Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken espressomaskin?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-09, 00:55   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken espressomaskin?

Den nydelige FrancisFrancis X1 som Teomannen fikk av meg i bryllupsgave har definitivt tatt kvelden, og før jeg løper og kjøper en ny, tenkte jeg å forhøre meg litt om andres erfaringer.

Vi skal ha en manuell maskin som lager espresso av løs kaffe. Ingen pods eller andre typer porsjonspakninger. Den skal lage eksellent kaffe og være av høy kvalitet. Makspris: (godt) under 10 000.

Enn så lenge heller jeg mot Rancilio Silvia. Er det fortsatt en god maskin, eller er det andre, nyere modeller på markedet som jeg også bør kikke på?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 08:56   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin?

Rancillo er fremdeles topptopp, i hvert fall. Jeg hadde tittet på Gaggia også.

Jeg er fremdeles forelsket i vår vakre FrancisFrancis, men den lager ikke den aller beste espressoen, dessverre. Så silver lining, kanskje?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 08:59   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Rancilio og det er fremdeles den beste. Den krever endel kunnskap om å lage kaffe, men det virker det jo som dere har.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 09:04   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rancilio Silvia er iallfall fortsatt den Dromedar anbefaler.

Gammel 14-07-09, 09:20   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil anbefale deg å bestille fra utlandet. Vi bestilte denne:

herfra:
http://stoll-espresso.de/

og endte opp med å betale under halv pris i forhold til norge, selv med moms og porto.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 14-07-09 kl 18:23.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 12:10   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg hadde tittet på Gaggia også.

Det har jeg gjort, men Teomannen liker ikke designet på dem.

Sitat:

Jeg er fremdeles forelsket i vår vakre FrancisFrancis, men den lager ikke den aller beste espressoen, dessverre. Så silver lining, kanskje?

Teomannen vil kjøpe ny FrancisFrancis, men jeg vil heller prioritere kaffekvalitet denne gangen, og jeg tror kanskje jeg vant diskusjonen, i og med at han godtok designet på Rancilioen.

Gammel 14-07-09, 12:16   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Takk for tips, LilleBulla. Det virker som det var en del å spare, ja. Er det toll på kaffemaskiner?

Gammel 14-07-09, 13:32   #8
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ville også vurdert Gaggia, ja. Veldig bra maskiner - sett igang med å overtale mannen.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 13:35   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Hvilken Gaggia ville dere vurdert da?

Gammel 14-07-09, 14:05   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Takk for tips, LilleBulla. Det virker som det var en del å spare, ja. Er det toll på kaffemaskiner?

ikke toll, bare moms.

Gammel 14-07-09, 15:08   #11
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvilken Gaggia ville dere vurdert da?

Vi har den hel-manuelle, ikke så fancy som den i innlegget til LilleBulla. Men, jeg synes vår ser bedre ut, hvis det har noe å si. Får ikke lagt inn bilde.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
Gammel 14-07-09, 15:12   #12
scilla

scilla sin avatar

Standard

Ser inne på Gaggias hjemmesider at den gamle designen (som jeg synes er veldig fin) ikke lages lengre.
Maskinen er i hvertfall veldig bra - vår maskin er 11 år gammel og funker som en klokke!

Gammel 14-07-09, 18:24   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Vi har den hel-manuelle, ikke så fancy som den i innlegget til LilleBulla. Men, jeg synes vår ser bedre ut, hvis det har noe å si. Får ikke lagt inn bilde.

Vår er ikke så manuell, akkurat. Vi bare fyller på vann og hele kaffebønner, så kommer det ut deilig kaffe. Men den er knakende god, og jeg syns den ser helt ok ut.

Gammel 14-07-09, 18:47   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Design er alltid en smakssak, selv synes jeg Gaggia er litt penere, men bittelitt dårligere. Jeg vil ha den manuell, da. :knirk:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.