Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva med i morgen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 00:06   #1
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Hva med i morgen

Jeg har en sønn som studerer logikk. Han stilte meg spørsmålet i kveld: Hva med i morgen, pappa? Hva tenker du?
Noen innspill fra forumet, om hva man svarer en slik nerd? Han fikk A på semesteroppgaven

Gammel 18-06-09, 00:24   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med i morgen

I morgen tenker for seg selv, spør du meg.

Glup kar du har.

Gammel 18-06-09, 00:35   #3
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, først måtte jeg undertrykke en intens trang til å synge "du skal få en dag i morgen, som rein og ubrukt står .." iblandet med et snev av "det er min dag i dag.."

Men nå er det jo en gang slik at i morgen er ikke, fins ikke.
Det er bare drømmer, fiksjoner og håp ... Kun nå fins.

Gammel 18-06-09, 02:59   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

I dag er i morgen i går.

I dag er i går i morgen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:37   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flink han er sønnen din!

I morgen finnes ikke, det finnes bare nå.

Gammel 18-06-09, 23:34   #6
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Så flink han er sønnen din!

I morgen finnes ikke, det finnes bare nå.

Han sa en gang som seksåring, at han hadde fanget en stillhet, da jeg kom hjem, og han var alene i huset vårt.
Ganske fint... Sant? Barn er underlige...

Gammel 18-06-09, 23:38   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sæ flink han er, sønnen din.

I morgen, ja. Jeg lever mer der enn i dag og det bør jeg slutte med.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:45   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det på tide å legge seg når man har lest HI to ganger uten å skjønne spørsmålet? (For det var et spørsmål?)

Ja, jeg tror det er det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 08:00   #9
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

I morgen er en skjelm.

Gammel 19-06-09, 08:05   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg der.
I går var i dag i morgen og her er jeg. Jeg tror dette blir en fin dag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 08:07   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I morgon, i morgon - men ikkje idag - idag, nei idag gjer eg ikkje det slag - Idag skal eg ligga på ryggen å sjå, på lerka som svinger seg høgt i det blå.

I morgen finnes jo egentlig ikke, for når vi kommer til "I morgen", så er den jo blitt "idag". Ergo, morgendagen kan vi ikke gripe uansett.

Gammel 19-06-09, 08:29   #12
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja hva med i morgen?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 08:32   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvakksalverdamen min (psykologen, men hun bikket nok mer over i alternativbransjen) påstår at morgendagen er blomster skapt av frøene man sår idag

Jeg ble bare sittende og lure febrilsk på hvor det ble av de frøene jeg sådde igår (neida, det er blomster i livet mitt om dagen altså, men det blir litt sånn "hvis ingen er der for å høre treet falle-problematikk". Sår man blomster for morgendagen hvis man ikke er obs på det? )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 10:17   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sår man blomster for morgendagen hvis man ikke er obs på det? )

Både blomster, trær og ugress, så det er best å være bevisst på hva man gjør.

Gammel 20-06-09, 00:12   #15
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Kul

Både blomster, trær og ugress, så det er best å være bevisst på hva man gjør.

Hm- Filosofi? Eller: "Du ska få en dag..."

Gammel 20-06-09, 00:17   #16
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Er det noe rart med spørsmålet?

Gammel 20-06-09, 00:21   #17
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Er det noe rart med spørsmålet?

Neida...

Gammel 20-06-09, 10:31   #18
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Hm- Filosofi? Eller: "Du ska få en dag..."

Filosofi. Du høster som du sår. Du får en ny dag med blanke ark også, men det blir nye korn å så til nye dager å komme.

Gammel 21-06-09, 23:29   #19
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Standard

Filosofi. Du høster som du sår. Du får en ny dag med blanke ark også, men det blir nye korn å så til nye dager å komme.

Ok. Man høster som man sår, sier du..., Ikke sant? Og man kan ikke forvente mer, kanskje?
Perfeksjon kan bli et mareritt, tenker jeg...

Gammel 22-06-09, 08:54   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Ok. Man høster som man sår, sier du..., Ikke sant? Og man kan ikke forvente mer, kanskje?
Perfeksjon kan bli et mareritt, tenker jeg...

Det har du nok rett i, man må ikke tenke for mye på det. Perfeksjonisme fører ikke noe godt med seg. Men man høster ikke bare som man sår, for det hender vi blir utsatt for andres gode såing også. Det finnes aldri bare en årsaksmodell her i livet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.