Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger gavetips til min (vanskelige) mann

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-09, 03:46   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger gavetips til min (vanskelige) mann

.........................

Sist redigert av Ibidelma : 23-11-09 kl 08:10.
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 04:08   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: trenger gavetips til min (vanskelige) mann

GPS som kan brukes på tur
Klokke med diverse dubbeditter ( kompass, barometer, høydemåling +++)
Inviter på telt-tur bare deg og han, og tilbred et måltid på Primus til han.
Sammenleggbare grillepølserpåbål-pinner

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 08:07   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

GPS var ikke så dumt. Men så kommer det vanskelige med slike elektroniske dubbeditter......jeg har ikke peiling
Men GPS var jo genialt, er det forskjell på de man bruker i bil og på tur? Er hakka grønn der jeg

Gammel 15-07-09, 08:24   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ja det er forskjell på dem man har i bilen og bruker på tur. For turbruk vil en garmin 60cs eller 60csx være ett greit valg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 09:13   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om han går dagsturer, og er gramjeger, så hva med dette bittelille fine stormkjøkkenet, hvor man også får plass til gassboksen? Trangia har også en miniutgave, som er litt større, men mye billigere, koster omtrent 300,-:

Gammel 15-07-09, 10:43   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger gavetips til min (vanskelige) mann

Lagavulin 12 år.

Gammel 15-07-09, 11:28   #7
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jervenduk?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 16:19   #8
Mett
Gjendekjeksfantast

Mett sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Hobby/interesser: fluebinding, derav fluefiske, lange turer med overnatting i skog og mark, bål, snekre, playstation, pc, wii, whisky, merkeklær(spes.mario conti, gant, marlboro, jean paul), gode turklær (norrøna).

Huh? Du har funnet deg en mann som liker både spillkonsoller og friluftsliv, og på toppen av det hele er tilstrekkelig praktisk anlagt til å bedrive snekring, og så synes du han er vanskelig? Tenk om lista hadde stoppet etter spillkonsoller...!

Det gjør lista mi, så jeg kan egentlig ikke hjelpe med stort annet enn disse spillanmeldelsene:

De beste spillene gjennom tidene til Wii
De beste spillene gjennom tidene til PS3
De beste spillene gjennom tidene til PS2
De beste spillene så langt i 2009 til PC

Ellers kan du alltids appellere til urmannen. Urmannen i de fleste menn liker ting som er praktiske på et eller annet vis: Power tools, verktøykasse, Leatherman, bits-sett, soldrevet mobillader, myggremedier for fisking eller soving i telt, sinnrike redningsliner eller en enkel nødhammer til bilen.

Urmannen liker også damer som kysser hverandre iført kun vadestøvler og sydvest. Det er en medfødt defekt vi har. Nokså uforståelig i grunnen, men noe som kun krever ei sporty venninne og en selvutløser. (Du ba om så mange tips som mulig... )

Gammel 16-07-09, 12:28   #9
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ei wokpanne til å sette rett oppi bålet når han skal lage mat, eventuelt popcornkjele.

Gammel 16-07-09, 12:32   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Ja, det har han, flere. Har lyst å kjøpe fluebindeutstyr, men hva søren vet jeg om det... Har prøvd å følge med når han binder fluer for å få tips, men jeg skjønner ikke bæret

Jeg bruker følgende taktikk når jeg handler slalåm- eller klateutstyr (som jeg ikke har peiling på) til min mann: Jeg går til en butikk som jeg vet er spesialist på slikt utstyr, ber om å få snakke med noen som har peiling og kjøper det dyreste de viser meg av det de anbefaler.

Den type shopping lærte jeg av min far for mange år siden. Han har brukt den på min mors gaver i alle år, og hun er svært godt fornøyd med metoden. Erfaring tilsier at den er vellykket overfor Teomannen også.
Kompis i skibakken: "Jøss, har du fått deg [insert navn på skikkelig utstyr]"
Teomannen: "Ja, den fikk jeg av kona til jul."
Kompis: "Heldig du er som har en kone som skjønner seg på skikkelig utstyr."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.