|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
![]() Ungdommer - når skal de legge seg?Barna sitter oppe halve natten for tiden nå som det er sommerferie og ingen grunn til å stå tidlig opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ungdommer - når skal de legge seg?Det er veldig vanlig på den alderen å sove 10-11 timer og mer enn det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Ungdommer - når skal de legge seg?Ja, tror de har stort søvnbehov?
![]() |
![]() |
#4 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer - når skal de legge seg?Min 16-åring får lov til å være like lenge oppe som meg nå i ferien...dvs til klokka 2-3 om natten. Sist redigert av jane : 10-07-09 kl 13:50. Årsak: Rettet opp i veldig pinlig skrivefeil. Uff altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
![]() Sv: Ungdommer - når skal de legge seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Ungdommer - når skal de legge seg?Eldste min på 15 år blir som oftest sendt i seng når jeg legger meg.
![]() |
#7 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leste en gang en artikkel hvor en søvnforsker uttalte at B-mennesketendensene hos tenåringer faktisk er fysiologiske. Det er ikke bare lakenskrekk det dreier seg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Ungdommer - når skal de legge seg?De trenger mye søvn i perioder ja. Og jeg syns at 14åringene i ferier skal få lov til å styre det der litt selv. I hverdagen er det viktig å få sovet nok og å komme seg opp til skolen, men sånn ellers ville jeg latt de styre det selv i den alderen. Nå har jeg en ettåring og en toåring så jeg har ikke mye erfaring fra egne ungdommer, men jeg tror jeg ville sett på det der som en kamp det ikke var viktig å ta.
![]() |
#10 |
© All rights reserved
|
Sånn er det her også. Femtenåringen sitter oppe halve natta og det er greit nå i ferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer - når skal de legge seg?Vi har en 16 åring, og han styrer det med leggetider helt selv. Vi kan jo ikke tvinge han til å sove liksom.
![]() |
#12 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer - når skal de legge seg?Jenta mi (14), sover til ca 12.00 hver dag, og hun sovner vel ikke før 01.00 på natten. Mens sånt er tillatt i ferien her hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da går jeg ut fra at 15-åringen din har helt fri og ikke har sommerjobb? |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
søvn ungdom |
|
|