og stedet kan ikke tilby stort annet enn det som de enkelte luksushotellene kan tilby inne på hotellene. Sistnevnte gjelder egentlig for alle typer "badeferier" i Egypt.

Skal villig innrømme at jeg ikke er spesielt begeistret for Egypt som solferie-destinasjon. Har vært i Sharm el Sheikh og Hurghada. Sharm er penere enn Hurghada, men forøvrig...?

Det der sier flere nå, ja.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ville gått for cruise. Det er slett ikke så stivt og formelt lenger. Så får man sett mye forskjellig samtidig som man slipper å "flytte" hele tiden.

Mamma kom nettopp hjem fra cruise og var strålende fornøyd. Vi skulle egentlig også reist i sommer, men så var alle de kabinene vi ville ha opptatt.

Se over.

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Ville gått for cruise, og absolutt ikke Hurghada. Det er det vesrte stedet jeg har vært.

Takk for at dere sier som det er angående Egypt.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes cruise er kjedelig, og føler meg litt innestengt.

Det tror jeg vi ville følt også.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Cruise eller Thailand!

Thailand begynne å friste nå, siden det er den kjøligste årstiden der i februar...

Tusen takk for tips.
Kom gjerne med flere, dette er IKKE lett.

Gammel 17-06-09, 14:07   #19
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Thailand er flott. Du får flybilletter tur-retur til ca 6500 pr. person til Bangkok - derfra er mulighetene uante. Det er lurt å ta kontakt med et reiseselskap som f.eks. Kilroy og få dem til å lage en tur som passer dere. Litt storby kanskje, og så strandferie.

Forøvrig så er det ofte svært mye billigere å bestille charterturer på svenske eller danske reiseselskaper.

Gammel 17-06-09, 14:14   #20
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hva med ett av Ving sine "vokse"? http://www.ving.no/sunprime

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.